مقاله تحلیلی:‌ پل قوسی... چه موقع؟ کجا؟ چرا؟

مقاله تحلیلی:‌ پل قوسی... چه موقع؟ کجا؟ چرا؟

آیا می خواهید از یک دره عبور کنید؟ آیا می خواهید از یک اقیانوس رد شوید؟ آیا می خواهید از یک انتها به انتهای دیگر بروید؟ در هر صورت به پل نیاز دارید. تصمیم به ساخت پل با در نظر داشتن عواملی همچون بودجه، مکان (پل) و نوع خاک محل گرفته می‌شود. امروز ما در مورد پل های قوسی صحبت خواهیم کرد؛ که چگونه طراحی می شوند؟ کجا باید استفاده شوند؟ و چرا از آن‌ها استفاده می شود؟ در ابتدا اجازه دهید یک سؤال اساسی از خودمان بپرسیم. یک قوس (طاق) چیست؟ قوس عضوی است که بخش عمده‌ای از تنش ها را در فشار جذب می‌کند. تعریف ستون و قوس بسیار شبیه به هم است با این تفاوت که قوس دارای دهانه‌ای همچون پل‌ها است. شکل یک قوس یکی از مسائل مهم است. شکل آن به نوع بارگذاری اعمالی بر روی قوس بستگی دارد.

منبع

ترجمه شده توسط تیم خبری 808

اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل کامل مقاله:‌ node_16065-arch_bridge.pdf

درباره نویسنده
عکس‌های mohammadshah

محمد شاه محمدی

نوع یادگیری من به صورت Visual (بصری) است و از این رو از کودکی علاقه فراوانی به ساختمان ها و سازه های اطراف خود داشتم. از این رو رشته عمران را برای دانشگاه انتخاب کرده و در آن به تحصیل پرداختم. به دلیل صدمات جانی فراوانی که انسانها از زلزله در سازه ها میدیدند برای کارشناسی ارشد در رشته زلزله پرداختم. در دوران فوق لیسانس علاقه خود به پژوهش راهی شد تا با این موسسه آشنا شدم و به کمک استاد اصغری عزیز و اساتیدی مانند مهندس قدرتی و دکتر جلالی در بسیاری از کد نویسی ها و نرم افزارهای مورد علاقه به توانایی های خوبی دست یافتم.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
2پاسخ
كتاب مناسب برای انجام پروژه های تونل و پل چیست؟
دوستان من میخوام وارد پروژه بشم که هم تونل هم پل به نظرتون چه کتابی تهیه کنم که بهم كمك کنه تا قبل از ورود با کار در پروژه آشنا بشم؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...

    هر آنچه در رابطه با یک موضوع تخصصی می خواهید ( فیلم، عکس، مقاله، اخبار و ... )، فقط در یک صفحه

    صفحه اصلی دانشنامه