ساخت نرم افزار شبیه سازی چرخه زندگی ساختمان-اختصاصی 808

7 تير 1394 - 10:47
ساخت نرم افزار شبیه سازی چرخه زندگی ساختمان-اختصاصی 808

شرکت های بزرگ ساخت و ساز اسپانیایی استفاده از یک نرم افزار شبیه سازی،که توسط دو محقق از دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا توسعه یافته را آغاز کرده اند، که برای اولین بار کل چرخه زندگی یک ساختمان از ساخت

تا تخریب را تجزیه و تحلیل می کند.

برادران پائو و آنتونی فونسکا از محققان آزمایشگاه مرکز نوآوری و فن آوری در دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا (CIT UPC) اولین نرم افزاری تا به حال به تجزیه و تحلیل تمام عمر یک ساختمان، یا گروهی از ساختمان ها، را ممکن می سازد، توسعه داده اند . ابزاری، به نام NECADA، اجازه می دهد تا کل چرخه ساخت و ساز از ساخت تا تخریب، شبیه سازی شود، که شامل جنبه هایی مانند مصالح، طراحی، جهت گیری، شرایط اجتماعی و مصرف انرژی است. . همچنین این امر زمینه شبیه سازی، اثر گرم شدن کره زمین در ساخت و ساز را به صورت کمّی، ممکن می سازد.

حتی قبل از تجاری سازی آن، گروه های ساخت و ساز اسپانیایی مانند آکیونا و VIA،  آن را در برخی از پروژه های خود استفاده کردند. پائو فونسکا ، متخصص در آمار و تحقیق در عملیات، توضیح می دهد: "در حال حاضر بسیاری از راه حل های فناوری اطلاعات در بازار است که قادر به محاسبه مصرف انرژی است، اما آنها مسائل کلیدی  ساخت و ساز و طراحی یا مقابله با تمام پیامدهای زیست محیطی و اجتماعی، که برای یک سیستم پایدار، اساسی هستند را نمی توانند در نظر بگیرند "

جنبه اجتماعی ساخت و ساز

جنبه های اجتماعی،که ازبرنامه های دیگرحذف می شود، در برنامه جدید حضور پررنگی دارد. "شما می توانید یک ساختمان بسیار زیست محیطی داشته باشید، و در ساخت آن از مواد با دوام استفاده شده باشد که خیلی زیست محیطی نیستند، یا در زنجیره توزیع و توسعه ای قرار داشته باشد که توسط کارگران به کار گرفته شده است. اطمینان از اینکه زنجیره درست است، دشوار است. کسب و کارها و شرکت های بزرگ اغلب اطلاعات مبهمی را منتشر می کنند، اما NECADA زمینه ای که موجب می شود این امر به درستی انجام شود را فراهم می کند . "

یکی دیگر از اساسی ترین ویژگی های نرم افزار، توانایی شبیه سازی مدل ها، برای نشان دادن چگونگی گرم شدن کره زمین که ممکن است ساخت و ساز را تحت تاثیر قرار دهد، است. سیستم، حالات مختلف آب و هوایی، که محققان را قادر به مقایسه اثرات آنها و شناسایی عوامل اصلی موثر بر ساختمان ها می کند در نظر می گیرد. . "همچنین ممکن است مقدار CO2  که یک ساختمان منتشر می کند را محاسبه کند،"

پایگاه داده مصالح

علاوه بر این، NECADA دارای یک پایگاه داده یکپارچه است که می تواند  به منظور بهبود ساخت و ساز و طراحی ساختمان هایی که با قوانین اروپا منطبق شده است مورد استفاده قرار گیرد.

با توجه به کاربردهای آن، پژوهشگر معتقد است NECADA می تواند در بخش های غیر از ساخت و ساز مفید باشد : "برای مثال، کسب و کار که مدیریت تعدادی از ساختمان ها، مانند هتل زنجیره ای و یا نهادهای عمومی و ادارات محلی که می تواند از آن برای ارزیابی کامل بازسازیهای بالقوه که در ساختمان های خود نیاز دارند ، استفاده شود. همچنین می تواند برای ایجاد  تصمیم گیری جدید و برای نوسازی استفاده شود، با توجه به اینکه، یک ساختمان یا شرایط منطقه مسکونی را به عنوان نقطه شروع در نظر می گیرد، با تعدادی از پیشنهادها بهترین راه حل را شناسایی می کند.

ترجمه شده توسط تیم خبری 808

منبع:+

 

  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...

    هر آنچه در رابطه با یک موضوع تخصصی می خواهید ( فیلم، عکس، مقاله، اخبار و ... )، فقط در یک صفحه

    صفحه اصلی دانشنامه