مقاله تحلیلی: اصلاح نقشه‌های سازه‌ای ساختمان‌های بنایی

مقاله تحلیلی: اصلاح نقشه‌های سازه‌ای ساختمان‌های بنایی

ارتباط و هماهنگی بین معمار و مهندس برای اصلاح نقشه‌های سازه‌ای در ساختمان‌های بنایی ضروری است. اشتباهات، غفلت‌ها و درگیری‌هایی که می‌توانند به هزینه‌های اضافی منجر شوند، اغلب به علت ناهماهنگی بین نقشه‌های معماری و نقشه‌های سازه‌ای ایجاد می‌شوند. به نظر می‌رسد که سازه‌های اسکلت فلزی با دیوارهای حفره‌ای بنایی بیشتر مشکلات را ایجاد می‌کنند.
در اغلب موارد، مهندس سازه پیکربندی دیوار بنایی بیرونی را در هنگام طراحی و موقعیت یابی ستون‌ها و تیرها در نظر نمی‌گیرد. محل ستون‌های سازه‌های فولادی می‌تواند با ساختار دیوار بنایی مجاور تداخل داشته باشد. عدم در نظر گیری یک مانع آب بند در ستون‌ها که به حفره سازه بنایی نفوذ می‌کند یک مشکل شایع است. آیین نامه‌های جدید انرژی که نیاز به موانع بیشتری برای جلوگیری از عبور هوا و بخار دارند می‌توانند این شرایط را پیچیده‌تر کنند. تهیه جزئیات مناسب برای این شرایط نیاز به هماهنگی خاص بین معمار و مهندس سازه دارد.
منبع
ترجمه شده توسط تیم خبری 808
اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل کامل مقاله : node_15170-improving_structural_drawings_for_masonry_construction1.pdf

درباره نویسنده
عکس‌های poorya_n

پوریا نخعی

لیسانس مهندسی عمران از دانشگاه فردوسی مشهد و در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مدیریت منابع آب دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران سابقه ترجمه مقاله و کتاب تخصصی اشنا به نرم افزارهای matlab, lingo,Gams,hec-hms,modsim, etabs, safe
سوالات مرتبط
عکس کاربر
2پاسخ
در خصوص فایل اکسل محاسبه ی دیوارهای نسبی و خروج از مرکزیت ساختمان بنایی
سلام . با استفاده از فایل اکسل شما ، دیوارهای نسبی ساختمان بنایی را محاسبه کردم . و در آخر نوشته شده است که اثر پیچش لحاظ گردد. اما از این مرحله به بعد رو نمیدونم باید چیکار کنم و چطور اثر پیچش و لحاظ کنم . ممنون میشم راهنمایی کنید.
عکس کاربر
1پاسخ
به دست آوردن نمودار نیرو جابه جایی در آباکوس
دیواری مصالح بنایی رو به صورت میکرو مدل کردم بر طبق فیلمی که از سایت گرفتم. ولی هر کاری می کنم نمودار نیرو جابه جایی همش به صورت خطی درمیاد . در صورتی که می دونم که باید غیر خطی باش. ممنون میشم راهنماییم کنید.
عکس کاربر
2پاسخ
ناگونیا بودن دیوار
سلام راه اصلاح ناگونیا بودن دیوار یا بازشو چیست ؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .