مقاله تحلیلی: کاربرد تکنولوژی‌ های پوشیدنی در زمان شیوع کرونا

مقاله تحلیلی: کاربرد تکنولوژی‌ های پوشیدنی در زمان شیوع کرونا

این روزها، تمامی کسب‌وکارها در سرتاسر دنیا با چالش‌های روزافزون جهت حفظ جان و سلامت کارمندانشان و همچنین کاهش سرعت انتشار ویروس کووید 19 مواجه‌اند و مجبورند تمامی پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی در این خصوص را رعایت کنند. در شرایطی که تعداد زیادی از این کسب‌وکارها روش دورکاری در منزل را اتخاذ کرده‌اند و تعدادی دیگر نیز کارمندان خود را مرخص کرده‌اند و یا به‌طورکلی کار را تعطیل نموده‌اند، مشاغل اساسی ازجمله ساخت‌وساز، همچنان برقرارند و مدیریت این شرایط برای آن‌ها بحرانی‌تر است؛ بنابراین با توجه به اینکه کشورها در حال تلاش برای بازگرداندن کارها به حالت اولیه و همچنین کارمندان بر سرکارهایشان هستند، سازمان‌ها نیز به دنبال راهکارهایی برای حفظ کسب‌وکارهای خود می‌باشند.

Proximity Trace، جدیدترین راه‌حلی است که در راستای اوج‌گیری هر چه‌بهتر راهکارهای طراحی شده برای حل این‌گونه مشکلات و حفظ سلامت و ایمنی کارکنان در محیط‌های کاری، از طریق دو مقوله‌ پیش رو پرچم‌داری می‌کند: فاصله‌گذاری اجتماعی و کاهش تماس افراد با یکدیگر. این روش از یک دستگاه جمع‌وجور و یا در واقع یک برچسب تماسی به نام تریس تگ (Trace Tag) بهره می‌گیرد که به یک کلاه ایمنی متصل می‌شود و به‌منظور ردیابی مقدار فاصله اجتماعی افراد باهم با تریس تگ‌های دیگر ارتباط برقرار می‌کند.

 فاصله‌گذاری اجتماعی و ردیابی تماس‌ها

در تمامی موارد پیشنهادشده توسط CDC، ECDC و NY DOH، به یک فاصله اجتماعی حداقلی 6 فوتی به‌عنوان یک الگوی کلیدی برای کاهش شیب منحنی گسترش کووید 19 استناد می‌شود.

طراحی ردیاب تماسی هنگامی‌که کارکنان، بیش‌ازحد تعیین‌شده به یکدیگر نزدیک می‌شوند، هشدار شنیداری و دیداری صادر می‌کند. این، یک قابلیت بسیار مهم برای یادآوری به کارکنان جهت فاصله گرفتن از یکدیگر در محل کار است.

علاوه بر هشدار به کارکنانی که فاصله حداقلی را رعایت نمی‌کنند، این برچسب‌ها، داده‌های مربوط به تعامل کارکنان با یکدیگر را به‌طور مخفیانه و خودکار جمع‌آوری می‌کنند. هر تریس تگ، گزارشی از این تعاملات ثبت‌شده با تریس تگ دیگر و همچنین زمان آن‌ها را در خود نگهداری می‌کند.

این دستگاه‌ها چگونه کار می‌کنند؟

Proximity Trace موقعیت دقیق کارگر مستقر در یک منطقه را ثبت نمی‌کند. در عوض در ورودی‌ها، خروجی‌ها و همچنین مناطق پر رفت‌وآمد از گیت‌ها استفاده می‌شود. به هر کارگر یک TraceTag اختصاص داده می‌شود. Proximity Trace را به‌راحتی می‌توان با تغییر نیروی کار تغییر داد و حتی می‌توان آن را برای چند ساعت تنظیم کرد.

شرکت ساختمانی Gilbane، اولین سازنده این تکنولوژی است که خود نیز از مزایای آن بهره می‌گیرد. طبق گفته تولیدکنندگان این دستگاه، سرعت یک عامل اصلی و مهم در انتشار ویروس کووید 19 است. پس هر قدر تماس افراد سریع‌تر ردیابی شود، بهتر است و با این راهکار جدید، داده‌ها به‌جای ساعت‌ها و یا حتی روزها به طول انجامیدن، تنها در چند دقیقه قابل‌دسترسی خواهند بود.

Proximity Trace قابل‌استفاده در انواع سایت‌ها و محل‌های کار هستند اما به‌طور خاص برای پروژه‌هایی مناسب‌اند که در آن حفظ فاصله اجتماعی مدنظر قرار دارد.

منبع

نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

دریافت فایل مقاله:node_24024-wearable_technology_in_the_time_of_covid-19.pdf

 

مطالب مرتبط:

PDF
درباره نویسنده
عکس‌های لعیا زاهدی

لعیا زاهدی

عضو تیم مترجمین 808
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
فصای خورشیدی: محاسبه سطح و ضخامت دیوار پشت گلخانه یک ساختمان

سلام وقت بخیر 

من یک تمرین دارم برای مشخص کردن و محاسبه سطح و ضخامت دیوار پشت گلخانه یک ساختمان برای درس عناصر جزئیات حالا اگر خواستید پلان هم رو میفرستم براتون، و مشخص کردن مصالح ساخت اون گلخانه کنار ساختمان که دست خودمونه چه مصالحی بذاریم (مصالح بدون عایق) ،ممنون میشن کمک کنید 

به پیوست ارسال شده است

عکس کاربر
1پاسخ
در یک سازه، بیست طبقه منفی وجود دارد و خاک از کیفیت مناسبی برخوردار نیست، شما چه روشی را برای اجرای سازه پیشنهاد می کنید؟
در یک سازه، بیست طبقه منفی وجود دارد و خاک از کیفیت مناسبی برخوردار نیست، شما چه روشی را برای اجرای سازه پیشنهاد می کنید؟
عکس کاربر
1پاسخ
سوال در خصوص نحوه ساخت و ساز گروهی و مشارکتی
سلام و عرض ادب از مهندسین و همکاران عزیز و باتجربه ای که در صنعت ساختمان فعال هستند پرسشی دارم.به نظرتون ساخت آپارتمان بصورت گروهی و با مشارکت 5،6 نفر و زمینی که از فرد دیگری باشد چقدر درگیری و اختلاف محتمل است آیا ارزش این ریسک رو داره ؟ که شاید روزنه ای باشه برای ورود تعدادی مهندس جوان به بازار سازندگان ساختمان.لطفا دوستانی که تجربه دارند در مورد مقدمات کار و اخذ مجوزها یا اینکه اصلا امکان چنین کاری وجود دارد لطفا راهنمایی کنند ممنون و سپاسگزارم.
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .