مقاله تحلیلی: بتن آماده (RMC)، ساخت و ساز سریع بدون کاهش کیفیت

مقاله تحلیلی:  بتن آماده (RMC)، ساخت و ساز سریع بدون کاهش کیفیت

حفظ کیفیت بتن به‌صورت یکنواخت کاری چالش برانگیز در صنعت ساختمان می‌باشد. کیفیت خوب بتن به همراه سرعت بالای ساخت با اختلاط دستی بتن به دست نمی‌آید. اختلاط دستی بتن نیاز به مدیریت کار و زمان و همچنین تلاش و پول بیشتری دارد. برای غلبه بر محدودیت بتن‌های معمولی در کاهش کار انجام شده در سایت و جلوگیری از سردرگمی در سایت، بتن آماده (RMC) راهکار خوبی است.
کلمه‌ی بتن آماده (RMC) خود دلالت بر استفاده از مصالح آماده با ترکیب از پیش تعیین شده برای سیمان، ماسه، سنگ‌دانه‌های درشت، آب و افزودنی‌ها دارد. بتن آماده بتنی است که در کارخانه یا بخش بچینگ مطابق با یک مجموعه دستورالعمل یا طبق تدابیر استاندارد تحت شرایط کنترل شده با استفاده از مصالح خام با بهترین کیفیت تولید می‌شود و سپس به سایت منتقل می‌شود.
بتن آماده یک تکنولوژی پیشرفته است که درجه‌ی بالایی از مکانیزه و اتوماسیون را در بردارد. این مصالح خام قبل از استفاده در کارخانه مورد آزمایش قرار می‌گیرند. این آزمایش‌ها امکان وجود مشکلات کیفی را در محصول از بین می‌برند. نسبت‌های گوناگون مواد سازنده در مخلوط بتن با در نظرگیری مقاومت موردنیاز و دیگر خواص بتن و نیز فاکتور اقتصاد، طراحی می‌شوند. این فرآیند طرح اختلاط بتن نام دارد.
منبع
ترجمه شده توسط تیم خبری 808
اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل کامل مقاله: ready_mix_concrete_rmc_high_speed.pdf

درباره نویسنده
عکس‌های ali barzgar

علی برزگر

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد گرایش زلزله دانشگاه صنعتی امیرکبیر.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
ضریب پواسون بتن
سلام نمونه های بلوک بتنی تحت خمش و فشار دارم که نیاز دارم ضریب پواسونشونو بدست بیارم. میشه لطفا راهنمایی کنید ممنون
عکس کاربر
2پاسخ
چرا بتن را تا زیر بیس پلیت بالا نمی آورند و از گروت استفاده می کنند؟
چرا بتن را تا زیر بیس پلیت بالا نمی آورند و از گروت استفاده می کنند و همچنین برای تجهیزات چرا باید به جای بتن روی گروت بنشینند ؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .