مقاله تحلیلی: ۷ دلیل برای داشتن بام سبز

مقاله تحلیلی: ۷ دلیل برای داشتن بام سبز

آیا می‌خواهید بدون پرداخت هزینه‌های سنگین برق، فضای داخلی خانه خود را خنک کنید؟ آیا در یک منطقه‌ شلوغ زندگی می‌کنید و دیگر تحمل آن را ندارید؟ آیا پس از هر باران آب زیادی از ناودان سرازیر می‌شود؟

بام سبز می‌تواند تمام این مشکلات را حل کند. چگونگی آن را در این مقاله می‌خوانید:

  1. در کشورهای بارانی گاهی خانه‌ها با مشکل جاری شدن بیش‌ازحد آب از ناودان‌ها روبه‌رو می‌شوند. بام سبز می‌تواند تا ۸۰% آب باران را جذب کند! دیگر این مشکل را نخواهید داشت.
  2. اگر در یک کشور آفتابی زندگی می‌کنید، احتمالاً بام شکننده‌ای خواهید داشت که ترک می‌خورد و نیاز به نگهداری مداوم دارد. بام سبز می‌تواند به حفاظت از بام شما کمک کند.
  3. اگر در یک کشور زندگی می‌کنید که با آب‌وهوای گرم شناخته می‌شود، می‌توانید با بهره‌گیری از مزایای بام سبز، دمای داخلی خانه خود را ۶ تا ۸ درجه‌ فارنهایت کاهش دهید.
  4. با توجه به این‌که گیاهان رطوبت را جذب می‌کنند، بام سبز می‌تواند از خانه شما در برابر خطرات آتش‌سوزی محافظت کند.
  5. درحالی‌که زندگی در مرکز شهر جالب به نظر می‌رسد اما باوجود گرما و سروصدای زیاد، زیاد هم جالب نخواهد بود. بام سبز می‌تواند به‌عنوان عایقی برای صدا عمل کند و سروصدا را در مقایسه با بام معمولی ۸ دسی‌بل کاهش دهد.
  6. ساختمان‌های شهری و بلوک‌های سیمانی معمولاً حرارت خورشید را جذب می‌کنند که به‌عنوان اثر جزیره گرمایی شهری هم شناخته می‌شود. وجود گیاه در بام خانه علاوه بر مفید بودن برای محیط‌زیست، می‌تواند با این اثر مقابله کرده و آلودگی هوا را هم کاهش دهد.
  7. سیستم خورشیدی هم مشکلی با بام‌های سبز ندارد. فضای سبز می‌تواند حرارت خورشید را جذب و بهره‌وری پانل‌های خورشیدی روی بام را افزایش دهد.

مردم فکر می‌کنند مراقبت از این بام‌ها هزینه‌بر است؛ ولی اشتباه می‌کنند. کافی است چند جوجه روی پشت‌بام داشته باشید، آن‌ها این کار را برای شما انجام می‌دهند.

منبع

 نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های alikhalili60

علی اکبر خلیلی

كارشناس ارشد مهندسی و مدیریت ساخت
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .