بتن عمل آوری شدی با co2 (دی اکسید کربن ) عملکرد بهتری نسبت به بتن ساخته شده از سیمان پرتلند دارد.-اختصاصی 808

18 تير 1394 - 16:14
بتن عمل آوری شدی با co2 (دی اکسید کربن ) عملکرد بهتری نسبت به بتن ساخته شده از سیمان پرتلند دارد.-اختصاصی 808

بتن عمل آوری شدی با co2 (دی اکسید کربن ) عملکرد بهتری نسبت به بتن ساخته شده از سیمان پرتلند دارد.
آزمایشاتی که توسط مهندسان دانشگاه پوردیو و موسسه تکنولوژی های سولیدیا صورت گرفته نشان می دهند که بتنی که با دی اکسید کربن عمل آوری میشود ، در مقایسه با بتن هایی که از سیمان های پرتلند سنتی ساخته میشوند عملکرد بهتری در مقاومت در برابر آب و هوای سرد و همچنین شرایط محیطی سخت دارند .
جان اولک ، استاد دانشگاه مهندسی عمران پورود می گوید : " طبق آزمایشاتی که با دستگاه های مختلف انجام شده است ، یافته های ما بر این نکته تاکید دارد که بتن کربن دار بر پایه ی کلسیم سیلیکات ، تحت شرایط سخت ، عملکرد مثال زدنی و قابل قبولی از خود نشان میدهد."
با توجه به نتیجه تحقیقاتی که چند روز پیش منتشر شد ، نتایج آزمایشات برای دو نوع متفاوت از بتن عمل آوری شده با دی اکسید کربن ، در برابر مخرب ترین اثر بر روی بتن ، یعنی یخ زدن و آب شدن متوالی یخ ، نشان میدهد که این محصول در برابر یخ زدگی و اب شدن دوام خوبی دارد.
در ابتدا با استفاده از یک سیمان با دوام بالا ، تکنولوژی بتن عمل آوری شده با دی اکسید کربن میزان آب مصرفی را در فرآیند تولید بتن تا هشتاد درصد کاهش میدهد.همچنین کربن ساطع شده را تا هفتاد درصد کاهش میدهد. در این روش زمان فرآوری بتن به یک روز کاهش می یابد.
نتایج آزمایش در مقاله ای با عنوان "عملکرد بتن های کربناتی بر پایه کلسیم سیلیکات در مقابل بتن های هیدراته تحت یخ زدگی و آب شدن متوالی "
(Performance of Calcium Silicate based Carbonated Concretes vs. Hydrated Concretes under Freeze-thaw Environments).
منتشر شده است.

 

  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...