آیا می‌توان میزان شلوغی و ازدحام را در ترافیک ثابت نگه داشت ؟

25 آبان 1394 - 09:50
آیا می‌توان میزان شلوغی و ازدحام را در ترافیک ثابت نگه داشت ؟

یک مقاله جدید در ایالت متحده میزان شلوغی و ازدحام ترافیک در حال رشد را تحت بررسی قرار داده است و 5 راه حل پیشنهادی نیز ارائه شده است.
در 29 سپتامبر سال 2015 یعنی درست در ماه گذشته، موسسه حمل و نقل Texas A&M و INRIX شرکت بزرگی از مجموعه اطلاعات در کرکلند واشینگتن، اطلاعات خود را که توسط سیستم های رتبه بندی ترافیک 2015 بدست آورده بودند منتشر کردند. این گزارش برای چهارمین بار از سال 2009 نشان می دهد که هر دو مجموعه ذکر شده در این زمینه محاسبات بسیاری انجام دادند تا به طور کامل بفهمند این شلوغی و گره در ترافیک چگونه سراسر آمریکا را فراگرفته است و اعدادی که ارائه شده اند نیز بسیار جدی و نگران کننده هستند.
در سال2014 بر اساس این گزارش تراکم ترافیک، میزان 3.1 بیلیون گالون سوخت را به هدر داده است که 6.9 بیلیون ساعت از زمان سفر را نیز به این عدد باید اضافه نمود که به ارزش 160 بیلیون دلار بوده است .
برای دو عدد اول گزارش، مقایسه زیر انجام شده است:
3.1 بیلیون گالن سوخت هدر رفته معادل است با حجم آبی که در مدت زمان 90 دقیقه در رودخانه میسوری جریان دارد. یک مسیر بین زمین و پلوتو وجود دارد که در سال گذشته مدت زمان رسیدن و برگشتن در این مسیر چیزی کمتر از 6.9 بیلیون ساعت زمان بر بوده است.
در سال 2014 برای هر فرد به طور متوسط در شلوغی و گره های ترافیکی میزان 19گالن سوخت و 42 ساعت به عنوان زمان سفر و 960 دلار به هدر رفته است.در مناطقی با جمعیت بیش از 1 میلیون نفر این عدد برای هر فرد 63 ساعت و 1440 دلار افزایش می‌یابد.
طبق این گزارش در شهر های بزرگتر، بیشترین هدر رفت در زمان سفر تجربه می شود: واشنگتن دی سی در رتبه اول از این لیست با 82 ساعت و بعد از آن لس آنجلس با 80 ساعت ، سانفرانسیسکو با 78 ساعت نیویورک با 74 ساعت و سان جوس با 67 ساعت . اما با هر آمار گیری میزان این شلوغی در ترافیک با گذشت 33 سال به طور پیوسته در حال افزایش است صرف نظر از میزان جمعیت شهری که رانندگان در آن زندگی می کنند (چه در شهر هایی با جمعیت کمتر از500 هزارنفر و یا با جمعیت بیش از 3 میلیون نفر ). اعداد به طور پیوسته از سال 1982 در حال افزایش بوده است وتنها در سال های 2009 و 2010 زمانی که اثرات رکود اقتصادی بر روی تعداد رفت و آمد بسیاری از مردم تاثیر گذاشت، باعث کاهش اعداد ذکر شده گردید .از آن کاهش اعداد گزارش شده به بعد تمامی اعداد به خاطر بازگشت رفت و آمد مردم به سرکار خود مجدد بیشتر و بیشتر شد .اگر اقتصاد به همین صورت قوی باقی بماند گزارشات تخمین می زنند که تا سال 2020 این تاخیر ساعت در سراسر کشور از 6.9 بیلیون ساعت به 8.3 بیلیون ساعت تغییر پیدا خواهد کرد و هزینه سنگین ترافیک از 160 بیلیون دلار به 192 بیلیون دلار تغییر خواهد کرد.
Tim Lomax،دکتری عمومی و تخصصی، همچنین یک فرد مدیر در موسسه حمل و نقل Texas A&M، موسس سیستم های رتبه بندی ترافیک2015 و کسی که به بخش بزرگی از سوالات آنلاین مهندسی عمران پاسخگو است اینگونه اشاره دارد:" مناطق بسیار کمی در ایالت متحده آمریکا، سطح سرمایه گذاری را نیازمند بهبود بخشیدن در زمینه رشد جمعیت و شغل می دانند."
بهبود بخشیدن اقتصاد کار خوبی است اما شاید بازگشت سرمایه گذاری های اساسی هنگامی که کارگران و شرکت ها به دنبال شغل و کار هستند بهتر باشد، این سرمایه در کاهش قیمت های ساخت و ساز کمک کرده و همچنین با این سرمایه افراد بیشتری بر سر شغل خود قرار خواهند گرفت.
در این مقاله 5 راه حل پیشنهاد شده است که می تواند توسط ایالات، مناطق، شهرها، تجارها و یا حتی توسط اشخاصی که به کاهش تراکم ترافیک در کوتاه مدت و یا بلند مدت به صورت فردی کمک کردند نیز انجام شود. کمترین کاری که این راه حل ها انجام می‌دهند این است که تجربه های فردی افراد را در مورد تاخیر و تراکم ترافیک بهبود می بخشند. برخی از این راه حل ها حتی می توانند به مشکلات برخی مردم پایان دهند.
پیشنهادات :
1- به حداكثر رساندن پتانسيل موجود
در اين دسته به طور آسان،كاملا نسبي و به سرعت باعث كاهش تصادفات وسايل نقليه در بزرگراه ها و آزاد راه ها خواهید بود.‏‏ راه اندازي چراغ هاي ترافيك براي ساده تركردن حركت در ترافيك، بهبود بخشيدن جاده ها و طراحي هاي بهتر تقاطع ها و چهار راه ها از جمله موارد این راه حل می باشد. تغييرات پيچيده تر كه در اين دسته گنجانده مي شود شامل نصب و راه اندازي سيگنال هاي ترافيك كه به طور خودكار با تغییرات طرح های ترافیکی سازگار مي شوند، ساخت سيستم هاي هموار سازي ترافيك و ايجاد سيستم هاي ارتباطي برای مسافرین كه باعث پیشرفت در نتیجه کار، در آزاد راه های شلوغ می گردد.
2- اضافه كردن ظرفيت در رابط هاي حياتي و پر اهمیت
گزارش ها اشاره مي كند كه جواب اين مسئله تنها اضافه كردن خيابان ها و بزرگراه ها نيست اگر چه همه ی این موارد به خصوص در مناطق رو به رشد بسيار قابل اهميت می باشد . گسترش ظرفيت بايد شامل گسترش امكانات، نظیر حمل و نقل هاي عمومي، اتوبوس هاي بزرگتر و ناوگان های راه آهن باشد. اگر مسير هاي حمل و نقل جديد و يا گسترش يافته اصلاح شوند، استفاده از وسيله نقليه هاي مستقل مي تواند تصادفات و اين شلوغی انبوه را كاهش دهد .
3- فراهم کردن گزينه هايي براي انتخاب بیشتر .
اين مسئله شامل انتخاب هايي در مسير هاي سفر برای رانندگان و همچنين حالت هاي سفر كه رانندگان مي توانند انتخاب کنند . یکی ازاین انتخاب ها، فراهم کردن اطلاعات قابل در دسترس و قابل اعتماد به صورت آنلاين می باشد و یا می توان مكان هايي نظیر خيابان هاي محل كار و يا خيابان هاي پر تصادف را در سطوح شهر پراکنده و پخش نمود. در مورد زمان سفر هاي جاري به وسيله جاده، راه آهن و يا اتوبوس، افراد مي توانند يك تصمیم سريع درباره ی مسير ها، روش هاي مختلف برای سفر، زمان هاي خروج و پتانسیل راه های موجود در یک روز را از طریق ارتباط از راه دور به آسانی بدست آوردند.
4- ايجاد تغيير در الگو هاي مورد استفاده
اين راه حل مستلزم این است که كارفرمايان و كاركنان درباره ساعت هاي كاري انعطاف پذير شرکت های خود تصميم هاي بلند مدت گرفته و يا درباره دورکاری به توافق برسند . اين گزارش اشاره مي كند كه ساعت هاي كاري انعطاف پذير نه تنها به وزن متحمل شده توسط جاده ها در طول ساعت هاي مرسوم بسيار شلوغ و پر ازحام كمك مي كند بلکه برای كاركنان نیز این موقعیت را فراهم می آورد که به نيازهاي خانواده خود و شغل خود در كنار یکدیگر بپردازند. براي كارفرمايان نيز داراي مزاياي اقتصادی از جمله صرفه جويي در هزينه هاي محل كار و هزينه هاي پاركينگ می باشد .
5- ايجاد تنوع در الگو هاي رو به رشد.
این تراكم و توسعه‌ی کاربرد های مختلف به خانه ها شغل ها و مغازه ها پيشنهاد مي دهد كه به راحتي به وسيله دو چرخه سواري يا استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي و پياده رفتن سفر خود را در طول روز در نقاط مختلف شهر انجام دهند كه این کار مي‌تواند باعث كاهش رشد ازدحام شود كه این کاهش ازدحام به دلیل پيشرفت هاي جديد در حومه شهر می باشد. در همين راستا هر فرد مي تواند در برخي ناحيه ها محل كار خود را در فاصله ای نزدیک تر جا‌ به‌جا کند.
لوماكس گفت : "در داخل ايالت متحده آمريكا تراكم بسيار كمتر از كشور هاي ديگر است همچنين اغلب مشكلات تراكم ما مشكلات وسايل نقليه هستند." در ادامه او اشاره کرد:"سرمايه گذاري های حمل و نقل بايد سياست هاي مالياتی را حمايت كند ما باید صاحبان خانه ها و سیاست های مدارس در اطراف شهر را به طور کل به داشتن یک مدرسه عالی در حومه شهر تشویق نماییم" بسیاری از مردم برای داشتن مدرسه خوب، خانه های بزرگتر و حیاط های خوب و عالی به مناطق در حومه شهر جا به جا شدند. این ها نتایجی هستند که در سفر های طولانی تر، سفر در طول این شهر ها و سفر به مکان هایی که به خوبی توسط حمل و نقل خدمت رسانی نشده اند بدست آمده است.
لوماکس به این نکته اشاره کرد:" البته هر منطقه به راه حل های متعدد طراحی شده برای هدایت کردن شلوغی و تراکم ترافیک به طور خاص درهمان منطقه نیاز دارد" او اشاره کرد: "مشکوک بودن نسبت به هر توصیه ای وجود دارد و هیچ مکانی این مشکلات را نمی تواند فقط با ارائه یک راه حل به سرانجام برساند"
گزارش کامل از سیستم رتبه بندی ترافیک 2015 و بحث های کاربردی و همچنین تخمین شلوغی ترافیک برای مناطق خاص 471 در وب سایت موسسه حمل و نقل Texas A&M اختصاص داده شده است.

ترجمه شده توسط تیم خبری 808 

منبع:+

  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...

    هر آنچه در رابطه با یک موضوع تخصصی می خواهید ( فیلم، عکس، مقاله، اخبار و ... )، فقط در یک صفحه

    صفحه اصلی دانشنامه