دوره فشرده مدلینگ و رندرینگ معماری (R.S.V.P)

دوره فشرده مدلینگ و رندرینگ معماری (R.S.V.P)

سرفصل‌های دوره

- مدلینگ مقدماتی (سه بعدی سازی انواع پلان)

- مدلینگ پیشرفته (طراحی انواع سقف ها ، دیوارها ، کف ها و طراحی انواع نما ، ویلا و ...)

- وی ری (متریال دهی)

-  فتوشاپ معماری(پست پروداکشن)

 

- دوره فشرده چیست ؟

دوره ای است که خروجی نهایی آن با ادغام کردن نرم افزارهای revit+sketchup+vray+photoshop حاصل می گردد.

- روش کار دوره فشرده

این دوره به چهار مرحله مدلینگ مقدماتی (سه بعدی سازی انواع پلان) ، مدلینگ پیشرفته (طراحی انواع سقف ها ، دیوارها ، کف ها و طراحی انواع نما ، ویلا و ...) ، وی ری (متریال دهی) و فتوشاپ معماری(پست پروداکشن) تقسیم می شود . از بزگترین مزایای این دوره میتوان به آموزش دوره طی 12 جلسه 2 ساعته و در کمتر از یک ماه و نیم ، اشاره کرد .

در 3 جلسه اول ، مدلینگ مقدماتی آموزش داده میشود و هنر جو در طی این 6 ساعت ، نقشه کشیِ 3D به همراه در و پنجره گذاری و سه بعدی سازی انواع پلان ها و طرح هایی که از سمت کارفرما داری نقشه دو بعدی هستند را فرا خواهد گرفت . پس از آن در مدلینگ پیشرفته ، هنرجو طراحی انواع سقف ها ، دیوار ها ، کف ها ، راه پله ها ، رمپ ها و ... و طراحی انواع ویلا و فرم های دکوراتیو داخلی را طی 5 جلسه فرا خواهند گرفت . پیش از پایان دوره مدلینگ پیشرفته (پس از اتمام کار در نرم افزار رویت) ، به مدت 1 جلسه وارد نرم افزار اسکچاپ شده و طراحی انواع فرم های کرو و قوس دار نظیر طراحی انواع گنبد ، انواع ناقوس های کلیسا و انواع سقف ها با کرویت بالا ، آموزش داده میشود . بعد از پایان مدلینگ و اطمینان خاطر از طراحی انواع مدل های معماری وارد مبحث وی ری می شویم . در وی ری ساختن انواع متریال ها ، شیشه ها ، رنگ ها ، آینه و انواع نور پردازی در 2 جلسه به هنرجو آموزش داده می شود . خروجی یا رندر نهایی از طرح مورد آموزش در این مرحله تولید می گردد .

پس از وی ری ، خروجی نهایی که در غالب عکس درآمده ، وارد نرم افزار فتوشاپ میشود و عملیات پست پروداکشن (فتوشاپ معماری) طی دو جلسه آموزش داده میشود . اوج کار دوره در این مرحله قرار دارد زیرا که با انجام فتوشاپ معماری بر روی رندر خامی که از مراحل قبل بدست آمده ، به بیشتر واقعی شدن خروجی نهایی می انجامد .

- مزایا این روش نسبت به نرم افزارهای دیگر چیست ؟

  • خروجی این دوره به مراتب با کیفیت تر از خروجی نرم افزارهای سه بعدی "اتوکد" ، "رویت" ، "آرشیکد" و "اسکچاپ" است . در این روش هنرجو با آموزش مدلینگ کامل ( مقدماتی و پیشرفته ) در نرم افزارهای "رویت" و "اسکچاپ" ، از پس تمام مدل های سخت و پیچیده داخلی و خارجی بر خواهد آمد .
  • در این دوره از آموزش فرمان هایی که در نرم افزار ها وجود دارند اما به هیچ عنوان برای یک معمار مورد استفاده نخواهد بود ، خودداری و فقط دستوراتی که برای یک طراح کارآمد می باشد و در طراحی های پروژه های کاری و درسی مورد استفاده قرار می گیرند ، آموزش داده میشود . همین امر سبب شده آموزش کامل این دوره در 24 ساعت ( 12 جلسه 2 ساعته ) صورت پذیرد .
  • در مقایسه با "3D Max" ، نمی توان گفت که خروجی نهایی در حد و اندازه مکس خواهد بود زیرا که مکس بهترین نرم افزار رندرینگ در جهان است و در گاهی اوقات تشخیص رندر آن با عکس واقعیت دشوار است ، اما می توان بعد از مکس آن را در جایگاه دوم از نظر رندرینگ لحاظ نمود . از نظر مدلینگ ، طراحی انواع مدل ها در این دوره ( چه صلب چه کرو ) به مراتب راحت تر و سریع تر و از همه مهمتر با دقت بیشتری  نسبت به "مکس" صورت می گیرد.
  • ** نقطه قوت این دوره نسبت به نرم افزار های دیگر این است که از نظر صرف زمان ، مدت زمانی که در دوره فشرده برای انجام یک پروژه لحاظ می شود به مراتب کمتر از "تری دی مکس" خواهد بود . تجربه نشان داده ، برای مثال : طراحی یک ویلا ( در یک پروژه اجرایی) که در نرم افزار مکس 2.5 تا 3 روز زمان خواهد برد ، در دوره فشرده نهایتا یک روز زمان می برد و از لحاظ کاری که بایستی یک کار در کمترین زمان و کیفیت قابل قبول صورت پذیرد ، بسیار مناسب خواهد بود .
  • از مهمترین مزایا این روش می توان به مورد تایید بودن آن در نظر کارفرماها  ، مسابقات معماری ، اساتید معماری مطرح کشور و ... اشاره کرد . 

 

 معرفی دوره به همراه فیلم طراحی عملی یک ویلا

 دانلود فیلم طراحی عملی ویلا

عکس‌های مازیار سرداری
مدرس دوره:
مازیار سرداری
طول دوره:
24 ساعت
هزینه ثبت نام بدون تخفیف: 0 تومان
هزینه ثبت نام: 0 تومان
زمان برگزاری کلاس ها:
از 14 شهریور- یکشنبه و چهارشنبه 3 تا 5
شروع دوره:
14 شهريور 1395
نحوه برگزاری دوره:
متعاقبا اعمال می شود.
این دوره " برگزار شده " می باشد.