مقاله تحلیلی: BIM و درس‌هایی از جام جهانی 2018

مقاله تحلیلی: BIM و درس‌هایی از جام جهانی 2018

اروپا درحال سبقت گرفتن از سایر کشورهای جهان در زمینه فوتبال و BIM است. بااین‌حال، هر مدل کننده BIM از هر نقطه دنیا می‌تواند درس‌هایی را از جام جهانی اخیر فرابگیرد.

آموزش‌های خود را فراموش نکنید

واضح است که بدون آموزش، یک تیم در جام جهانی به مراحل بالاتر نخواهد رفت. این موضوع در حین بازی دو تیم انگلستان و دانمارک مشخص شد، جایی که انگلیس به‌خوبی بر روی پنالتی‌ها تمرین کرده بود و با شایستگی برنده شد. استفاده از آموزش‌ها تفاوت زیادی در پروژه‌های BIM ایجاد خواهد کرد. برای اینکه مطمئن شوید که در استفاده از BIM موفق خواهید بود، باید آموزش مناسبی در خصوص BIM یا CAD دیده باشید.

یک کاپیتان تعیین کنید

همان‌گونه که تیم‌های فوتبال دارای یک کاپیتان هستند، تیم‌های BIM هم باید از یک هماهنگ‌کننده بهره بگیرند. درست مانند یک کاپیتان، هماهنگ‌کننده یا مدیر BIM به هم‌تیمی‌های خود راهنمایی می‌دهد و تیم را به سمت موفقیت هدایت می‌کند. لازم است مطمئن شوید کسی در تیم شما وجود دارد که این کار را انجام می‌دهد و تضمین می‌کند که پروژه طبق برنامه انجام می‌شود.

خود را با مراحل مختلف انطباق دهید

انجام یک بازی و کارگروهی بهتر در مراحل مختلف، مستلزم به‌کارگیری روش‌های مختلف دریک مسابقه فوتبال است. پروژه BIM نیز دارای مراحل مختلفی است که در آن اطلاعات و روش‌های مختلفی باید اتخاذ شود. از این وبلاگ دیدن کنید تا ببینید که چگونه می‌توانید در طول مراحل مختلف پروژه BIM به بهترین وجه با هم کار کنید.

از یک تکنولوژی مناسب استفاده کنید

در مسابقات جام جهانی، تکنولوژی ویدئویی و تکنولوژی عبور توپ از خطوط دروازه ارزش خود را ثابت کرده‌اند. این فن‌آوری‌ها اطلاعاتی را به داوران می‌دهند که به تصمیم‌گیری بهتر آن‌ها کمک می‌کنند. این تکنولوژی‌ها با هدف انجام یک بازی زیباتر و ارتقای سطح کیفی بازی‌ها ارائه شدند. تکنولوژی BIM هم با جمع‌آوری داده‌های دقیق موردنیاز به تصمیم‌گیری بهتر و بهبود کیفیت کار کمک می‌کند که نتیجه آن احداث ساختمان‌های زیباتر می‌شود.

همکاری کنید

ما در طی جام جهانی امسال دیدیم که برخلاف انتظار برخی از درخشان‌ترین ستاره‌های فوتبال جهان ازجمله ستاره‌های تیم‌های آرژانتین، آلمان و پرتغال پرفروغ نبودند. این موضوع دردناک نشان داد که حتی وجود بازیکنان ستاره تضمین‌کننده موفقیت تیم شما نیست. اگر شما نمی‌توانید در قالب یک تیم فعالیت کنید، این امکان وجود دارد که از مسابقات حذف شوید. در پروژه‌های BIM نیز، اینکه در مدل کردن BIM یک ستاره (متخصص) باشید کافی نیست. فقط با همکاری با بخش‌های دیگر پروژه، می‌توان به یک پروژه با موفقیت کامل دست‌یافت.

انتظارات را مدیریت کنید

اما چگونه همکاری موفقی داشته باشیم؟ با توافق کردن بر سر پیشرفت کار، داشتن یک برنامه و تصمیم‌گیری در مورد چگونگی انجام آن. چه کسی در چه موقعیتی قرار خواهد داشت؟ چه کسی توپ را به مهاجمین پاس می‌دهد؟ چه کسی به سمت دروازه می‌رود؟ درست مثل یک تیم فوتبال موفق، تیم BIM نیاز به مدیریت انتظارات و توافقات لازم دارد؛ بنابراین با هم تصمیم بگیرید که چه اطلاعاتی را چه کسی، در چه زمانی و به چه شیوه‌ای انتقال بدهد. یک طرح اجرایی BIM می‌تواند نقطه شروع خوبی برای مدیریت انتظارات باشد.

از قوانین پیروی کنید

در طول جام جهانی این مسئله مشخص شد که چقدر سخت است بتوان قوانینی را رعایت کرد که در اثر خطاهای ناشی از هیجان منجر به پنالتی شده است. هنگام استفاده از BIM نیز موارد مختلفی وجود دارد که ممکن است رعایت آن‌ها دشوار باشد. آیا نمی‌خواهید در پروژه BIM خودتان دچار اشتباه بشوید؟ پس اطمینان حاصل کنید که مطابق با استانداردهای BIM همچون EMCS، کار می‌کنید.

سرعت مناسبی داشته باشید

یک تیم فوتبال باید انعطاف‌پذیر و سریع باشد به‌طوری‌که نسبت به حریفش بتواند با سرعت بیشتری خلق موقعیت کند و در صورت از دست دادن مالکیت توپ سریعاً قادر به اجرای موفق سیستم تدافعی تیمی خود باشد. سرعت و انعطاف‌پذیری در پروژه‌های BIM نیز بسیار مهم هستند؛ بنابراین، شما نیاز دارید از ابزارهایی استفاده کنید که به شما این اجازه را بدهند که در هر پروژه بهره‌وری خوبی داشته باشید.

ریسک کنید

پاس‌کاری‌های متعدد در همه جای زمین ارمغانی برای اسپانیا در این جام جهانی نداشت. هم در فوتبال و هم در BIM، شما باید ریسک کنید و راه‌های جدید کار کردن با یکدیگر و شهامت پذیرفتن شکست را تمرین کنید. این تنها راهی است که می‌توانید به جلو حرکت کنید. اجازه ندهید که ترس از باختن، از بازی کردن شما جلوگیری کند.

هدف خود را در ذهن داشته باشید

روسیه و سوئد با توجه به استراتژی دفاعی خود، به جام جهانی صعود کردند. درست است که هوشمندانه بازی کردند اما آیا این مسئله آن‌ها را به فینال برد؟ نه. در یک مسابقه فوتبال، مهم است که هدف خود را فراموش نکنید. همین امر مربوط به BIM است. اطمینان حاصل کنید که هر کس در تیم شما اهداف را که همان اجرای موفق و درست ساختمان‌ها در زمان برنامه‌ریزی‌شده و بدون تلف کردن منابع ارزشمند است در ذهن خود حفظ می‌کند.

تسلیم نشوید

اگر یک‌چیز را از بلژیکی‌ها در این جام جهانی آموخته باشیم آن هم تسلیم نشدن است. با اینکه تیم بلژیک با نتیجه 0-2 در برابر ژاپن بازی را واگذار کرده بود اما نهایتاً با نتیجه 3-2 به پیروزی رسید. اگر یک پروژه BIM چالش‌برانگیز بود، تسلیم نشوید، از اشتباهات خود درس بگیرید و به بهترین نحو آن را تا آخر انجام دهید!

 منبع

نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های محراب اکراقنبری

محراب اکراقنبری

محراب اکراقنبری کارشناسی ارشد دانشگاه مازندران رشته ی عمران -گرایش زلزله - مدیر پروژه شرکت هورسان
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
ساختن حساب در سایت Green building studio
سلام با عرض خسته نباشید من در ساخت اکانت در سایت Green building studio به مشکل برخوردم به این صورت که بعد از آپلود دو عدد پروژه، حساب بنده منقضی شد و دیگه چیزی نمیتونم داخلش آپلود کنم و عملا بی فایده شده برام! لطفا اگر کسی راه حلی برای فعالسازی دوباره حساب داره، ممنون میشم راهنماییم کنه
عکس کاربر
2پاسخ
برای یادگیری مدل سازی در رویت، از چه آموزش هایی باید استفاده کرد؟
سلام . من میخوام رویت رو یاد بگیرم و اول معماری و بعد به صورت تخصصی مکانیک برای شروع معماری من باید چه پک هایی رو به ترتیب ببینم؟ و خیلی هم نمیخوام حرفه ای معماری رو یاد بگیرم در حد پروژه های ساده آپارتمانی چند طبقه ممنون میشم راهنماییم کنید
عکس کاربر
2پاسخ
نحوه اختصاص متریال در نرم افزار رویت
سلام.رویت 2019 را نصب کردم.الان یه طرحا میخام متریال بدم ولی پنجره متریالم باز نمیشه.یعنی روش که کلیک میکنم اصلا اتفاقی نمی افته.از طریق paint هم که میرم همینطوره
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .