مقاله تحلیلی:۷ شهری که در آستانه اجرای طرح ممنوعیت تردد اتومبیل هستند

مقاله تحلیلی:۷ شهری که در آستانه اجرای طرح ممنوعیت تردد اتومبیل هستند

پس از صد‌ها سال زندگی‌ در کنار اتومبیل‌ها، برخی‌ از شهر‌ها کم کم به این مهم پی‌ می‌برند که اتومبیل جایگاهی منطقی‌ در بافت زندگی‌ شهری ندارد. این موضوع تنها به دود ماشین‌ها و ترافیک ایجاد شده توسط آنان مربوط نمی‌شود؛ حقیقت این است که استفاده از اتومبیل دیگر روشی‌ راحت و مناسب برای دسترسی‌ به نقاط مختلف در شهر نیست.

امروزه در لندن تردد خودرو‌ها با سرعتی‌ کمتر از سرعت میانگین دوچرخه سواران (کالسکه‌هایی‌ که توسط اسب کشیده می‌شوند) انجام می‌گردد. رانندگان و مسافران اتومبیل‌ها در لس آنجلس سالانه حدود ۹۰ ساعت را پشت ترافیک‌های سنگین تلف می‌کنند. همچنین مطالعه‌ای در بریتانیا نشان داده است رانندگان ۱۰۶ روز از سال را در جستجوی فضای پارک مناسب در شهر هستند.

امروزه تعداد رو به رشدی از شهر‌ها اقدام به جلوگیری از ورود خودرو‌ها به خیابان‌ها و محله‌های معینی‌ از شهر، با استفاده از ابزارهایی چون تعیین جریمه، طراحی مناسب‌تر، تعیین کاربری‌های جدید و یا حتی در شهری چون میلان با پرداخت پول به مردم برای اینکه خودروی خود را در خانه گذشته و از قطار‌های شهری به‌جای آن استفاده کنند، کرده‌اند.

 

دریافت فایل کامل مقاله:

7_cities.pdf

 

منبع :+

ترجمه شده توسط تیم خبری 808 

اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

پیوستاندازه
PDF icon node_9482-7_cities.pdf714.81 KB
فایل
درباره نویسنده
عکس‌های یلدا رحمتی

یلدا رحمتی

تحصیلات کارشناسی را در رشته عمران در دانشگاه صنعتی امیر کبیر گذرانده و مدرک کارشناسی ارشد را در گرایش مهندسی و برنامه ریزی حمل و نقل از دانشگاه صنعتی شریف اخذ نموده ام. برای ادامه تحصیل در خارج از کشور اقدام کرده ام.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
263پاسخ
درخواست راهنمایی در خصوص رشته کارشناسی شهرسازی و طراحی شهری
سلام من تازه در تاریخ ۱۴۰۲/۱۱ فارغ اتحصیل شدم یعنی دفاع کردم ارشد طراحی شهری و کارشناسی شهرسازی بودم برای ادامه مسیر واقعا گیج شدم و نمیدونم چ راهی رو برم ک درست باشه متولد ۷۵ هستم سربازی هم نرفتم ممنون میشم راهنماییم کنید
عکس کاربر
2پاسخ
کد گزاری جدول کوچه
سلام قبلا شهرداری کدگزاری جدول کوچه را اشتباهی اعمال کرده وبعد از 14 سال اومده ومی خواهد جدول اشتباهی را کد گزاری جدید کنه درین صورت تنها خانه ی ضرر دیده خونه ماست که از فاصله جدول جوی کوچه با حیاط خونه ما 30 سانتی متر است من باید چه دلیلی بیاورم وچه کار کنم ومانعش بشوم ویا کجا وچه بگم؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .