ایبوک ۱۲۲: دگرگونی و شکل جدید ساخت و ساز در آینده

ایبوک ۱۲۲: دگرگونی و شکل جدید ساخت و ساز در آینده

جهان با سرعت بسیار بیستری نسبت به گذشته در حال تغییر است. در نظر بگیرید تنها یکی از پیشرفت های جهانی باعث دگرگونی صنعت ساخت و ساز گردیده است: جمعیت مناطق شهری دنیا در حال افزایش است به این ترتیب که روزانه 200000 نفر به آن اضافه می گردد، تمام آنها نیاز به خانه – مانند دیگر افراد هر جامعه ای- و نیاز به حمل و نقل و امکانات زیر ساختی دارند. در مواجهه با این چالش ها، صنعت تقریباً دستخوش تغییراتی در وظایف اخلاقی نیز شده است. این تغییرات در هر کجای دنیا دارای اثرات دگرگون کننده ای خواهد بود: در جوامع گسترده؛ با کاهش هزینه های ساخت، در محیط زیست؛ با بهبود مصالح و گسترش استفاده از مواد و مصالح نایاب و یا ایجاد ساختمان هایی که سازگاری بیشتری با محیط زیست دارند، در اقتصاد؛ با محدود کردن خلاء های زیر ساخت های جهانی و ارتقاء و بهبود توسعه اقتصادی. در حالی که بیشتر صنایع دستخوش تغییرات فاحشی در دهه های اخیر بوده اند، و توانسته اند سود این فرایند تغییرات و محصولات بدیع را به دست آوردند، بخش مهندسی و ساخت و ساز در مورد پذیرش کامل فرصت های تکنولوژیکی اخیر مردد بوده است و بهره وری و سودمندی نیروی کاری آن نیز، نتیجتاً متوقف شده است. این نتایج و شکاف های مخرب می تواند به چالش های داخلی و خارجی بسیاری مرتبط گردد: از جمله آنها می توان به فروپاشی این صنعت، عدم همکاری بین کارفرمایان و پیمانکاران، سختگیری در پذیرش نیروی کار جدید و نیروی کاری با استعداد و توانمند و عدم انتقال دانش کافی از پروژه ای به پروژه ای دیگر اشاره کرد.

 این ایبوک در 100 صفحه ترجمه شده توسط تیم مترجمین 808  در مهر ماه 95 میباشد که برای تهیه آن در قالب یک فایل PDF میتوانید از ادامه اقدام بفرمایید:

 اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 10,000 تومان
با 10 درصد تخفیف برای کاربران VIP: 10,000 تومان
پرداخت 10,000 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده

هاشم شهاب لواسانی

کارشناس دفتر فنی هستم و علاقمند به اقتصادی کردن پروژه ها هستم. در کنار کار اصلی خودم به ترجمه مقالات و متون تخصصی رشته عمران علاقه دارم.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
4پاسخ
مدت زمان لازم برای مطالعه ازمون نظام مهندسی
سلام و خسته نباشید بنده برای ازمون نظام مهندسی اجرا و نظارت امسال میتوانم ۲ ماه وقت صرف کنم...برای همین به نظرتون روزانه چقد مطالعه داشته باشم؟ این مدت زمان خوبی برای موفقیت میتواند باشد؟ باتشکر
عکس کاربر
2پاسخ
اجرای سازه نگهبان بدون ستون قائم
سلام آیا امکان اجرای سازه نگهبان بدون ستون قائم ان وجود دارد؟
عکس کاربر
2پاسخ
سطح بتن پیاده رو باید جاروکش باشد یا لیسه ای و چرا ؟
سطح بتن پیاده رو باید جاروکش باشد یا لیسه ای و چرا ؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...

    هر آنچه در رابطه با یک موضوع تخصصی می خواهید ( فیلم، عکس، مقاله، اخبار و ... )، فقط در یک صفحه

    صفحه اصلی دانشنامه