مقاله تحلیلی: آموزش مستمر در مهندسی سازه برای ایجاد نوآوری و پیشرفت تدریجی امری حیاتی است

مقاله تحلیلی: آموزش مستمر در مهندسی سازه برای ایجاد نوآوری و پیشرفت تدریجی امری حیاتی است

از یک طرف کسانی که فکر می‌کنند می‌توان تکنیک‌های الگوریتمی مهندسی را جایگزین مهندس کرد و از سوی دیگر معماران و کارفرمایانی که تصور می‌کنند هر چیزی امکان پذیر است، سبب شده‌اند تا از مهندسین سازه انتظار رشد و نوآوری نه فقط به خاطر ادامه حیات حرفه‌ای خود بلکه به علت مزیت‌هایی که برای دنیا دارد، وجود داشته باشد.

برخلاف رشته‌هایی نظیر حقوق یا پزشکی، هیچ نقطه پایان و از پیش تعیین شده‌ای برای آموزش مستمر و پیشرفت تدریجی مهندسین سازه وجود ندارد- چه در برنامه‌های دانشگاه محور و چه در دوره‌های کارآموزی یا مربی گری. این موضوع سبب می‌شود که نیاز به آموزش‌های مستمر در حین کار بیش از هر دوره دیگری احساس شود.

پروفسور جروم حجار، استاد دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست در دانشگاه نورت ایسترن بوستون می‌گوید: در طول چند دهه گذشته، مهندسین سازه به تمرکز بر روی کاهش خطر و فعالیت بر مبنای آیین نامه‌های طراحی آینده نگر واداشته شده‌اند؛ اما فرصت‌های جدیدی در حال ظهور است؛ برای مثال، در جامعه امروزی علاوه بر اهمیت موضوع کاهش خطر، اهمیت موضوعاتی دیگری همچون انعطاف پذیری و پایداری در ساختمان‌ها مطرح شده است که به طور کامل در آیین نامه‌های کنونی به آن پرداخته نشده است.

منبع

ترجمه شده توسط تیم خبری 808

اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت کامل فایل مقاله: node_15328-in_structural_engineering_.pdf

درباره نویسنده
عکس‌های poorya_n

پوریا نخعی

لیسانس مهندسی عمران از دانشگاه فردوسی مشهد و در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مدیریت منابع آب دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران سابقه ترجمه مقاله و کتاب تخصصی اشنا به نرم افزارهای matlab, lingo,Gams,hec-hms,modsim, etabs, safe
سوالات مرتبط
عکس کاربر
1پاسخ
چگونگی دانلود رایگان برای اعضای vip
چگونگی دانلود رایگان برای اعضای vip را لطفا توضییح دهید هر کار میکنم دانلود نمیشه
عکس کاربر
0پاسخ
نقشه کشی با ایتبس میت
سلام دوستان دوره یا موسسه ایو برای تهیه نقشه های بتنی با ایتبس میت کسی شرکت کرده جایی؟ میخوام مو به مو با ایین نامه خودمون نقشه ها کنترل بشه! کسی هست اموزش بده؟
عکس کاربر
1پاسخ
درخواست آمورش کامل در خصوص صورت وضعبت نویسی برای پروژه های راهسازی و تونل سازی
با سلام بنده آمورش کامل در خصوص صورت وضعبت نویسی و بررسی آن میخواهم کتاب ،نرم افزار و هر گونه آموزش در خصوص بررسی و نوشتن صورت وضعیت پروژه های راهسازی و تونل سازی
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .