مقاله تحلیلی: ساختمان های خودکفا

مقاله تحلیلی: ساختمان های خودکفا

معرفی: یک ساختمان خودکفابه گونه ای طراحی می شود که مستقل از خدمات پشتیبانی زیربنایی از جمله شبکه های برق، شبکه های گازرسانی، سیستم های آب شهری، سیستم تصفیه فاضلاب، زهکشی باران، سرویس های ارتباطی و در بعضی از موارد حتی جاده های عمومی عمل کند. طرفداران ساختمان های خودکفامزیت های ساختمان را این گونه شرح می دهند، کاهش اثرات زیست محیطی، افزایش امنیت و کم شدن هزینه کارفرما. برخی از این مزیت های ذکر شده اصول ساختمان های سبز را برآورده می کنند. ساختمان های خارج از شبکه شهری اغلب بسیار کم متکی به سرویس های شهری هستند؛ بنابراین در طول فاجعه شهری یا حمله نظامی امن تر و راحت تر هستند (برق و آب ساختمان های خارج از شبکه زمانی که تدارکات عمومی در معرض خطر هستند قطع نمی شود).

بیشتر تحقیقات و مقالات منتشر شده بر ساختمان های خودکفادر خانه های مسکونی متمرکز شده اند. معماران بریتانیایی Brenda و robbert می گویند از سال 2000، این امکان وجود دارد که در تمام قسمت های استرالیا خانه هایی بدون قبض ساخت که هم راحت باشند و هم نیازی به سیستم گرمایش و سرمایش نداشته باشد چرا که نیروی برق خود را تامین، آب مورد نیاز خود را جمع آوری و با هدر رفت آن مقابله می کنند. در نتیجه می توان با هزینه ای مشابه در خانه های معمولی خانه ای بدون قبض اما 25% کوچکتر ساخت.

 

 

دریافت فایل کامل مقاله:

autonomous_building.pdf

 

 

منبع :+

ترجمه شده توسط تیم خبری 808  

اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

پیوستاندازه
PDF icon node_10341-autonomous_building.pdf390.37 KB
فایل
درباره نویسنده
عکس‌های mahya-mohseni

محیا محسنی

فعال در حوزه ساختمان و مدیریت پروژه و ساخت/عضو شورای مرکزی شبکه اعضای جوان انجمن مدیریت پروژه ایران/ عضو تیم اجرایی نهمین دوره جایزه ملی مدیریت پروژه ایران
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .