مقاله تحلیلی: کاربرد و مزایای گاز آرگون در پنجره‌ های دوجداره

مقاله تحلیلی: کاربرد و مزایای گاز آرگون در پنجره‌ های دوجداره

پنجره‌های پرشده با گاز آرگون در واقع شیشه‌های دوجداره یا سه جداره‌ای هستند که بین آن‌ها با گاز آرگون پر می‌شود (شکل 1 و 2). این گاز دوام و خاصیت عایق بودن پنجره‌ها را افزایش می‌دهد. به‌علاوه این گاز از انتقال گرما و یخ‌زدگی پنجره در زمستان جلوگیری می‌کند. آرگون در واقع یک گاز کم‌هزینه غیر سمی و بدون بود است که در جو زمین وجود دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گاز آرگون از طریق یک حفره کوچک به داخل جداره‌های پنجره رانده می‌شود و از حفره دیگر هوای موجود خارج می‌شود (شکل 3). از این حفره‌ها می‌توان تشخیص داد که آیا پنجره‌ها از نوع دو جداره و دارای گاز آرگون هستند یا خیر.

آرگون چگال تر از هواست به همین دلیل پنجره‌های دوجداره دارای گاز آرگون نسبت به پنجره‌های دوجداره یا سه جداره معمولی که با هوا پر شده‌اند بهره‌وری انرژی بالاتری دارند. به‌علاوه هدایت گرمایی گاز آرگون %67 کمتر از هواست و از همین رو انتقال حرارت به‌طور چشمگیری به حداقل می‌رسد.

هزینه اولیه پنجره‌های دوجداره پرشده با گاز آرگون بیشتر از پنجره‌های دوجداره پرشده با هواست اما کاهش انرژی مصرفی به‌واسطه پنجره‌های دارای گاز آرگون در درازمدت آن‌ها را به گزینه ارجح تبدیل می‌کند.

گاز آرگون برخلاف گاز اکسیژن موجب خوردگی پنجره نمی‌شود. درنتیجه هزینه‌های تعمیر و نگه‌داری کاهش می‌یابد. نکته حائز اهمیت این است که باید پنجره‌های دو جداره پرشده از گاز آرگون به‌خوبی درزبندی شوند تا از هدر رفت گاز آرگون و متعاقباً کاهش عملکرد پنجره جلوگیری شود.

نکته مهم این است که در صورت نشت گاز به فضای داخلی هم مشکلی به لحاظ سلامتی برای ساکنین به وجود نمی‌آید. در فضاهایی که تهویه مناسبی دارند این گاز به‌سرعت پخش و خارج می‌شود. در صورتی که کیفیت پنجره مطلوب باشد، گاز آرگون مدت‌زمان طولانی در آن باقی خواهد ماند.

اگر به هر دلیلی مقداری از گاز آرگون خارج شود، باقی‌مانده آن همچنان عایق خوبی به‌حساب می‌آید. از گاز آرگون می‌توان در کنار شیشه‌های کم گسیل استفاده کرد تا پنجره‌هایی با عایق خوب حاصل شود. ازآنجاکه این گاز انتقال صدا را تا حد زیادی کاهش می‌دهد گزینه خوبی برای خانه‌های واقع در مناطق پر سروصدا هستند.

پنجره‌های دوجداره پرشده با گاز آرگون برای کارفرمایان گزینه مطلوبی هستند چراکه این گاز ارزان است و به‌علاوه ارزش بیشتری به ساختمان می‌افزاید. ازآنجاکه آیین‌نامه‌های جدید سخت‌گیری زیادی راجع به موضوع انرژی دارند، این پنجره‌ها در راستای تطابق با این آیین‌نامه‌ها گزینه خوبی هستند.

منبع

نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

 اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های baharehbl328

بهاره بهرامی

فارغ التحصیل مهندسی مدیریت پروژه. علاقه مند به زبان انگلیسی و ترجمه به خصوص به متون تخصصی عمران و معماری. سرپرست تیم مترجمین 808 و پشتیبان محتوای سایت.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
نحوه بارگذاری سقف تیرچه در اجرا
برای اجرا و بتن ریزی سقف دوم چند روز بعد از بتن ریزی سقف تیرچه ی اول میشه جکها رو رو سقف اول گذاشت و بتن ریزی انجام داد؟
عکس کاربر
0پاسخ
حداقل زمان ممکن برای جاگذاری تیرچه ی بتنی روی پلها؟
حداقل زمان ممکن برای جاگذاری تیرچه ی بتنی روی پلها چند روز بعد از خارج کردن از قالب و عمل اوری هست؟.متوسط دما ۲۵ درجه
عکس کاربر
1پاسخ
ساخت ملات سیمانی برای نما
سلام . وقت به خیر . ببخشید برای کاری که در دست دارم به مشکل خوردم و نتونستم مرجعی برای دریافت جواب پیدا کنم. مجبور به این مزاحمت شدم. آیا فرمولی برای تعیین مقدار وزن مصالح لازم در تهیه انواع ملات ها داریم ؟ من باید قسمت بالای دیوار داخلی یک حمام را سیمان سفید کنم. طول این قسمت ۵ متر و عرض آن ۱ متر هست و البته زیر کار گچ کهنه و بسیار ناصاف هست. برای تهیه ملات سیمان سفید و پودر سنگ. از هر کدام چه مقدار لازم هست ؟ میزان غلظت ملات و نحوه کار چطور ؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .