نقشه کشی صنعتی، Industrial Drawing

نقشه کشی صنعتی، Industrial Drawing

نقشه کشی صنعتی، Industrial Drawing

رشته‌ی مهندسی طراحی و نقشه کشی صنعتی، یکی از چندین رشته مورد تحصیل در دانشگاه‌های جامع علمی- کاربردی در ایران است و از زیر گروه‌های شاخه‌ی مکانیک بوده و تقریبا نزدیک به رشته‌های مهندسی ساخت و تولید و طراحی جامدات است. لازم به ذکر است این رشته به صورت کارشناسی ناپیوسته ارایه می‌شود و بیشتر، دانشجویان فارغ‌التحصیل در رشته کاردانی نقشه‌کشی در همین دانشگاه و دانشگاه‌های آزاد و سراسری به این رشته وارد می‌شوند. ویژگی این رشته در ارتباطی است که با شاخه هنر پیدا می‌کند و به سمت طراحی صنعتی می‌رود.

از جمله دروس تعریف شده در این رشته می‌توان استاتیک، مقاومت مصالح، طراحی اجزای ماشین، هندسه، دینامیک ماشین، روش‌های تولید مخصوص، مصالح مهندسی، پروسه طراحی، نمونه‌سازی و... را نام برد. نکته اینجاست که اغلب فارغ‌التحصیلان این رشته بیشتر خود را نقشه‌کش صنعتی می‌دانند تا طراح صنعتی که دلیل این امر کمرنگ نشان داده شدن دروس رشته هنر در این رشته دانشگاهی است که این امر بدیهی است چرا که این رشته زیرگروه رشته مکانیک است.

همان طور که از نام این رشته پیداست مهندس فارغ التحصیل این رشته باید اول توان کامل با اصول و مکانیزم طراحی را داشته باشد، سپس بتواند نقشه طرح خود را بصورت علمی و مطابق با استانداردها و با قابلیت اجرائی ارائه کند.

از جمله بهترین مزیت این رشته به سایر شاخه‌های مکانیک این است که طرح توسط طراح، طراحی و نقشه‌کشی آن نیز بصورت استانداردها و علائم بین‌المللی توسط او بدون کوچکترین ایراد و اشکالی کشیده می‌شود. 

آگهی استخدام

استخدام کارشناس طراح صنعتی

طراحی محصولات مرتبط با دکوراسیون اداری

تهیه نقشه های تولید

بهینه سازی محصولات موجود

پیاده سازی محصولات در Solid Work

توانایی ها: سابقه مرتبط در صنایع تولیدی سیستم های چوب و فلز

آشنایی با چارت تولیدی مسلط به Solid Work

مدرک کاردانی یا کارشناسی طراحی صنعتی/معماری

اولویت محل سکونت: مناطق شمال شرق تهران، پردیس، بومهن، رودهن، جاجرود

آدرس کارخانه: جاده آبعلی، بالاتر از جاجرود، شهرک صنعتی خرمدشت

 

منبع: جابینجا

پرسش و پاسخ

عکس کاربر
0 پاسخ
نحوه کار با Autodesk Inventor
با سلام و عرض ادب خدمت اساتید و کاربران عزیز و با تشکر از دست اندرکاران سایت 808 .من از حضور عزیزان سوالی داشتم من با نرم افزار اینونتور 2020 کار میکنم . گاها پیش آمده که از یک قطعه ورق کاری گسترش تهیه و در نمای دوبعدی گسترش رو اندازه گذاری میکنم اما اگر کوچکترین تغییری در اصل فایل سه بعدی داده بشه ، نمای دو بعدی اندازه گذاری شده آپ دیت نمیشه و کاملا از نما حذف میشه . میخواستم از حضور عزیزان سوال کنم ، آیا راهی هست که نما آپدیت بشه و حذف نشه ؟

مشاوران این تخصص

#: 1
عکس‌های Arash golzar
ارش گلزار جنت
نقش‌ها: Vip, مشاور, همکاران
عضو به مدت: 6 سال 6 ماه

کاربران

#: 1
عکس‌های mazicivil67
مازیار تقی خواجه
نقش‌ها: Vip
عضو به مدت: 9 سال 8 ماه
اشتراک در RSS - نقشه کشی صنعتی، Industrial Drawing