رپورتاژ آگهی: معرفی کتاب راهنمای آزمایشگاه مکانیک خاک همرا با دانلود یک فصل

حتما شده در کارگاه ساختمانی نیاز به نمونه برداری از خاک جهت انجام تست های مکانیک خاک (از جله تست نفوذ پذیری و روانگرایی و ...) پیدا کرده باشید، در اکثر مواقع این کار با ارسال نمونه برداشت شده به آزمایشگاه مکانیک خاک منجر میشود که اینکار هزینه ای نسبتا بالا برای کارفرما دربر خواهد داشت. حال چگونه است که یک مهندس عمران خود میتواند به متصدی آزمایش های مکانیک خاک تبدیل شود؟ مکانیک خاک یکی از دروس اصلی مقطع کارشناسی عمران و خود به طور مستقل یکی از گرایش های کارشناسی ارشد عمران به حساب می آید. در این بخش از اخبار تحلیلی تصمیم گرفتیم به معرفی آندسته از کتب تخصصی مهندسی عمران بپردازیم که از لحاظ محتوای کاربردی منحصر به فرد هستند. در این خبر تحلیلی به خوانندگان وبسایت Civil808 کتاب "راهنمای آزمایشگاه مکانیک خاک" را معرفی می کنیم:


این کتاب ترجمه ایست از کتاب :
Introduction to Soil Mechanics Laboratory Testing
اثر :
Dante Fratta, Jennifer Aguettant, .Lynne Roussel-Smith
منتشر شده در در سال 2007 توسط انتشارات CRC می باشد.


کتاب از فصل های زیر تشکیل شده است:

  • فصل 1 - آزمایشات درجا (صحرائی)
  • فصل 2 - خواص فیزیکی
  • فصل 3 - طبقه بندی خاک
  • فصل 4 - ساختار خاک و بازرس یهای میدانی
  • فصل 5 - خواص مهندسی خاک - هدایت هیدرولیکی و تحکیم
  • فصل 6 - ویژگی های مهندسی خاک (مقاومت برشی)

دانلود فهرست

 

 

مقدمه کتاب:
اثری که پیش روی شماست، شرح کامل آزمایش های مکانیک خاک می باشد که تحت عنوان "راهنمای آزمایشگاه مکانیک خاک" تقدیم حضورتان می گردد. این کتاب ترجمه ی کتاب "Soil Mechanics Laboratory Testing" اثر Fratta ، Smithو Aguettantمی باشد که جزو کامل ترین و به روزترین منابع در این زمینه می باشد. نحوه ی ارائه و توضیح آزمایش ها در این کتاب به شکلی است که مهندسین، تکنسین های آزمایشگاهی و کلیه ی افراد علاقه مند می توانند با مطالعه ی آن، آزمایشات را به نحو دقیق و با جزئیات کامل فرا گرفته و اقدام به انجام آنها نمایند. نهایت سعی و تلاش صورت گرفته است تا کیفیت عکس ها و تصاویر در بالاترین سطح خدمت خوانندگان عزیز ارائه شود. در کنار به روز بودن، جامعیت و غنای محتوای کتاب، یکی از مهم ترین نقاط قوت این کتاب، مجموعه ی فیلم های اجرای آزمایش ها در مراکز معتبر آزمایشگاهی جهان به همراه آیین نامه ها و سایر منابع لازم برای آشنایی و درک کامل آزمایشات می باشد (در DVD ارائه شده همراه کتاب).
برای این که خوانندگان بتوانند به شکل عینی و با جزئیات دقیق از نزدیک با نحوه ی اجرای آزمایش ها آشنا شوند، یک نسخه DVD به همراه کتاب ارائه شده است که شامل موارد زیر می باشد:
1- قسمت کتب مفید: مجموعه 18 کتاب مکمل و مفید در زمینه ی آزمایشگاه خاک.
2- قسمت فلش آموزشی : مجموعه 4 فلش آموزشی مکانیک خاک.
3- قسمت فیلم : مجموعه فیلم های بی نظیری از آزمایشات مکانیک خاک در معتبر ترین آزمایشگاه های جهان.
4- قسمت نرم افزارها : مجموع 20 نرم افزار تخصصی مکانیک خاک و 80 فایل اکسل آزمایشگاهی.
به لحاظ به روز بودن ، این کتاب جزء جدیدترین کتب منتشره در این زمینه می باشد و تمام آزمایشات رایج در بخش آزمایشگاه مکانیک خاک (مهندسی ژئوتکنیک) را در بر می گیرد. در انتهای کتاب نیز لغت نامه ی تخصصی ارائه شده تا خوانندگان با اصطلاحات لاتین در این زمینه آشنا شوند. با تمام تلاش و دقتی که برای تهیه ی این کتاب صرف شده است، ممکن است نواقص و اشکالاتی در متن کتاب وجود داشته باشد. بنابراین از خوانندگان عزیز تقاضامندیم که به دیده ی بزرگواری و اغماض به ایرادات کتاب نگریسته و ما را در تصحیح ایرادات یاری نمایند. در پایان از تمامی کسانی که در راه تهیه و گردآوری کتاب به ما یاری نمودند تشکر می نماییم.
این کتاب با مجوز رسمی از انتشارات CRC ترجمه شده است. تمامی حقوق ترجمه و تکثیر این اثر محفوظ می باشد.

فصل اول کتاب را میتوانید به رایگان از اینجا دانلود بفرمایید:

دانلود

 

 

مشخصات کتاب:

  • ناشر:  نشر دانشگاهی فرهمند
  • مترجمین: علیرضا صالحین ، مرتضی راضی
  • تاریخ چاپ : 1392 
  • شماره شابك : 978-600-6215-49-5
  • قیمت همراه با دی وی دی : 14۰۰۰۰ ريال

خرید آنلاین کتاب
 
 

سخن انتهایی مترجمین:

امید است اثری که تقدیمتان می شود بتواند نظر شما خوانندگان گرامی را جلب نموده و گامی در جهت ارتقاء سطح علمی و آگاهی مهندسین باشد. مانند هر اثر دیگری، این کتاب نیز خالی از نقص و کاستی نخواهد بود، بنابراین از شما عزیزات تقاضا می شود با دیده ی اغماض به این گونه موارد نگریسته و با ارسال نظرات ارزشمند خود ما را در راه بهبود و ارتقاء سطح کمی و کیفی کتاب یاری فرمایید. در صورت نیاز به افزودن مطلبی به این کتاب ،این امر از طریق وب سایت همیار این کتاب (www.AvistaBook.com) انجام خواهد شد. لطفاً با ارسال نظرات خویش به ایمیل info@avistabook.com مترجمین را در مورد نظرات خویش با خبر سازید.


مطالب مرتبط:

» راهنمای درج رپورتاژ آگهی در بخش اخبار تحلیلی آموزشی 808

درباره نویسنده
عکس‌های مدیریت کل سایت

مدیریت کل سایت

امیدواریم بتوانیم در سیستم کنونی آموزش مهندسی کشورمان با کمک همکارانمان در گروه آموزشی 808 تغییری ایجاد کنیم.در این راه میتوانید با حمایت و همکاری اتان ما را دلگرم سازید.
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • Comments

    ممنون از مطالب خوبتون
    دمتون گرررررررررررررررررررررررررررم
    http://www.latyansazeh.com

    عکس‌های نقشه برداری
    نقشه برداری

    ممنون از سایت خوبتون عالی بود
    امیدوارم همیشه موفق باشید
    http://www.merajsecurity.com

    عکس‌های آیفون کوماکس
    آیفون کوماکس

    در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...

    هر آنچه در رابطه با یک موضوع تخصصی می خواهید ( فیلم، عکس، مقاله، اخبار و ... )، فقط در یک صفحه

    صفحه اصلی دانشنامه