همایش « سازه‌های بتنی، ضرورت‌ها و الزامات»

1 اسفند 1394 - 13:02
همایش « سازه‌های بتنی، ضرورت‌ها و الزامات»


بحران مسکن موضوع روز مباحث فنی و اقتصادی دست‌اندرکاران ساخت و ساز و مدیران اجرایی است.‏
روی آوردن به تولید صنعتی و انبوه‌سازی مسکن برای مهارگرانی و کمبود آن یکی از راهکارهای پیشنهادی ارائه شده از سوی کارشناسان است. با توجه به ناچیز بودن سهم تولید صنعتی ساختمان در کل ساخت و سازهای کشور، تلاش گسترده‌ای برای افزایش سهم صنعتی‌سازی آغاز شده است.‏
حرکت به سوی صنعتی سازی، نیاز به پیشرفت هم‌زمان تمام صنایع دارد. با توجه به اینکه مقاومت، پایداری و بادوام بودن ساختمان یکی از خروجی‌های صنعتی‌سازی است؛ در این میان نقش بتن به عنوان یک ماده مهم و استراتژیک در ساخت سازه‌ها اهمیت بسزایی پیدا می‌کند.و استفاده از بتن به عنوان یکی از مصالح بسیار مهم که نقش مؤثری در توسعه پایدار به عهده دارد، از آن عنصری نام آشنا، فراگیر و غیرقابل جایگزین ساخته است، به نحوی که نقش آن در اقتصاد کشورها از جنبه‌های مختلف تولید، اشتغال، محیط زیست و توسعه بسیار اساسی و تعیین‌کننده شده است.
پیچیدگی و ویژگیهای این عنصر آبادانی موجب شده است که تحقیقات دامنه‌دار و وسیعی در حوزه مختلف آثار جزیی و کلی آن در اغلب دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی کشورها انجام شود. تعامل علمی بر روی نتایج طرحهای پژوهشی و آخرین دستاوردهای فنی و تخصصی که در شناخت ویژگیهای گوناگون آن، برای شرایط محیطی مختلف از یک طرف و دریافت رفتار آن تحت بارگذاریهای متنوع، از طرف دیگر موجب می‌شود تا ضمن آشنایی با پیشرفت‌های علمی و فناوریهای جدید، امکان ارزیابی آسیب‌های وارده بر ابنیه بتنی بر اثر لرزه‌خیزی و سایر مشکلات مربوط به بتن و اجزای آن، حاصل آید. نظر به اهمیت این عنصر حیاتی،همایش « سازه‌های بتنی، ضرورت‌ها و الزامات» با هدف بررسی الزامات مقررات ملی ساخت در حوزه بتون به منظور دستیابی به ساختمانهای سبک و مقاوم از طریق افزایش مقاومت بتن و کاهش وزن و آشنایی با فناوریها و فرآورده‌های جدید در زمینه‌های مرتبط با بتن و سازه‌های بتنی، در اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است امکان حضور برای تمامی متقاضیان فراهم است. بخصوص توصیه میشود داوطلبان رشته های عمران و معماری اعم از صلاحیت، نظارت، محاسبات و اجرا میتوانند با شرکت در این همایش و حضور در جلسات علمی آن نسبت به ارتقا پایه پروانه ی خود اقدام کنند.
همچنین اعتبار گواهی نامه های صادر شده در « هفتمین همایش مقررات ملی ساختمان با موضوع سازه‌های بتنی، ضرورت‌ها و الزامات» 3 ساله می باشد.
هزینه حضور در تمامی برنامه های این همایش 3.500.000 ریال می باشد.

اطلاعات بیشتر در سایت http://www.7cnbr.ir/

 

civil808.com

  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...

    هر آنچه در رابطه با یک موضوع تخصصی می خواهید ( فیلم، عکس، مقاله، اخبار و ... )، فقط در یک صفحه

    صفحه اصلی دانشنامه