دیتیل های ساختمان های بتن آرمه در برابر زلزله

دیتیل های ساختمان های بتن آرمه در برابر زلزله

بسیاری از دانشجویان و مهندسین عمران تازه فارغ التحصیل شده ؛ دارای دید اجرایی مناسبی نسبت به اجرای انواع ساختمان های متعارف نیستند. لذا همواره این مهم برای این دسته از مهندسین ؛ ایجاد محدودیت و همچنین معضلاتی در حیطه حرفه ای این قبیل افراد بوجود می آورد. از مهندسین فنی و اجرایی تا مهندسین محاسب و همچنین کلیه تکنسین ها و کاردانهای رشته مهندسی عمران گرایش ساختمان و سازه ؛ ملزم به آشنایی با انواع دیتیل های سازه ای و آموختن روشهای اجرای آنها می باشند. از این رو در مقاله تحلیلی این هفته سعی بر آن بوده است تا با ارائه یکسری دیتیل های اجرایی از المانهای راه پله ؛ دیوار برشی و همچنین دیتیل ها و روش های اجرای انواع آرماتورهای عرضی (خاموت) ؛ شما عزیزان (علی الخصوص دانشجویان و مهندسین کم تجربه) را با این مقوله آشنا سازیم.

آشنایی با انواع دیتیل های اجرایی سازه ها علاوه بر اینکه برای مهندسین اجرا مناسب می باشد ؛ میتواند مهندسین محاسب جوان را نیز در ارائه طرح های بهینه و قابل اجرا ؛ کمک بسیاری نماید. عمدتاً مهندسین محاسب جوان به دلیل عدم آشنایی کافی با دیتیل های اجرایی مناسب ؛ اقدام به ارائه طرح های غیربهینه وغیراقتصادی و بعضاً غیراجرایی می نمایند. لذا علاوه بر دانشجویان و مهندسین فنی و اجرایی ؛ از کلیه مهندسین محاسب نیر دعوت میگردد تا با مقاله این هفته همراه شوند.

مقاله تحلیلی این هفته برگرفته از کتاب "دیتیل های ساختمان های بتن آرمه در برابر زلزله" نوشته مهندس خوش ذوق کشورمان جناب آقای "علیرضا صالحین" می باشد که بصورت رایگان در اختیار کلیه علاقه مندان و کاربران محترم 808 قرار خواهد گرفت. چنانچه دوستان محترم پس از دانلود و مطالعه مقاله این هفته تمایل داشتند ؛ نسخه کامل این کتاب را داشته باشند ؛ میتوانند با مراجعه به قسمت فروشگاه 808 و یا لینک زیر اقدام به خرید این کتاب ارزشمند و مفید نمایند. کتاب فوق از "انتشارات فرهمند" هم اکنون در دسترس علاقه مندان و کاربران محترم می باشد.

خرید کتاب " دیتیل های ساختمان های بتن آرمه در برابر زلزله "

دانلود دیتیل های راه پله در ساختمان های بتن آرمه

دانلود دیتیل های دیوارهای برشی

دانلود دیتیل ها و روش های اجرای آرماتورهای عرضی (خاموتها)

درباره نویسنده
عکس‌های alireza salehin

علیرضا صالحین

محقق - مولف - مترجم - پیمانکار- مشاور - ترجمه ، گردآوری و تالیف بیش از 18 کتاب تخصصی مهندسی عمران-مدیر علمی نشر دانشگاهی فرهمند - همکار بخش انتشارات ، مقالات تحلیلی و تولید محتوا
سوالات مرتبط
عکس کاربر
1پاسخ
در زمان قالب برداری بخش 9-121-10 از مبحث نهم مقررات ملی منظور از پایه های اطمینان چیست؟
مثال عرض کنم ،برای اجرای سقف تیرچه بلوک بعضی شناژها و تای بیم ها بایستی قالب زیرین بسته شود و زیر قالب شمع گذاری می گردد....ایا این شمع همان پایه اطمینان است...جدولی که در مبحث نهم برای قالب برداری داده شده میگه قالب زیرین تیر 7 شبانه روز و پایه های اطمینان 10 شبانه روز....این تناقض نیست؟
عکس کاربر
0پاسخ
طراحی نقشه طبق طرح تفصیلی
دوستان نمیدونم سوالم خیلی بی ربط بود که ارزش جواب نداشت یا اینکه جوابش خیلی سخت بود.لطفا اگر کسی براش ممکنه راهنمایی کنه من در طراحی نقشه با موردی روبرو شدم.از دوستان تقاضا دارم نظرات کارشناسانه خودشون رو ارائه بفرمایند.من یک ملک ۱۳۳۲ متری شمالی دارم که از تجمیع سه ملک ۴۴۴ متری شمالی مجاور هم هر کدام با عرض ۱۲ و طول ۳۷ حاصل شده است.سطح زیر بنا ۳۶ متر بر و ۲۲ متر عمق دارد و فقط از سمت جنوب(حیاط) نور دارد.قرار است در هر طبقه ۶ واحد ساخته شود.دوستان چگونه ۶ واحد را طراحی میکنند.اتوبوسی با قرارگیری راه پله و راهروی بین واحدها در شمال زمین و انتهای ساختمان؟یا چیز دیگری به ذهن دوستان میرسد.؟من یک اتود زدم با دو واحد اتوبوسی در دو گوشه غربی و شرقی و بین انها ۴ واحد که دو واحدبزرگ ان جنوبی و دارای نورگیری از فضای ازاد و رو به حیاط و دو واحد کوچک بدون دسترسی به فضای ازاد و با نورگیری فقط از نورگیر.اما طبق ضوابط طرح تفصیلی تمام واحدها باید به فضای ازاد دسترسی داشته باشد.چیزی به ذهنم نمیرسه.دوستان لطف کنند من رو راهنمایی بفرمایند.ممنونم.
عکس کاربر
4پاسخ
چطوری از روی خروجی خام تیر و ستون، نقشه اجرایی رسم کنم؟
با سلام من یه پلان معماری دارم و فایل های اتوکد مربوط به خروجی خام ستون ها و تیر ها که با نرم افزار ETABS mate رسم شده اند به همراه فایل اتوکد میلگرد های تقویتی. الان از من خواسته شده که نقشه های اجرایی فاز 2 را رسم کنم ولی توی این فایل ها همه چیز رسم شده من دقیقا نمیدونم باید چی رو دیگه رسم کنم و چجوری از روی خروجی خام تیر و ستون نقشه اجرایی رسم کنم؟ ممنون میشم یه توضیحی بدید
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .