مقاله تحلیلی: کرونا چه تأثیری بر صنعت ساخت‌ و ساز خواهد داشت؟

مقاله تحلیلی: کرونا چه تأثیری بر صنعت ساخت‌ و ساز خواهد داشت؟

باوجوداینکه برخی از شرکت‌های ساخت‌وساز در پی شیوع ویروس کرونا اقداماتی احتیاطی مانند کنترل علائم مشابه آنفلوانزا را برای بازدیدکنندگان سایت انجام می‌دهند، اما اکثر آن‌ها هنوز به شیوه عادی قبلی فعالیت می‌کنند. صنعت ساخت‌وساز چه زمانی اثرات این ویروس همه‌گیر جهانی را احساس خواهد کرد؟

بحران سلامتی چه تأثیری بر روی ساخت‌وساز دارد؟

مسائل مربوط به زنجیره تأمین هنوز گزارش نشده است. نگرانی‌ها درباره این موضوع وجود دارد که فاجعه تا حدی گسترش یابد که در دسترسی به منابع با مشکل مواجه شویم. ممکن است تأمین‌کنندگان به دلیل محدودیت‌های اعمال‌شده بر نیروی کار بامشکلاتی همچون تأخیر در تحویل محصولات روبرو شوند. البته این مشکل تأثیر چندانی بر تأمین‌کنندگان محلی نخواهد داشت.

ایالات‌متحده حدود %۳۰ از محصولات و مصالح ساخت‌وساز خود را از چین وارد می‌کند؛ اما گزارش‌هایی از تأثیر ویروس بر این زنجیره‌های تأمین هنوز منتشر نشده است، مشکل زمانی ایجاد می‌شود که زنجیره تحت تأثیر قرار گیرد.

تا انتهای فوریه ۵۰۰۰۰ کارگر ساخت‌وساز در هنگ‌کنگ به دلیل شیوع کرونا بیکار شده‌اند. ساعات کاری ۸۰۰۰۰ نفر دیگر به‌طور قابل‌توجهی کاهش یافته است. دلیل آن عدم تأمین مصالح از چین بوده است.

تا خیرات ناشی از زنجیره تأمین براثر اقدامات سخت‌گیرانه و محدودکننده چین می‌تواند تا مدت طولانی پس از پایان شیوع کرونا در ایالات‌متحده ادامه پیدا کند.

بر طبق گزارش‌ها، خطوط تولید در چین به علت قرنطینه کارگران تعطیل شده بود و برخی هنوز تعطیل است. در نظرگیری این وقفه‌های زنجیره تأمین به علت اقدامات پیشگیرانه چین قابل توجیه است.

بیماری، غیبت و تعطیلی در کار

باوجوداینکه بسیاری از کسب‌وکارها به کارمندان خود پیشنهاد دورکاری داده‌اند اما شرکت‌های ساخت‌وساز عموماً نیاز به کارگران سالم دارند. البته در خانه ماندن برای همه گزینه قابل‌تحملی نیست بخصوص برای کارگران ساعتی یا افرادی که مرخصی بیماری بدون حقوق دارند.

پروتکل شرایط بحرانی ممکن است در جامعه چالش‌های گوناگونی به وجود آورد. درصورتی‌که حمل‌ونقل عمومی متوقف شود، ممکن است حضور به‌موقع در محل کار برای بسیاری از کارگران دشوار یا غیرممکن شود. علاوه بر این، اگر مدارس یا مراکز نگهداری از کودکان‌ تعطیل شوند، پدر و مادرانی که شاغل هستند ممکن است هیچ انتخابی جز در خانه ماندن نداشته باشند.

حدود ۳۰۰ میلیون دانش‌آموز در سرتاسر جهان تحت تأثیر تعطیلی ناشی از ویروس کرونا قرار گرفته‌اند.

چگونه شرکت ساخت‌وساز خود را برای این شرایط آماده کنیم؟

مشابه دیگر اقدامات ایمنی، کارگران را نسبت به چگونگی کمینه ساختن ریسک در محل کار مطلع کنید.

واضح است که افراد نمی‌خواهند در محل کار فاصله نزدیکی با یکدیگر داشته باشند اما می‌توانند در محل کار حاضر شوند و فاصله ۶ فوتی را رعایت کنند. باید این موضوع مشخص شود افرادی که ایمنی بدنشان ضعیف است بسته به کاری که انجام می‌دهند می‌توانند در خانه بمانند یا خیر.

سرپرستان باید به‌منظور کسب آمادگی در برابر افزایش غیبت‌های کاری، به کارمندان خود برای انجام کارهای دیگر آموزش دهند.

شرکت‌های ساخت‌وساز با روشن ساختن یا اصلاح خط‌مشی‌های ترک کار به دلیل بیماری و تشویق افراد به دورکاری می‌توانند از تا خیرات احتمالی ناشی از شیوع کرونا پیشگیری کنند.

 منبع

نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل مقاله:the_impact_of_coronavirus_on_construction_fieldwire.pdf

درباره نویسنده
عکس‌های ali barzgar

علی برزگر

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد گرایش زلزله دانشگاه صنعتی امیرکبیر.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
فصای خورشیدی: محاسبه سطح و ضخامت دیوار پشت گلخانه یک ساختمان

سلام وقت بخیر 

من یک تمرین دارم برای مشخص کردن و محاسبه سطح و ضخامت دیوار پشت گلخانه یک ساختمان برای درس عناصر جزئیات حالا اگر خواستید پلان هم رو میفرستم براتون، و مشخص کردن مصالح ساخت اون گلخانه کنار ساختمان که دست خودمونه چه مصالحی بذاریم (مصالح بدون عایق) ،ممنون میشن کمک کنید 

به پیوست ارسال شده است

عکس کاربر
1پاسخ
در یک سازه، بیست طبقه منفی وجود دارد و خاک از کیفیت مناسبی برخوردار نیست، شما چه روشی را برای اجرای سازه پیشنهاد می کنید؟
در یک سازه، بیست طبقه منفی وجود دارد و خاک از کیفیت مناسبی برخوردار نیست، شما چه روشی را برای اجرای سازه پیشنهاد می کنید؟
عکس کاربر
1پاسخ
سوال در خصوص نحوه ساخت و ساز گروهی و مشارکتی
سلام و عرض ادب از مهندسین و همکاران عزیز و باتجربه ای که در صنعت ساختمان فعال هستند پرسشی دارم.به نظرتون ساخت آپارتمان بصورت گروهی و با مشارکت 5،6 نفر و زمینی که از فرد دیگری باشد چقدر درگیری و اختلاف محتمل است آیا ارزش این ریسک رو داره ؟ که شاید روزنه ای باشه برای ورود تعدادی مهندس جوان به بازار سازندگان ساختمان.لطفا دوستانی که تجربه دارند در مورد مقدمات کار و اخذ مجوزها یا اینکه اصلا امکان چنین کاری وجود دارد لطفا راهنمایی کنند ممنون و سپاسگزارم.
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .