مقاله تحلیلی: مدیریت پروژه‌ های متوقف‌ شده ناشی از شیوع کرونا

مقاله تحلیلی: مدیریت پروژه‌ های متوقف‌ شده ناشی از شیوع کرونا

زمانی که فجایعی همچون طوفان سبب تعطیلی کار می‌شوند، می‌توان به مالکان و پیمانکاران اطمینان داد که ضمن جلوگیری از وارد شدن خسارت به املاک و دارایی، همه افراد در مدت‌زمان کوتاهی به محل کار خود بازمی‌گردند.

بااین‌حال، شیوع کرونا باعث شده که پیمانکاران، تأمین‌کنندگان مصالح و سایر فروشندگان بخش صنعت، درگیر تغییرات غیرمترقبه‌ای شوند. به‌عنوان‌مثال شرکت‌های ساختمانی در بوستون و دیگر شهرهای ماساچوست و سامرویل و تا حدی پنسیلوانیا، سان‌فرانسیسکو و همچنین آستین و تراویس کانتی در تگزاس، در مورد اینکه کدام پروژه‌ها را باید متوقف کنند، اطمینان ندارند.

اندرو کووو، فرماندار نیویورک با غیرضروری خواندن فعالیت‌های ساخت‌وساز، منجر به تعطیلی اکثر پروژه‌ها در این ایالت شد.

بیل وبر، مدیر شرکت الکتریکال گاستون در ماساچوست، اظهار داشت که این شرکت مجبور شد ۹۰درصد پروژه‌های خود (بین ۳۵ تا ۴۰ پروژه را در شهرهایی که ساخت‌وساز ممنوع اعلام شده است) تعطیل کند و برای اولین بار در طی چهار سال گذشته ۶۰% تا ۷۰% افراد هم بیکار شده‌اند.

در بیشتر پروژه‌های گاستون یک پیمانکار عمومی وجود دارد که معمولاً درنهایت مسئولیت تعطیلی ایمن پروژه را بر عهده دارد. این به معنای ایمن ساختن فضای فیزیکی است و شامل این اقدامات می‌شود:

  • محکم کردن یا ایمن‌سازی مصالح برای جلوگیری از افتادن یا جابجایی و وارد شدن آسیب به مصالح یا کسی که از کارگاه بازدید می‌کند یا در محل پروژه اقامت دارد.
  • قفل‌کردن تجهیزات و وسایل به‌گونه‌ای که از جابجا شدن آن‌ها جلوگیری شود.
  • اطمینان از ایمنی کل پروژه با استفاده حصار مناسب.
  • بیرون بردن یا قفل‌کردن وسایل الکترونیکی مانند لپ‌تاپ یا دستگاه‌های دیگر.
  • پوشاندن یا محصور کردن کلیه گودها و ترانشه ها
  • ایمن‌سازی و قفل کلیه تجهیزات سنگین.
  • قرار دادن علائم هشداردهنده مناسب.
  • نصب سیستم نظارت و یا استخدام مأمور امنیتی برای گشت زنی در کارگاه به‌طور منظم.

بیشتر پیمانکاران عمومی تا حد امکان اقدامات احتیاطی بیشتری برای جلوگیری از شیوع بیماری در سایت انجام می‌دهند. گرگ سیزمور، معاون رئیس‌جمهور در امور بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست گفت درحالی‌که بسیاری از پیمانکاران عمومی خود را آماده اجرای پروتکل‌های تعطیلی اضطراری می‌کنند، شرایط بی‌سابقه شیوع کرونا، منجر به انجام اقدامات بیشتری همچون رعایت اصول بهداشتی و اقدامات احتیاطی بهداشتی شده است.

 MP Boston مجبور به تعطیلی مرکز در حال ساخت Winthrop Center در بوستون شد. موارد زیر اقداماتی است که آن‌ها در جهت توقف پروژه انجام داده‌اند:

  • ژنراتورهای تأمین انرژی موقت خاموش و از دسترسی به آن‌ها جلوگیری شد.
  • جرثقیل‌های برجی متوقف شدند اما چراغ‌های ایمنی FAA همچنان کار می‌کنند.

 مک نیل گفت تا قبل از تعطیلی ناشی از شیوع این بیماری تقریباً روزانه ۱۴۰ نفر در این پروژه مشغول به کار بودند. اگرچه هیچ‌کس نمی‌داند چه موقع کار در بوستون از سر گرفته خواهد شد، اما MP Boston هنوز هم انتظار دارد این پروژه طبق برنامه در سال ۲۰۲۲ تکمیل شود.

هر پیمانکار همچنین وظایفی دارد که قبل از تعطیل کردن کار باید انجام دهد. وبر گفت که افراد ما مجبور بودند در پروژه گاستون کارهای بیشتری برای اطمینان از ایمنی کارگاه انجام دهند که شامل موارد زیر است:

  • کسب اطمینان از فعال بودن علائم خروجی و روشنایی موقت به‌منظور تأمین ایمنی مأموران امنیتی در هنگام گشت زدن در کارگاه
  • نصب پنکه‌های موقت به‌منظور جلوگیری از تراکم رطوبت روی تجهیزات الکتریکی تازه نصب‌شده

وبر گفت: اگر شرکت فقط یک یا دو پروژه داشته باشد، امکان خروج تمام ابزارها و تجهیزات از کارگاه وجود دارد، اما با توجه به حجم پروژه، آن‌ها تصمیم گرفتند که اغلب تجهیزات در محل پروژه قفل شوند.

سیزمور گفت چگونگی برنامه‌ریزی و اجرای کار در شرایط شیوع کرونا کاملاً تغییر یافته است. بر بهداشت و سلامت روان بیش از گذشته تأکید می‌شود و اقدامات بسیاری برای اطمینان از بهداشتی بودن محل کار انجام می‌شود.

پیمانکاران انتظار دارند که بازگشت به کار طبق مقررات سازمان بهداشت محلی و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها انجام شود که شامل معیارهای فاصله‌گذاری اجتماعی برای مدتی است.

برخی از سیاست‌های اعمال‌شده در دوران همه‌گیری می‌تواند اثرات بلندمدت مثبت بر ساخت‌وساز نیز داشته باشد. سیزمور تصریح کرد تغییرات مهمی در صنعت در پاسخ به وضعیت فعلی ایجاد می‌شود، اینکه چه خواهد شد و اینکه چگونه صنعت پاسخگوی این اختلال است، سبب بهبود انجام کارها و تمرکز بیشتر بر سلامت عمومی افراد خواهد شد.

 منبع

نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل مقاله:managing_a_coronavirus-related_project_shutdown.pdf

درباره نویسنده
عکس‌های Neshat_okhovat

نشاط اخوت

11 سال سابقه کار در شرکت راهسازی و پلسازی
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
فصای خورشیدی: محاسبه سطح و ضخامت دیوار پشت گلخانه یک ساختمان

سلام وقت بخیر 

من یک تمرین دارم برای مشخص کردن و محاسبه سطح و ضخامت دیوار پشت گلخانه یک ساختمان برای درس عناصر جزئیات حالا اگر خواستید پلان هم رو میفرستم براتون، و مشخص کردن مصالح ساخت اون گلخانه کنار ساختمان که دست خودمونه چه مصالحی بذاریم (مصالح بدون عایق) ،ممنون میشن کمک کنید 

به پیوست ارسال شده است

عکس کاربر
1پاسخ
در یک سازه، بیست طبقه منفی وجود دارد و خاک از کیفیت مناسبی برخوردار نیست، شما چه روشی را برای اجرای سازه پیشنهاد می کنید؟
در یک سازه، بیست طبقه منفی وجود دارد و خاک از کیفیت مناسبی برخوردار نیست، شما چه روشی را برای اجرای سازه پیشنهاد می کنید؟
عکس کاربر
1پاسخ
سوال در خصوص نحوه ساخت و ساز گروهی و مشارکتی
سلام و عرض ادب از مهندسین و همکاران عزیز و باتجربه ای که در صنعت ساختمان فعال هستند پرسشی دارم.به نظرتون ساخت آپارتمان بصورت گروهی و با مشارکت 5،6 نفر و زمینی که از فرد دیگری باشد چقدر درگیری و اختلاف محتمل است آیا ارزش این ریسک رو داره ؟ که شاید روزنه ای باشه برای ورود تعدادی مهندس جوان به بازار سازندگان ساختمان.لطفا دوستانی که تجربه دارند در مورد مقدمات کار و اخذ مجوزها یا اینکه اصلا امکان چنین کاری وجود دارد لطفا راهنمایی کنند ممنون و سپاسگزارم.
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .