رنزو پیانو، Renzo Piano

 رنزو پیانو، Renzo Piano

رنزو پیانو، Renzo Piano

رنزو پیانو در سال ۱۹۳۷ در جنوآ، ایتالیا در خانوادهای معمار به دنیا آمد. پدر، ۴ عمو و برادرش همه پیمانکار ساختمانی بودند. هنگامی که دانشجوی معماری در دانشگاه پلی تکنیک معماری میلان بود مرتبا از پروژه‌های ساختمانی پدرش بازدید می‌کرد که این بازدیدها تجربه‌های علمی و کارآمدی را برای او به ارمغان آورد.

مسئولین امر جایزه بهترین شیوه یکپارچگی طرح و بنا را که در پروژه‌های او خودنمایی می‌کرد به وی اهدا کردند، زیرا کارهای وی قابل مقایسه با کارهای معماران چیره‌دست قدیمی ایتالیا همچون لئوناردو داوینچی، میکل آنژ و بورنلسکی است.

در حالی که کارهای او آمیخته با تکنولوژی روز معماری می باشد ولی ریشه و اصل کارها به طور واضح نمایانگر فلسفه و سنت ملی کلاسیک ایتالیا است، مقامات رسمی «پریتزکر» گفته‌اند:

همانگونه که وی با شیوه‌های کهن هماننده فناوری‌های نویین به سهولت کار می‌کند، شدیدا به ایجاد معماری قابل سکونت و بادوام در دنیای رو به پیشرفت توجه دارد.

دفتر فنی و کارگاه رنزو پیانو در سال ۱۹۸۰ در پاریس و جنوآ ایتالیا شکل گرفت و اکنون تعدادی برابر با ۱۰۰ مهندس، معمار و متخصصین دیگر در قسمتهای مختلف شرکت مشغول به کار هستند که همگی معتقدند به ساخت ساختمان‌های کارآمد و آزمودن ایده‌های طراحی که منعکس کننده ایده‌های رنزو پیانو است است.

گالری تصاویر

مشاوران این تخصص

کاربران

اشتراک در RSS - رنزو پیانو، Renzo Piano