سمینار آکوستیک و معماری

14 مرداد 1395 - 16:46
سمینار آکوستیک و معماری

سمینار آکوستیک و معماری
 
یکی از مشکلاتی که پس از ساخت بسیاری از فضاهای عمومی مشاهده می‌شود، عدم توجّه به آکوستیک در طراحی اوّلیه محیط است. این موضوع زمانی اهمّیّت مضاعفی دارد که فضای مذکور برای یک رویداد صوتی، طرّاحی شده باشد. از یک سالن کنسرت تا یک اتاق کنفرانس، از یک استادیوم ورزشی تا شبستان یک مسجد، در تمامی این فضاها توجّه به پارامترهای آکوستیکی از طراحی ابتدایی تا مرحله‌ی آخر ساخت، ضروری است. چرا که آنچه پس از ساخت محیط، مهندسین صدا انجام می دهند، بعضاً کافی نبوده و حاصل کار، آنچنان می‌شود که متأسّفانه هم اکنون برخی از مهمترین سالن‌ها و اماکن عمومی این کشور از مشکلات آکوستیکی و نقص در صدا رسانی، رنج می‌برند.
 
تجربه‌های متعدّد از مشکلات مذکور و علاقه مهندسین معمار در کسب اطّلاعات به روز و کارآمد در موضوع آکوستیک، ایده برگزاری سمینار علمی با این موضوع را ایجاد کرد. به علاوه، همکاری مشترک با پرفسور آهنرت، یکی از بزرگان آکوستیک در سطح جهانی، برای مشاوره چند پروژه در ایران، موجب شناخت نسبی ایشان از خلاء موجود و نیاز مهندسین داخلی گردید و این موضوع، همکاری ایشان در جهت برگزاری این رویداد را حاصل کرد.
 
لذا تصمیم گرفتیم یک سمینار یک روزه، با موضوع آکوستیک و تدریس آقای پرفسور آهنرت برگزار نماییم. مخاطبین این جلسه در درجه اوّل مهندسین معمار و مهندسین مشاوری که در طراحی فضاهای عمومی فعّالیّت دارند، بوده و پس از آن، کلیه فعّالان در زمینه ساخت و اجرای سالن‌های کنسرت، همایش، کنفرانس، اماکن مذهبی و علاقمندان به مباحث آکوستیکی، مهندسین صدا و ... خواهند بود.
 
امیدواریم برگزاری این سمینار، قدمی کوچک اما مؤثّر در جهت افزایش توان علمی و انتقال تجربیّات یکی از نامداران جهانی مبحث آکوستیک، به متخصّصین داخلی باشد.
 
محل برگزاری :
 
    مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی
 
زمان برگزاری :
 
    چهارشنبه مورخ 10 شهریور ماه سال 1395 از ساعت 9 الی 18
 
مدرس :
 
    آقای پروفسور ولفگانگ آهنرت Prof. Dr. Wolfgang Ahnert
 
        برای آشنایی بیشتر با ایشان، کلیک نمایید.
 
نحوه ثبت نام :
 
    در صورتی که علاقمند به حضور در سمینار هستید، حداکثر تا پایان روز سی و یکم مرداد ماه، به لینک انتهای این صفحه رفته، با پر کردن فرم مشخصات نسبت به ثبت نام در سمینار اقدام فرمایید. لازم به ذکر است زبان سمینار انگلیسی است.
 
هزینه ثبت نام :
 
    سازمان ها و شرکت هایی که دعوت نامه دریافت نموده اند، می توانند افرادی را برای حضور در سمینار معرفی نمایند. ثبت نام و حضور در سمینار برای این افراد هزینه ای ندارد و تنها کافی است در فرم ثبت نام، در قسمت مشخص شده، نام شرکت یا سازمانی که از طریق آن دعوت شده اند را ذکر نمایند. 
 
    هزینه ثبت نام برای سایر افرادی که به صورت مستقل علاقمند به حضور در سمینار می باشند،مبلغ دو میلیون ریال است. در این راستا لازم است مبلغ مذکور را به شماره کارت 3282 7714 6915 6037 به نام آقای عیسی رنجبری واریز نمایند و پس از آن تاریخ و شناسه پرداخت را به اطلاع شرکت برسانند. لازم به ذکر است مبلغ مذکور جهت هزینه شرکت در سمینار، پذیرایی در زمان های استراحت و ناهار خواهد بود.  

  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...

    هر آنچه در رابطه با یک موضوع تخصصی می خواهید ( فیلم، عکس، مقاله، اخبار و ... )، فقط در یک صفحه

    صفحه اصلی دانشنامه