مقاله تحلیلی: علائم وجود مشکل در فونداسیون

مقاله تحلیلی: علائم وجود مشکل در فونداسیون

وقتی صحبت از مشکلاتی در خانه می‌شود، اغلب بسیاری از موارد را می‌توان تا مدتی نادیده گرفت. بااین‌حال اگر مشکل مربوط به فونداسیون باشد نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

اگر به مشکلات فونداسیون به‌موقع رسیدگی نشود، مجبور خواهید شد برای رفع مشکل یک مهندس متخصص استخدام کنید که این خود مستلزم صرف هزینه بیشتری است. در ادامه این مقاله به برخی از علائم مهم هشداردهنده وجود مشکل در فونداسیون اشاره می‌کنیم.

۱- ترک در درای وال

آیا در دیوارهای دورتادور ساختمان ترک‌های مورب وجود دارد؟ اگر این‌طور است باید آن را از علائم اولیه وجود مشکل در فونداسیون بدانید. حتی اگر ترک‌های عمودی هم نرمال در نظر گرفته شوند اما این ترک‌ها رو به افزایش باشند، زمان آن است که به تعمیر فونداسیون فکر کنید. ازآنجاکه تکیه‌گاه کف خانه، فونداسیون است اگر ترکی در کف مشاهده کنید بدان معناست که فونداسیون شروع به حرکت کرده است. این نشانه واضح را جدی بگیرید و بدانید که فونداسیون وضعیت پایداری ندارد.

۲- شکاف بین دیوارهای خارجی و پنجره‌ها

وقتی فونداسیون شروع به حرکت می‌کند ممکن است سبب فاصله گرفتن دیوارها از درها و پنجره‌ها شود. بااینکه این اتفاق به‌آرامی رخ می‌دهد اما در طول زمان ممکن است منجر به خسارت زیادی شود. یکی از عواقب حرکت فونداسیون این است که در پی به وجود آمدن شکاف، نفوذ حشرات و رطوبت به داخل ممکن شود. این موضوع می‌تواند مشکلاتی را در سازه ایجاد کند. اگر متوجه این مشکلات شدید فوراً از یک متخصص برای رفع آن کمک بگیرید.

۳- احساس فرورفتگی

آیا احساس کرده‌اید که یک طرف ساختمان پایین‌تر از طرف دیگر است؟ آیا به نظر می‌رسد که فونداسیون در حال نشست است؟ حتی فرورفتگی‌های کوچک و چند سانتی‌متری هم این پتانسیل را دارند که بزرگ‌تر و به یک مشکل جدی تبدیل شوند بنابراین باید فوراً به این مشکل رسیدگی کنید.

مشکلات فونداسیون را نادیده نگیرید چراکه باگذشت زمان شدت می‌گیرند و به طبع هزینه‌های تعمیر افزایش می‌یابد. برای جلوگیری از حاد شدن مشکل به‌محض مشاهده علائم اولیه از یک متخصص کمک بگیرید.

منبع

ترجمه شده توسط تیم مترجمین ۸۰۸

اگر دوست دارید به تیم مترجمین ۸۰۸ بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

 

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های baharehbl328

بهاره بهرامی

فارغ التحصیل مهندسی مدیریت پروژه. علاقه مند به زبان انگلیسی و ترجمه به خصوص به متون تخصصی عمران و معماری. سرپرست تیم مترجمین 808 و پشتیبان محتوای سایت.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
1پاسخ
نحوه تعریف مدول الاستیسیته متغیر بر اساس زمان در آباکوس
عرض سلام خدمت دوستان من در پایان نامه خودم با موضوع خرابی پیش رونده، در نرم افزار آباکوس بایستی مدول الاستیسیته رو به صورت متغیر بر اساس زمان وارد کنم. لطفا اگر کسی می تونه منو در این زمینه راهنمایی کنه
عکس کاربر
1پاسخ
نحوه تنظیم پارامتر میرایی در آباکوس
عرض سلام من در حال صحت سنجی یک مدل (قاب خمشی فولادی دو طبقه بدون در نظر گرفتن سقف) تحت اثر خرابی پیش رونده با استفاده از نرم افزار آباکوس هستم. مدلی که قرار صحت سنجی کنم توسط نویسنده از طریق نرم افزار انسیس انجام شده است. مشکلی که وجود داره اینه که شکل کلی نمودار و جابجایی گره بالای ستون حذف شده خوب هست اما ارتعاش خوبی از خودش نمودار نشون نمیده که تصاویر پیوست گویای این موضوع هست و به نظرم اشکال از تنظیم پارامتر میرایی هست. لطفا دوستان بهم کمک کنند چه مواردی در میرایی سازه در نرم افزار آباکوس هست که تاثیر میتونه بزاره؟ ممنون میشم اگر کسی بتونه به من کمک کنه
عکس کاربر
2پاسخ
روش مدلسازی خرابی پیش رونده در Abaqus
با عرض سلام من برای کار تحقیقاتی خودم می بایست یک تحلیل دینامیکی غیرخطی برای ارزیابی خرابی پیش رونده مدل ماکرو یک قاب فولادی انجام بدم. در یکی از مقالات در این حوزه نوشته بود که با استفاده از دستور remove command در آباکوس ستون مورد نظر رو حذف کرده. لطفا اگر کسی در خصوص نحوه حذف یک عضو دلخواه در خلال تحلیل مدل، اطلاعاتی داره منو راهنمایی کنه با تشکر
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .