مقاله تحلیلی: دو مورد از بهترین راه‌ های تأمین ایمنی در محیط کار

مقاله تحلیلی: دو مورد از بهترین راه‌ های تأمین ایمنی در محیط کار

 وقتی‌که یک کسب‌وکار را اداره کنید به طبع مسئولیت تأمین ایمنی افراد اعم از مدیران، کارمندان، کارگران و مشتریان به عهده شماست. حتی اگر فرآیندی به دلیل لحاظ کردن نکات مربوط به ایمنی پرهزینه‌تر و زمان برتر شود شما موظف هستید این کار را به‌نحوی‌که ایمنی افراد تأمین شود، انجام دهید. برای داشتن یک محیط کار ایمن لازم است که المان‌های ضروری را اولویت‌بندی کنید.

۱- آموزش

مهم نیست که در چه صنعتی فعالیت می‌کنید، عدم آموزش افراد همیشه موجب بروز اتفاقات و حوادث ناگوار می‌شود. این حوادث ممکن است آن‌قدر جزئی باشند که فقط نیاز به یک بانداژ داشته باشند یا ممکن است آن‌قدر جدی باشند که لازم باشد فرد آسیب دیده را به بیمارستان منتقل کرد. برای جلوگیری از این قبیل مشکلات باید به همه افراد تازه استخدام شده آموزش داده شود تا با نحوه صحیح استفاده از دستگاه‌های مختلف آشنا شوند. امکان آموزش‌های دوره‌ای منظم را فراهم کنید و دفترچه‌های ایمنی را در اختیار افراد قرار دهید تا به‌طور مرتب پروتکل‌های ایمنی به آن‌ها یادآوری شود. برای کار با تجهیزات خاص افراد را ملزم کنید که برای آشنایی با آن‌ها در دوره‌های آموزشی رسمی شرکت کنند. به‌عنوان‌مثال لیفتراک کاربردهای زیادی در کارخانه‌ها و کارگاه‌های ساختمانی دارد اما اگر به‌درستی از آن استفاده نشود امکان بروز حوادث وجود دارد.

۲- تجهیزات ایمنی فردی

در بعضی موارد پس از مدتی استفاده از تجهیزات ایمنی برای افراد خسته‌کننده می‌شود. بااین‌حال اهمیت وجود ایمنی هرگز از بین نخواهد نرفت بنابراین باید به‌طور مداوم ضوابط مربوط به ایمنی اجرا شوند. برخی از تجهیزان ایمنی معمول عبارت‌اند از: عینک ایمنی، کلاه ایمنی، ماسک صورت، محافظ گوش و دستکش. درصورتی‌که افراد با مواد شیمیایی خطرناک سروکار داشته باشند باید از روپوش هم استفاده کنند. علائم مربوط به ایمنی هر دستگاه یا ماده شیمیایی را کنار آن قرار دهید و نکات ایمنی را به‌طور منظم از طریق ایمیل به افراد یادآوری کنید. به افراد متذکر شوید که در صورت عدم استفاده از تجهیزات ایمنی فردی، مزایا بیمه شامل حالشان نخواهد شد.

خلاصه

مدیریت یک کسب‌وکار باوجود دستگاه‌ها و مواد خطرناکی که در محیط کار وجود دارند، ممکن است استرس‌زا باشد اما اگر همه اقدامات لازم برای تأمین ایمنی افراد را انجام دهید لازم نیست نگران باشید. استفاده از تجهیزات ایمنی فردی و آموزش افراد را به‌طور مرتب پیگیری کنید تا محل کار ایمنی داشته باشید.

منبع

ترجمه شده توسط تیم مترجمین ۸۰۸

اگر دوست دارید به تیم مترجمین ۸۰۸ بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

 

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های baharehbl328

بهاره بهرامی

فارغ التحصیل مهندسی مدیریت پروژه. علاقه مند به زبان انگلیسی و ترجمه به خصوص به متون تخصصی عمران و معماری. سرپرست تیم مترجمین 808 و پشتیبان محتوای سایت.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
دریافت یا مشاهده گواهینامه نشان تعالی HSE
باسلام.من دوره اسفند ماه سال 97(4ام تا 6ام) در برج میلاد بصورت مجازی رو گذروندم و گواهینامه اون رو دریافت کردم.سازمان نظام مهندسی درخواست گواهینامه فارسی رو از من نمودند.چطور میتونم دریافت کنم؟ با تشکر (گواهینامه دریافتی به پیوست میباشد.)
عکس کاربر
0پاسخ
مدرک Hse فنی حرفه ای مورد تأیید نظام مهندسی هست؟
سلام مدرک Hse فنی حرفه ای مورد تأیید نظام مهندسی هست ؟ ؟! برا پروژه ساختمانی
عکس کاربر
0پاسخ
ترک کنار ستون
ببخشید من یه ساختمان بتنی سه طبقه دارم در کنار یکی از ستون هان حدودا به ارتفاع ۲ متر ترک کنار ستون ایجاد شده عرض ترک هم حدود دو میلیمتره و هر دو طرف دیوار مشخصه میخواستم بدونم دلیلش چیه و آیا خطری برای ساختمان داره ممنون میشم راهنمایی کنید
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .