کنفرانس ملی طراحی نوین با رویکرد توسعه پایدار و حفظ محیط زیست

11 خرداد 1394 - 11:23
کنفرانس ملی طراحی نوین با رویکرد توسعه پایدار و حفظ محیط زیست

اولین کنفرانس ملی طراحی نوین مهندسی با رویکرد توسعه پایدار و حفظ محیط زیست، برای اولین بار در کشور و با هدف توسعه فرهنگ ecodesign توسط آرمان روشن و با حمایت قطب های دانشگاهی عرصه محیط زیست بنیانگذاری گردیده است.
رشد سریع و فزاینده مشکلات ناشی از عدم توجه به حفظ محیط زیست در طرح های صنعتی، مهندسی و خدماتی و شمارش معکوس اتمام منابع انرژی فسیلی، زنگ خطر آسیب به نسل کنونی و آینده بشر را به صدا درآورده است.
در چنین شرایطی تکنیک های اکودیزاین یا طراحی نوین مهندسی مبتنی بر سه اصل 1-حفظ محیط زیست، 2-اقتصاد، 3-توسعه پایدار و امنیت ، به عنوان راهکار و البته الزامی مهم برای مهندسان و مدیران مطرح گردیده است.

 

تغییر روش ها و فرآیندهای تولید محصولات گوناگون، از ساختمان و بندر و پل تا اتومبیل و کامپیوتر و محصولات غذایی و کشاورزی، کاهش و استفاده مجدد از ضایعات، توجه جدی به انرژی های پاک و تجدیدپذیر و افزایش عمر مفید و راندمان محصولات، به کارگیری مواد و مصالح نوین و نوترکیب بهبود طرح های شهرسازی و ساختمانی با هدف کاهش مصرف انرژی و افزایش رفاه شهروندی با حداقل آسیب به منابع طبیعی و موارد متعدد دیگر، از جمله راهکارهای پیشنهادی در این حیطه محسوب می شود.

امید است کنفرانس حاضر، با حمایت مجموعه های دانشگاهی و اجرایی کشور و حامیان ارزنده خود و همچنین توجه و تلاش پژوهشگران گرانقدر، بتواند  حرکتی مستمر در راستای پژوهش ها و طرح های عملیاتی مرتبط با دستیابی به توسعه پایدار و محیط زیست در کارنامه خود به ثبت برساند.

بدینوسیله از کلیه اساتید گرانقدر، پژوهشگران فرهیخته، مسئولین گرامی و دانشجویان علاقمند و سخت کوش که مخاطبین اصلی این برنامه هستند سپاسگزاریم و با کمال افتخار دعوت می نماییم با نظرات و پیشنهادات ارزنده خود، برگزار کنندگان را در مسیر نیل به اهداف عالیه کنفرانس یاری فرمایند. 

 

قابل توجه دانشجویان محترم مقاطع ارشد و دکتری تخصصی
با توجه به نیاز مبرم برخی از دانشجویان گرامی مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به اعلام پذیرش مقالات و صدور پیش گواهی نامه ارائه مقاله در کنفرانس جهت دریافت نمره پایان نامه، نتایج داوری مقالات به صورت دوره ای هر 10 روز یکبار از طریق پایگاه اینترنتی همایش اعلام شده و امکان صدور گواهی موقت و فوری بنا به درخواست نویسندگان مقاله وجود دارد. همچنین امکان ارائه غیر حضوری مقالات نیز ارائه گردیده است.

تاریخ های مهم

ارسال اصل مقالات : تا 10 تیر 1394
اعلام نتایج داوری: 13 تیر 1394
ثبت نام همایش و کارگاه ها : 20 تیر 1394
ثبت نام جشنواره فرهنگی : 20 تیر 1394

برگزاری کنفرانس : 8 مرداد 1394

کارگاه های آموزشی و جشنواره فرهنگی هنری : 8 مرداد 1394

تور طبیعت گردی منطقه حفاظت شده پرور : 9 مرداد 

 

وبسایت کنفرانس

مطالب پیشنهادی برای ادامه

مطلب پیشنهادی موجود نمی باشد.
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...

    هر آنچه در رابطه با یک موضوع تخصصی می خواهید ( فیلم، عکس، مقاله، اخبار و ... )، فقط در یک صفحه

    صفحه اصلی دانشنامه