بالکن و تراس، Balcony and Terrace

بالکن و تراس، Balcony and Terrace

بالکن و تراس، Balcony and Terrace

بالکن‌ها موجب زیباتر شدن فضای داخلی واحدهای مسکونی می‌شوند. بالکن‌ها فضای کاری بزرگتری در خانه ایجاد می‌کنند و موجب می‌شوند امکان نظارت بر فضای بازی کودکان نیز آسان‌تر می شود. از فضای بالکن برای آرامش، حمام آفتاب، خوابیدن، مطالعه، غذا خوردن و غیره می‌توان استفاده کرد. علاوه بر فضای مورد نیاز برای محیط زندگی، در هر جا که امکان داشته باشد جایی برای جعبه‌های پرورش گیاهان نیز باید فراهم نمود.

تراس ها، خلوت و سایبان خوبی فراهم می‌کنند و نسبت به بالکن‌ها باز بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. بالکن‌ها در ضلعی که در معرض وزش باد مخالف قرار دارد به یک دیواره محافظ نیاز دارند. در جایی که مجموعه‌ای از بالکن‌ها (در بلوک‌ها یا آپارتمان‌ها) وجود دارد باید برای داشتن خلوت و حفاظت در برابر باد، دیواره‌های محافظ کار گذاشت. بهتر است که بالکن‌ها با بخشی از ساختمان از هم جدا شوند زیرا در این صورت می‌توان فضایی برای گذاشتن لوازم فراهم کرد (مثلا مبلمان بالکن، سایبان و غیره).

تراس برای مناطق گرمسیر مناسب است اما در مناطق سردسیر مناسب نیست. تراس مدت کمی نور آفتاب دریافت می‌کند و موجب افزایش گرما در دیوارهای خارجی اتاق‌های مجاور می‌شود و بدین ترتیب، اتلاف گرما افزایش می‌یابد.

بالکن‌هایی که در ارتفاع، از سطح دیوار ساختمان جلوتر هستند می‌توانند سادگی نمای بیرونی را کمتر کنند اما نمی‌توانند خلوت مناسبی باشند و یا در برابر باد و آفتاب محافظت شوند. تراس‌ها که در طرح نقشه جا شده‌اند می‌توانند خلوت مناسب و حفاظ بسیار خوبی باشند.

هنگام کشیدن نقشه، موارد زیر را مشخص نمایید:

  • جهت مناسب نسبت به مسیر خورشید و چشم‌انداز
  • موقعیت مناسب نسبت به آپارتمان‌ها و ساختمان‌های مجاور
  • موقعیت فضایی خوب برای اتاق‌های نشیمن ، اتاق‌های کار هنری یا اتاق‌خواب‌های هم‌جوار
  • داشتن وسعت کافی، خلوت و حفاظ در برابر سر و صدا و هوا (باد، باران و نور مستقیم خورشید)

مصالح مناسب برای حجره‌ها (مثلا شیشه مات، ستون‌های چوبی یا پلاستیکی در چارچوب) بهتر است اسکلت بالکن از پروفیل‌های سبک فولادی و یا میله‌هایی که در بنا دارای تکیه‌گاه خوبی هستند، ساخته شود. می‌توان ستون‌های بالکن را از جنس میله‌های فولادی عمودی ساخت (توجه داشته باشید که کودکان می‌توانند از میله‌های افقی بالا روند) اما این ستون‌ها مطلوب نیستند زیرا حفاظ مناسبی برای باد ندارند و خلوت و آرامشی فراهم نمی‌کنند. در جایی که این گونه بالکن‌ها وجود دارند معمولا روی آنها با چادر و انواع مصالح گوناگون پوشیده شده است.

منبع: نویفرت ۲۰۱۴

در حال حاضر هیچ محتوایی با این واژه طبقه‌بندی نشده است.

مشاوران این تخصص

کاربران

اشتراک در RSS - بالکن و تراس، Balcony and Terrace