مقاله تحلیلی: 10 مورد از طولانی‌ ترین پل‌ های جهان

مقاله تحلیلی: 10 مورد از طولانی‌ ترین پل‌ های جهان

یکی از قدیمی‌ترین سازه‌هایی که برای حمل‌ونقل استفاده می‌شوند، پل‌ها هستند. پل‌ها با هدف انتقال مسافران به مقصدهای موردنظر، عبور از آب و یا موانع خطرناک ساخته می‌شوند. در این مقاله نگاهی بر ده مورد از طولانی‌ترین پل‌های جهان خواهیم داشت که با هدف‌های مختلف، مصالح، طرح‌ها و عملکردهای متفاوت ساخته شده‌اند.

10. پل‌ هانگ ژو، چین

 این پل در سال 2008 افتتاح شد. این پل با 22.2 مایل، طول عنوان طولانی‌ترین پل آبی را از آن خود کرد. هانگ ژو، شهر نینگبو را به شهر جیاکسینگ متصل می‌کند.

با توجه به پیچیدگی این پل کابلی، طراحی آن طی 10 سال و با مشارکت 600 متخصص انجام شد. از آنجایی که شرایط آب و هوایی چین غیرقابل‌پیش‌بینی و همچنین منطقه موردنظر زلزله‌خیز است، تصمیم گرفته شد که این پل به‌صورت کابلی طراحی شود. این پل با استفاده از جرثقیل‌های عظیم ساخته شد. در ساخت این پل از فولاد به‌منظور تأمین دوام آن استفاده شد.

در ساخت این پل از مصالحی استفاده شد که در نتیجه آن‌ها مقاومت پل در برابر خوردگی ناشی از فشارهای شدید جزر و مد افزایش یافت.

9. پل یانگ کِن، چین

10 مورد از طولانی‌ترین پل‌های جهان

ساخت این پل با دهانه 22.3 مایل در سال 2007 به پایان رسید این پل یخشی از راه‌آهن پکن- تیانجین را تشکیل می‌دهد.

8. پل مانچاک، ایالات‌متحده آمریکا

10 مورد از طولانی‌ترین پل‌های جهان

این پل در لوئیزیانا با دهانه‌ای به طول 22.8 مایل قرار دارد. پل مانچاک روی دریاچه مورپاس احداث شده است. مانچاک در حقیقت یک پل بتنی دوقلو است که در سا ل 1979 افتتاح شد.

7. پل میان‌ گذر دریاچه پونچاترین، ایالات‌متحده آمریکا

10 مورد از طولانی‌ترین پل‌های جهان

همانند بسیاری از پل‌هایی که در حال حاضر وجود دارند، ایده ساخت این پل هم از اوایل قرن 19 و به دلیل استفاده مداوم از خدمات کشتی‌رانی در لوئیزیانا که در قرن بیستم به اوج خود رسید، مطرح شد.

این پل با طول 23.9 مایل به‌طور رسمی در سال 1956 افتتاح شد. بااین‌حال فاز دوم ساخت تا سال 1969 ادامه یافت. هزینه کلی ساخت این پل، 76 میلیون دلار بود. در ساخت این پل از 9000 شمع بتنی استفاده شد. بعدها این پل تبدیل به بک اثر تاریخی و مهندسی در سطح ملی شد.

6. پل بیجینگ گرند، چین

10 مورد از طولانی‌ترین پل‌های جهان

این پل با طول 29.9 مایل یکی از طولانی‌ترین پل‌های جهان محسوب می‌شود و ساخت آن در سال 2010 به پایان رسید.

5. پل بزرگراهی بانگ نا، چین

10 مورد از طولانی‌ترین پل‌های جهان

بااینکه بانگ نا، یک پل آبی نیست و در حقیقت یک بزرگراه محسوب می‌شود اما جزء یکی از طولانی‌ترین پل‌های جهان محسوب می‌شود. این پل دهانه‌ای به طول 33.5 مایل و 6 لاین دارد.

ساخت این پل در سال 2000 به پایان رسید. برای ساخت این پل از یک میلیون مترمکعب بتن استفاده شد.

4. پل واینِن وایه، چین

10 مورد از طولانی‌ترین پل‌های جهان

ساخت این پل در سال 2008 با طول 49.5 مایل به پایان رسید. این پل از روی رودخانه وِی می‌گذرد و ژنگژو را به شی آن وصل می‌کند. بااینکه ساخت آن در سال 2008 تمام شد اما افتتاح آن در سال 2010 صورت گرفت.

3. پل تیانجین، چین

10 مورد از طولانی‌ترین پل‌های جهان

این پل که ساخت آن در سال 2010 به پایان رسید،  شهرهای لانگ¬فنگ و چینگ را به خط آهن قطارهای پرسرعت پکن- شانگهای متصل می‌کند. این پل با طول 70.6 مایل سومین پل طولانی جهان محسوب می‌شود.

2. پل چانگوآ- کائوسیونگ، تایوان

10 مورد از طولانی‌ترین پل‌های جهان

این پل بخشی از خط آهن قطارهای پرسرعت در تابوان است که با طول 97.8 مایل تایپه را به کائوسیونگ متصل می‌کند.

1. پل دانی یانگ- کانشان، چین

10 مورد از طولانی‌ترین پل‌های جهان

ساخت این پل پس از 5 سال، در سال 2011 به پایان رسید. طول این پل 102.4 مایل است و خط آهن قطارهای پرسرعت پکن- شانگهای را تشکیل می‌دهد. هزینه ساخت این پل حدود 8.5 میلیارد دلار بوده است.

منبع

نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های baharehbl328

بهاره بهرامی

فارغ التحصیل مهندسی مدیریت پروژه. علاقه مند به زبان انگلیسی و ترجمه به خصوص به متون تخصصی عمران و معماری. سرپرست تیم مترجمین 808 و پشتیبان محتوای سایت.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
1پاسخ
پوش اور پل
سلام دوستان بنده رو پایان نامه با موضوع پوش اور پل کار میکنم میخواستم ببینم از دوستان کسی هست تو پوش اور پل تجربه داشته باشه؟
عکس کاربر
0پاسخ
نحوه کمانش الاستیک در عرشه ی پل فولادی چگونست؟
سلام وققتون بخیر عرشه ی پل فولادی این اجازه رو داره که وارد کمانش الاستیک بشه.. باز هم تاکید می کنم کمانش الاستیک و خطی نه کمانش غیر الاستیک و غیر خطی ... ممنون از سایت خوبتون
عکس کاربر
0پاسخ
سوال در مورد دوره آموزشی مدلسازی و تحلیل پل با OpenSees
سلام، در دوره‌های آموزش نرم افزار OpenSees به مدلسازی و تحلیل پل هم پرداخته می‌شود ، کدام دوره آموزشی این مبحث را در برمی‌گیرد؟ با تشکر
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .