مقاله تحلیلی: کمبود نیروی کار ماهر در ساخت‌ و ساز

مقاله تحلیلی: کمبود نیروی کار ماهر در ساخت‌ و ساز

در این مقاله Triax دلایل و عواقب کمبود نیروی انسانی ماهر و راه پشت سر گذاشتن آن با استفاده از فناوری و نوآوری را بررسی می‌کند.

فعالیت ساختمانی در ایالات‌متحده به دلیل نیاز به خانه، فضاهای تجاری و اداری به سطح قبل از رکود اقتصادی رسیده است و سازندگان، پیمانکاران و کارگران همیشه مشغول هستند. شرکت Dodge Data & Analytics پیش‌بینی کرده بود که ساخت‌وسازها در سال ۲۰۱۸ با ۳ درصد افزایش به ۷۶۵ میلیارد دلار برسد. این نشان‌دهنده یک رشد آرام ۷ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۶ است. هزینه‌های ساختمانی تنها در شهر نیویورک در سال ۲۰۱۸، ۶۱.۸ میلیارد دلار پیش‌بینی شده بود که نسبت به سال ۲۰۱۷ افزایشی ۲۵ درصدی داشته است. با این افزایش هزینه‌های کل یک دوره سه ساله یعنی از سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ به ۱۷۷ میلیارد دلار خواهد رسید. در این بین یک واقعیت خود را بیشتر از پیش نشان می‌دهد: کمبود کارگران ساختمانی ماهر با توجه به نیازهای در حال افزایش صنعت ساختمان.

طبق نظرسنجی ماه اوت سال ۲۰۱۸ که توسط انجمن پیمانکاران امریکا (AGC) و اتودسک انجام شد، ۸۰% از شرکت‌های ساختمانی برای پر کردن جایگاه‌های نیروهای ساعتی با مشکل مواجه هستند که نشان‌دهنده کمبود نیروی کار است. به اعتقاد ۸۱% از شرکت‌ها، احتمالاً این مشکل ادامه خواهد داشت و حتی سخت‌تر هم خواهد شد.

دلایل دخیل در کمبود نیروی کار

کارگران ساختمانی کجا هستند؟

در طول رکود بزرگ اقتصادی، ۲.۳ میلیون کارگر – بیش از ۴۰% از نیروی کار – بعد از پیدا نکردن شغل این صنعت را ترک کردند. حتی وقتی اوضاع بهتر هم شد، کارگران ماهر تمایل نداشتند در این صنعت دوباره به فعالیت بپردازند. دلیل آن یا ترس از بازگشت به این صنعت بوده یا این‌که آن‌ها شغل جدیدی در یک زمینه دیگر پیدا کرده بودند. به هر دلیل طبق آمار اداره نیروی کار، از هر کارگر ساختمانی ۶ نفر آن‌ها این صنعت را ترک کرده و دیگر هرگز به این صنعت بازنگشته‌اند.

نیروهای دیگر نیز این روزها به سن بازنشستگی رسیده‌اند و در همه صنایع، متولدین بعد از جنگ جهانی دوم با نرخ ۱۰۰۰۰ نفر در روز بازنشسته شده و از نیروهای کار جدا می‌شوند. صنعت ساختمان ۱۰% از نیروی کار ایالات‌متحده را در برمی‌گیرد و در نتیجه ۱۰۰۰ کارگر در روز این صنعت را ترک می‌کنند – و دانش و تجربه باارزش خود را هم با خود می‌برند. به‌علاوه با افزایش سن نیروی کار احتمال تنش و فشارها بیشتر شده و کارفرمایان ممکن است با افزایش آسیب‌دیدگی و مریضی کارگران روبه‌رو شوند.

در نتیجه نیروهای کار جدید کمی وارد صنعت ساختمان می‌شود. کارگران جدید، به‌خصوص نسل قرن ۲۱، علاقه زیادی به ادامه دادن کار در صنعت ساخت‌وساز نشان نمی‌دهند. این در حالی است که آمریکایی‌های در اواسط قرن ۲۰ ساخت‌وساز را یک شغل طولانی‌مدت و پایدار می‌دانستند اما این وضعیت تغییر کرده است.

متأسفانه تصور عموم از صنعت ساختمان یک عامل برای دور شدن افراد جوان از این شغل است. در مطالعه‌ای که توسط انجمن ملی سازندگان خانه انجام شد، مشخص گردید که در بین جوانان ۱۸ تا ۲۵ ساله آن دسته که می‌دانستند می‌خواهند دنبال چه شغلی بروند، تنها ۳% از آن‌ها ساخت‌وساز را انتخاب کرده بودند. بدتر این‌که ۶۳% از افرادی که در مورد آینده شغلی خود تصمیم نگرفته بودند هم معتقد بودند که شغل‌های ساختمانی هیچ جذابیتی برای آن‌ها ندارد و مهم نیست چه مقدار دستمزد هم به آن‌ها پرداخت شود. دلیل؟ تقریباً نیمی از آن‌ها می‌گویند که ساخت‌وساز فرآیندی به‌شدت فیزیکی است و ۳۲% از آن‌ها هم بر این باور بودند که فعالیت در این صنعت بسیار سخت است.

عواقب کمبود نیروی کار

به دلیل چالش شرکت‌های ایالات‌متحده برای پیدا کردن نیروی کار باتجربه کافی، شرکت‌های ساختمانی باید نحوه انجام عملیات، استخدام و پرداخت خود را تغییر دهند. کمبود نیروی کار، تهدید زیادی برای اقتصاد ایالات‌متحده در بلندمدت محسوب می‌شود و در حال حاضر هم آسیب زیادی به پیمانکاران وارد کرده است.

  1. کم کردن کار: با وجود نگرانی در خصوص کمبود نیروی کار، شرکت‌های کمتری قادر به شرکت کردن در مناقصه پروژه‌های ساخت‌وساز هستند. طبق نظرسنجی انجام‌شده تقریباً نیمی (۴۴%) از پیمانکاران باید زمان تکمیل پروژه را به دلیل کمبود نیروی کار افزایش دهند؛ ۴۷% از شرکت‌ها مجبورند قیمت‌های بالاتری را ارائه کنند و ۲۷% باید در مناقصه‌های خود زمان تکمیل را بیشتر کنند.
  2. افزایش ریسک‌های مرتبط با ایمنی و هزینه‌ها: در کوتاه‌مدت شرکت‌ها با استخدام کارگران کم‌تجربه سعی داشتند کمبود نیروی کار را جبران کنند که خود مشکلات دیگری را ایجاد می‌کرد. ساخت‌وساز یک شغل خطرناک محسوب می‌شود. با ورود کارگران بی‌تجربه به کارگاه‌های ساختمانی، تأمین ایمنی به یک نگرانی بدل شده است.
  3. کنترل کمتر کیفیت: کارکنان کم‌تجربه¬تر معمولاً تجربه لازم برای ایجاد یک محصول باکیفیت در زمان مقرر را ندارند. با صرف‌نظر کردن از ملاحظات کلیدی یا نگرانی‌ها برای انجام کامل کار، ممکن است نقصی در کیفیت به وجود بیاید که باعث تحمیل هزینه‌های دوباره‌کاری برای پیمانکار شود. علاوه بر افزایش هزینه، کارهای اشتباه باعث آسیب رسیدن به اعتبار پیمانکار در صنعت هم می‌شود.
  4. حقوق‌های بالاتر: پیمانکاران باید برای جذب و نگه‌داشتن کارگران حقوق‌ها را افزایش دهند و طبق گزارش‌ها ۶۲% از شرکت‌ها در یک سال گذشته نرخ حقوق پایه را افزایش داده‌اند.

  منبع

 نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های alikhalili60

علی اکبر خلیلی

كارشناس ارشد مهندسی و مدیریت ساخت
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
فصای خورشیدی: محاسبه سطح و ضخامت دیوار پشت گلخانه یک ساختمان

سلام وقت بخیر 

من یک تمرین دارم برای مشخص کردن و محاسبه سطح و ضخامت دیوار پشت گلخانه یک ساختمان برای درس عناصر جزئیات حالا اگر خواستید پلان هم رو میفرستم براتون، و مشخص کردن مصالح ساخت اون گلخانه کنار ساختمان که دست خودمونه چه مصالحی بذاریم (مصالح بدون عایق) ،ممنون میشن کمک کنید 

به پیوست ارسال شده است

عکس کاربر
1پاسخ
در یک سازه، بیست طبقه منفی وجود دارد و خاک از کیفیت مناسبی برخوردار نیست، شما چه روشی را برای اجرای سازه پیشنهاد می کنید؟
در یک سازه، بیست طبقه منفی وجود دارد و خاک از کیفیت مناسبی برخوردار نیست، شما چه روشی را برای اجرای سازه پیشنهاد می کنید؟
عکس کاربر
1پاسخ
سوال در خصوص نحوه ساخت و ساز گروهی و مشارکتی
سلام و عرض ادب از مهندسین و همکاران عزیز و باتجربه ای که در صنعت ساختمان فعال هستند پرسشی دارم.به نظرتون ساخت آپارتمان بصورت گروهی و با مشارکت 5،6 نفر و زمینی که از فرد دیگری باشد چقدر درگیری و اختلاف محتمل است آیا ارزش این ریسک رو داره ؟ که شاید روزنه ای باشه برای ورود تعدادی مهندس جوان به بازار سازندگان ساختمان.لطفا دوستانی که تجربه دارند در مورد مقدمات کار و اخذ مجوزها یا اینکه اصلا امکان چنین کاری وجود دارد لطفا راهنمایی کنند ممنون و سپاسگزارم.
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .