مقاله تحلیلی: معماری و طراحی برای افراد معلول و ناتوان

مقاله تحلیلی: معماری و طراحی برای افراد معلول و ناتوان

ما از معلولیت چه می‌دانیم؟ ناتوانی تنها وجود محدودیت‌هایی برای بعضی از افراد نیست، بلکه در حقیقت یک قسمت از زندگی بشر است که هر کسی می‌تواند در قسمت‌هایی از زندگی تجربه‌اش کند، خواه در زمانی به‌صورت موقتی یا به‌طور دائم. اگر بدانید که معلولین چه سهمی در کتب معماری دارند، متعجب خواهید شد؛ اما آیا معماری برای آسایش بشریت نیست؟ معماری و طراحی چه‌کاری برای خود کفایی معلولین انجام داده‌اند؟
معماری ایجاد فضایی برای زندگی است تا افراد از آن استفاده کنند. تا به امروز پروژه‌های مختلفی در سراسر جهان برای افراد ناتوان ساخته شده است. کنوانسیون سازمان ملل متحد در حمایت از افراد ناتوان و معلول، حقوق برابری را برای این افراد و سایرین قائل شده است اما به چه میزان به دسترسی‌ها و وجود امکانات برای افراد ناتوان توجه شده است؟ آیا فکری برای میزان در دسترس بودن امکانات برای معلولین و یا سهولت در رفت و آمدشان وجود دارد؟
البته پیشرفت‌ها در این زمینه در کشورهای مختلف مانند فنلاند (هلسینکی، پایتخت) در راستای اهداف حمل و نقل ملی صورت گرفته است. به این صورت که سیستم تراموای موجود به نحوی تغییر یافت که برای افراد ناتوان قابل استفاده و عبور و مرور شود. آن‌ها رمپ‌های کوتاهی را با سیستم راه پله ترکیب کردند به نحوی که تراز هر رمپ و هر ردیف پله یکسان بود. در شهرهای پکن (چین) و دهلی نو (هند) مشکل رفت و آمد معلولین از طریق اتوبوس‌هایی که سطح پایینی دارند، برطرف شد.

 

 

دریافت فایل کامل مقاله:

architecture_and_design_for_the.pdf

 

 

منبع :+

ترجمه شده توسط تیم خبری 808  

اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

پیوستاندازه
PDF icon node_13701-architecture_and_design_for_the.pdf556.44 KB
درباره نویسنده
عکس‌های Sadr

آلاله صدر

عضو تیم مترجمین 808
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...

    هر آنچه در رابطه با یک موضوع تخصصی می خواهید ( فیلم، عکس، مقاله، اخبار و ... )، فقط در یک صفحه

    صفحه اصلی دانشنامه