مقاله تحلیلی: آسمان خراشی که سایه ندارد

مقاله تحلیلی: آسمان خراشی که سایه ندارد

شهرها از عمده مراکزی هستند که در یک منطقه محدود، تنوع زیادی دارند. بااین‌حال، یکی از مشکلات عمده در شهرها، آسمان‌خراش‌ها هستند که همیشه مانعی در تابش نور خورشید به‌حساب می‌آیند.

به‌جای ساخت آسمان‌خراش‌های بلندی که با سایه‌های بزرگ خود بخش بزرگی از آسمان را می‌پوشانند، شرکت ساخت‌وساز NBBJ، تصمیمی گرفت از نماهای بزرگ در ساختمان‌ها به‌عنوان یک مزیت استفاده کند. با استفاده از طراحی بهینه‌سازی شده به‌واسطه نرم‌افزارهای کامپیوتری، این شرکت به‌طور دقیقی یک جفت آسمان‌خراش در تعامل با یکدیگر طراحی کرد تا از این طریق سایه آسمان‌خراش‌ها را تا حدود 60 درصد کاهش دهد. در این دو ساختمان از نماهای منحنی و زاویه‌دار استفاده شده است. این نماها دقیقاً در راستای تابش نور خورشید و در خلاف جهت سایه ساختمان قرار می‌گیرند تا از این طریق با انعکاس نور خورشید شهر نور طبیعی بیشتری داشته باشد.

در حال حاضر آسمان‌خراش‌ها سایه‌هایی حدود نیم مایل در سمت غربی دارند. این شرکت پیشتاز در تکنولوژی‌های نوین ساختمانی تصمیم گرفت تا پوشش‌ها را به حداقل برساند و نور طبیعی را در محیط‌هایی که اغلب از مناطق دلگیر مراکز شهرها به‌حساب می‌آیند، افزایش دهد. تمرکز این پروژه بر موارد زیر استوار است:

Christian Coop، مدیر بخش طراحی NBBJ می‌گوید: ارتقای کیفیت محیط شهری... پیدا کردن راهی که بتوانیم ساختمان‌هایی بلند، بدون از دست دادن نور طبیعی در آن‌ها داشته باشیم.

او ادامه می‌دهد:

راه‌حل دستیابی به این هدف، ساخت آسمان‌خراش‌هایی در سمت راست افق است.

این طراحی تضمین‌کننده روشن و دل‌پذیر بودن مناطق بین برج‌ها می‌شود؛ ازاین‌رو، احتمال استفاده از فضاهای عمومی افزایش می‌یابد.

آسمان خراشی که سایه ندارد

ساختمان پیشنهادی به‌گونه‌ای طراحی شد که در منطقه جزیره‌ای Greenwich در جنوب شرقی لندن و در نزدیکی گنبد هزاره (Millennium Dome) ساخته شود.

درحالی‌که شهرها در هم ادغام می‌شوند و ابر شهرهای آینده را تشکیل می‌دهند، نور خورشید بیشتر و بیشتر به‌واسطه سایه‌های عظیم برج‌ها گرفته می‌شود. بااین‌حال، با یک طرح ابتکاری عملکردی و دل‌انگیز می‌توان در آینده شهرهای روشن‌تر و زیباتری داشت.

 منبع

 نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

 اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های baharehbl328

بهاره بهرامی

فارغ التحصیل مهندسی مدیریت پروژه. علاقه مند به زبان انگلیسی و ترجمه به خصوص به متون تخصصی عمران و معماری. سرپرست تیم مترجمین 808 و پشتیبان محتوای سایت.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
پارکینگ مجتمع تجاری
سلام وقت بخیر در مجتمع تجاری طبقه پارکینگ جزو زیربنای مجتمع محسوب میشود ممنون میشوم اگر اطلاعات دقیقی دارین راهنمائی بفرمائید با تشکر از مدیریت سایت
عکس کاربر
1پاسخ
تفاوت دفتر مهندسی و شرکت مهندسی
با سلام تفاوت دفتر مهندسی و شرکت مهندسی در امور اجرایی و حقوقی ،بخصوص در بحث اجرا در چیست؟ و آیا ممکن است دفتر را زیرمجموعه‌ی شرکت به حساب اورد یا خیر
عکس کاربر
1پاسخ
معماری -احتیاج به همکاری دریک پروژه تحقیقاتی
کسی در خصوص نحو فضا یا نرم افزارش اشنای دارد احتیاج به همکاری دریک پروژه تحقیقاتی داریم
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .