ایبوک ۱۹۴:‌ مقاوم سازی تیر بتنی با الیاف FRP و تحلیل دینامیکی آن در نرم افزار آباکوس

ایبوک ۱۹۴:‌ مقاوم سازی تیر بتنی با الیاف FRP و تحلیل دینامیکی آن در نرم افزار آباکوس

در اين ایبوک می‌خواهیم آناليز و طراحي تیر مقاوم‌سازی شده با FRP را تحت بارگذاري ديناميكي انجام دهيم. با توجه به محدودیت ها و مشکلات مربوط به انجام مطالعات آزمایشگاهی ازجمله محدودیت مربوط به ابعاد نمونه‌ها، مشکلات نصب و اجرا، هزینه و زمان بالا و ... با انجام تحلیل‌های عددی صحیح می‌توان نتایج آزمایشگاهی را به محدوده صحیحی از سازه‌ها که امکان آزمایش عملی برای آن‌ها وجود ندارد تعمیم داد. در اين فصل ابتدا روش هاي مدل‌سازی در اين تحقيق، شامل مشخصات مصالح مورد استفاده (بتن و فولاد و FRP) قابليت نرم افزار آباکوس در مدل‌سازی مصالح و روابط و مقررات حاکم بر آن، مشخصات تحليل اجزا محدود و روش حل مسائل شرح داده می‌شود. سپس براي اعتباربخشی به مدل‌سازی اجزا محدود و اطمينان از فرضيات در نظر گرفته شده، چند نمونه آزمايشگاهي مدل و صحت مدل‌سازی تائید می‌گردد.  

مطالب مرتبط:

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 20,000 تومان
با 10 درصد تخفیف برای کاربران VIP: 20,000 تومان
پرداخت 20,000 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده

محسن رستمی اصل

طراحی اتصالات فولادی
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
نحوه اختصاص مفصل فایبر به دیوارهای برشی چگونه است؟
در تعریف مفصل فایبر به دیوارهای برشی بایستی دو مفصل تعریف شود، یکی برای مقطع بتنی و یکی برای میلگردها. مشخصات مفصل میلگردها بایستی به چه صورت باشد؟ در صورت انتخاب گزینه specified rebar layout تنظیمات باید چطور تعریف شود؟
عکس کاربر
0پاسخ
حداقل آرماتور محاسبه شده تیر، کمتر از حد معین در مبحث نهم 9-14-5 (92)
در سازه ای 2 طبقه، ستون ها 30 * 30 بوده و تیرها هم 30 * 40 لحاظ شده است. مقدار آرماتور طولی تیر با در نظر گرفتن رابطه 9-14-5-2-1 و Asmin=pmin*b*d خیلی کمتر است. pmin=0.0035 Asmin=0.0035*30*(40-5)=3.675 عددی که در مقادیر مقاطع پایین تیرها بوسیله نرم افزار محاسبه شده از عدد حاصله بالا خیلی کمتر است. در این موقعیت چه نظر تخصصی دارید؟ چطور باید اقدام کرده و ادامه داد؟ ممنون از توجه تان. عکس مربوطه: https://s6.uupload.ir/files/2022-09-07_copy_f0t3.jpg
عکس کاربر
1پاسخ
تیر ریزی در ساختمان بتنی

سلام تو یه ساختمان بتنی یک قسمت از سقف  اشتباها تیرریزی نشده و پوتر ها اجرا شده . الان برای  تیر ریزی اون قسمت چیکار میشه کرد؟

ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .