مقاله تحلیلی: بتن‌ریزی در حین بارندگی

مقاله تحلیلی:  بتن‌ریزی در حین بارندگی

ممکن است برای فردی که در حال ساخت خانه‌ی خود در روزهای بارانی است، سوا لاتی از این قبیل پیش آید: آیا باید بتن‌ریزی را در طول بارندگی ادامه دهم؟ یا آیا می‌توانم بتن را در زیر باران رها کنم؟ در اینجا ما تلاش کرده‌ایم که چند نکته را در این خصوص شرح دهیم.
قبل از پاسخ به این سؤال، ابتدا بدانید که بتن گونه ساخته می‌شود. بتن مخلوطی از مصالح ساختمانی مانند سیمان، سنگ‌دانه، آب و مواد افزودنی و غیره می‌باشد.
کیفیت بتن مستقیماً در ارتباط با مقاومت آن‌که خود وابسته به نسبت آب به سیمان است، می‌باشد. کارایی پارامتری از بتن است که یکنواختی آن را در کیفیت تعیین می‌کند. اولویت‌ها و نسبت‌های مصالح ساختمانی همیشه بر روی کارایی بتن تازه تأثیر می‌گذارند.
آب باران نسبت آب اختلاط بتن را درزمان مخلوط کردن، انتقال، بتن‌ریزی، متراکم کردن و پرداخت افزایش می‌دهد. ماسه و سنگ‌دانه در هنگام بارش باران مرطوب می‌شوند که همین امر موجب افزایش نسبت آب داخل بتن می‌شود. این عوامل نسبت آب به سیمان مخلوط بتن را افزایش می‌دهند. نسبت آب به سیمان کارایی بتن را افزایش می‌دهد و در نهایت مقدار مقاومت را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.
منبع
ترجمه شده توسط تیم خبری 808
اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل کامل مقاله:  concrete_pouring_during_rain.pdf

درباره نویسنده
عکس‌های ali barzgar

علی برزگر

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد گرایش زلزله دانشگاه صنعتی امیرکبیر.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
2پاسخ
چرا بتن را تا زیر بیس پلیت بالا نمی آورند و از گروت استفاده می کنند؟
چرا بتن را تا زیر بیس پلیت بالا نمی آورند و از گروت استفاده می کنند و همچنین برای تجهیزات چرا باید به جای بتن روی گروت بنشینند ؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .