مقاله تحلیلی:‌ تیر بتن مسلح کم آرماتور

مقاله تحلیلی:‌ تیر بتن مسلح کم آرماتور

برای درک اهمیت و ضرورت یک تیر مسلح دوبل، ابتدا باید نگاهی بر یک تیر مسلح ساده داشته باشیم. زمانی که یک تیر بارگذاری می‌شود احتمالا تحت دو نوع شکست قرار می‌گیرد:

  1. شکست نرم
  2. شکست ترد

در حالت شکست ترد هنگامی که تیر تحت فشار قرار می‌گیرد، تا زمانی که به نقطه فرا‌تر از حد تنش یرسد، هیچ ترک قابل توجهی در تیر نمی‌بینم. با عبور از این نقطه تیر بصورت ناگهانی دچار شکست می‌شود. این وضعیت خوب نیست، اینطور نیست؟ بنابراین ما همیشه می‌خواهیم که تیر دچار شکست نرم شود، چون زمان بیشتری به شما می‌دهد تا متوجه شوید که تیر بیش از حد بارگذاری شده و زمان انجام برخی تعمیرات و یا تخلیه خانه رسیده است.
منبع
ترجمه شده توسط تیک خبری 808
اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید،‌ با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل کامل مقاله: under-reinforced_beam.docx_.pdf

درباره نویسنده
عکس‌های MaryamGol

مریم گلستانی

ده سال سابقه ترجمه فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی دارای دیپلم زبان از کانون زبان با نمره 95 نمره تافل: 109 (ریدینگ:29، لیسنینگ:29، رایتینگ:29، اسپیکینگ:22) 2ماه سابقه کار در بخش امور بین الملل شرکت تجاری عمرانی (مسول تحقیقات و تماسهای خارجی) 2 سال سابقه کار در طراحی سازه-پل و دیوارهای حائل- در شرکت طرح آفرینان پارس
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
حداقل آرماتور محاسبه شده تیر، کمتر از حد معین در مبحث نهم 9-14-5 (92)
در سازه ای 2 طبقه، ستون ها 30 * 30 بوده و تیرها هم 30 * 40 لحاظ شده است. مقدار آرماتور طولی تیر با در نظر گرفتن رابطه 9-14-5-2-1 و Asmin=pmin*b*d خیلی کمتر است. pmin=0.0035 Asmin=0.0035*30*(40-5)=3.675 عددی که در مقادیر مقاطع پایین تیرها بوسیله نرم افزار محاسبه شده از عدد حاصله بالا خیلی کمتر است. در این موقعیت چه نظر تخصصی دارید؟ چطور باید اقدام کرده و ادامه داد؟ ممنون از توجه تان. عکس مربوطه: https://s6.uupload.ir/files/2022-09-07_copy_f0t3.jpg
عکس کاربر
1پاسخ
تیر ریزی در ساختمان بتنی

سلام تو یه ساختمان بتنی یک قسمت از سقف  اشتباها تیرریزی نشده و پوتر ها اجرا شده . الان برای  تیر ریزی اون قسمت چیکار میشه کرد؟

عکس کاربر
1پاسخ
ابعاد منطقی برای تیرو و ستون بتنی طبقات زیرزمین ساختمان 15 طبقه

با سلام

من یک ساختمان اسکلت بتن در ایتبس طراحی کردم و فقط با ابعاد ستون ها و تیرهای 130و130*35برای طبقه زیرزمین مشکلO/S#2تیرها و ستونها رفع می شود میخواستم بپرسم که این ابعاد برای یک ساختمان 15 طبقه خیلی زیاد نیست؟

ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .