مقاله تحلیلی: تأثیر مدل‌ های سه‌ بعدی در ارزیابی پیشنهادات

مقاله تحلیلی: تأثیر مدل‌ های سه‌ بعدی در ارزیابی پیشنهادات

 محوطه اطراف برج ایفل شامل میدان تراکادرو، میدان شان دو مارس و تفرجگاه، قرار است برای میزبانی پاریس در جام جهانی راگبی 2023 و المپیک 2024 تحت بازنگری قرار گیرد.

هدف از این کار افزایش جذابیت منطقه و حفظ عظمت بیشتر برج ایفل و همچنین اضافه کردن جاذبه‌های دیگری همچون موزه و رستوران است.

بدین منظور اتودسک یک مدل سه‌بعدی جامع از این منطقه ارائه کرد. در این مدل ساختمان‌ها، زیرساخت‌ها و مناظر در کنار هم قرار گرفتند تا به تجسم طرح‌های پیشنهادی چهار تیم برتر این رقابت کمک شود.

هدایت این تیم‌ها بر عهده آماندا لِوِته، معمار؛ شرکت معماری KOZ، تیم معماری منظر شرکت Gustafson Porter + Bowman و شرکت معماری منظر Agence Ter است.

این مدل به هیئت‌داوران این امکان را می‌دهد که پیشنهادهای دریافتی را راحت‌تر تجسم و ارزیابی کنند. نیکولاس مانگون، رئیس بخش استراتژی و بازاریابی اتودسک، در گفت‌وگو با بیم¬پلاس گفت: مشتری تمایل داشت بداند که چگونه می‌توان از فناوری و بیم برای تصمیم‌گیری بهتر استفاده کرد؛ آن‌ها می‌خواستند پاریس به‌عنوان پیشرفته‌ترین شهر جهان در زمینه بیم شناخته شود.

ابتدا کل سایت با لیزر اسکن شد تا شرایط موجود ثبت شود و سپس داده‌های موجود با داده‌های اسکن شده ترکیب شد. به این صورت ابر نقطه‌ای که مبنای مدل بیم، برنامه‌ریزی زیرساختی و پلتفرم طراحی Infraworks هستند، شکل گرفت.

نرم‌افزار Infraworks قادر است اطلاعات را از منابع مختلف شامل داده‌های GIS، مدل‌های سازه‌ای Revit و طرح‌های مهندسی عمرانی مناطق زیرزمینی که با نرم‌افزار Civil 3D ایجاد شده‌اند، جمع‌آوری کند.

از فوتوگرامتری ثبت شده توسط هواپیماهای بدون سرنشین برای ایجاد تصاویر رندر شده واقعی از نماهای ساختمان‌های مختلف استفاده شد.

مونگان معتقد است نکته جالب این پروژه، ترکیب طراحی شهری، زیرساختی و ساختمانی در یک مدل بیم است. بعضی از شرکت‌های پیشتاز در این رقابت که روی طراحی منظر کار می‌کردند، علیرغم آشنایی با بیم از آن استفاده نمی‌کردند. آن‌ها با مشاهده مزایای بیم در این پروژه علاقه‌مند شده‌اند که از آن برای همکاری با مهندسان و معماران استفاده کنند.

مدل اتودسک در طول چرخه عمر پروژه هم مورداستفاده قرار خواهد گرفت. بعد از معرفی برنده در بهار 2019 هم پیمانکار از آن برای آماده کردن مناقصه و سپس طراحی تفصیلی و ساخت استفاده خواهد کرد.

به گفته مونگان مقامات شهر می‌توانند از پلتفرم ما برای جمع‌آوری تمام اطلاعات پروژه و ساخت در جهت تصمیم‌گیری بهتر در مورد دیگر مشکلاتی مانند ترافیک، شبکه تأمین، پشتیبانی، مدیریت پسماند و امنیت استفاده خواهند کرد. کارهای زیادی می‌توان با یک مدل دیجیتالی انجام داد.

 

منبع

 نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

 اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های alikhalili60

علی اکبر خلیلی

كارشناس ارشد مهندسی و مدیریت ساخت
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
ساختن حساب در سایت Green building studio
سلام با عرض خسته نباشید من در ساخت اکانت در سایت Green building studio به مشکل برخوردم به این صورت که بعد از آپلود دو عدد پروژه، حساب بنده منقضی شد و دیگه چیزی نمیتونم داخلش آپلود کنم و عملا بی فایده شده برام! لطفا اگر کسی راه حلی برای فعالسازی دوباره حساب داره، ممنون میشم راهنماییم کنه
عکس کاربر
2پاسخ
برای یادگیری مدل سازی در رویت، از چه آموزش هایی باید استفاده کرد؟
سلام . من میخوام رویت رو یاد بگیرم و اول معماری و بعد به صورت تخصصی مکانیک برای شروع معماری من باید چه پک هایی رو به ترتیب ببینم؟ و خیلی هم نمیخوام حرفه ای معماری رو یاد بگیرم در حد پروژه های ساده آپارتمانی چند طبقه ممنون میشم راهنماییم کنید
عکس کاربر
2پاسخ
نحوه اختصاص متریال در نرم افزار رویت
سلام.رویت 2019 را نصب کردم.الان یه طرحا میخام متریال بدم ولی پنجره متریالم باز نمیشه.یعنی روش که کلیک میکنم اصلا اتفاقی نمی افته.از طریق paint هم که میرم همینطوره
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .