نوسازی خانه کاوه در تهران / دفتر معماری و طراحی پرگار-اختصاصی 808

17 تير 1394 - 09:30
نوسازی  خانه کاوه در تهران / دفتر  معماری و طراحی پرگار-اختصاصی 808

نوسازی خانه کاوه در تهران / دفتر معماری و طراحی پرگار

• مکان بنا: تهران، ایران
• مساحت: 1400.0 متر مربع
معمار: این کار یک نمونه از حفظ ساختمان های با ارزش در تهران است در حالی که اکثریت توسعه ها معمولا بر اساس تخریب ساختمان های قدیمی جهت ساخت محل سکونت جدید است.

© Hossein Farahani
خانه 3 طبقه با 20 سال قدمت موجود که شامل یک زیرزمین و 2 طبقه مسکونی، واقع در دره ای کوچک در یکی از محله های شلوغ شهر تهران، که از کم نوری، فضاهای مسکونی تاریک، تجهیزات و امکانات و مصالح داخلی و خارجی قدیمی رنج می برد .

© Mehrdad Emrani

این ساختمان به پروژه نوسازی کامل شامل تعمیرات سیستم سازه ای و مکانیکی و توسعه با اضافه کردن طبقه سوم به عنوان یک طبقه خصوصی تبدیل شده است.
گام اول، طراحی نقشه های یکپارچه برای ایجاد فضای باز بیشتر و قابل سکونت بود. بیشترین مشکل تاریکی در وسط طرح ناشی از طول مساحت زیربنا است. ایده اصلی طراحی، قرار دادن نور و رنگ داخل ساختمان بود و این امر با یک نورگیر سقفی بالای یک وید، به عنوان هسته اصلی خانه ، محقق شد.
© Hossein Farahani
دیگر فضاهای مسکونی، در اطراف این هسته، چیده شدند، طبقه اول میزبان فضاهای فعالیت های عمومی است در حالی که اتاق های خصوصی و فضاهای خدماتی مرتبط در طبقه دوم واقع شده اند، طبقه سوم نورگیر سقفی را به عنوان یک حیاط خصوصی، در بر می گیرد، شکل اطراف درخت در نورگیر سقفی تغییر بین پنجره سقفی به حیاط را نشان می دهد .

© Mehrdad Emrani

توسعه سریع شهر تهران، بسیاری از مشکلات مانند فضای سبزکمتر، بالکن های زیادی که به صورت فضای بدون کاربرد در آپارتمان ها هستند را ایجاد می کند. تعامل خانه با فضای سبز ایده طراحی دیگری بود، نمای جنوبی 2 طبقه، بالکن های طبقه دوم که باید توسط اتاق خصوصی استفاده شوند و یک ایوان عمومی برای ادغام حیاط و فضاهای مسکونی واقع در طبقه اول، را فراهم می کند و باغ بام، فضای سبز را در میان فضای ساخته شده گسترش می دهد.

عقب نشینی حدود 2 متر از خط نما، به ما اجازه داد نور روز و فضای سبز را برای زیرزمین که به امکانات سازگار، پارکینگ و فضاهای خدماتی اختصاص دارد، فراهم کنیم .
طراحی نما و مصالح، معماری سنتی ایران را با برخی از تفاوت ها در جزئیات، برای سازگاری با زندگی امروزی، نشان می دهد. آجر کاری نمای شمالی برای فرم منحنی ورودی طراحی شده بود، با یک بررسی دقیق تر، بازشوهای شیشه ای در امتداد آجرها را می بینید که جریان آب درماسه را برای ایجاد حس مکان طبیعی به یاد می آورد.




ترجمه شده توسط تیم خبری 808

منبع:+

 

  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...

    هر آنچه در رابطه با یک موضوع تخصصی می خواهید ( فیلم، عکس، مقاله، اخبار و ... )، فقط در یک صفحه

    صفحه اصلی دانشنامه