نرم افزار QGIS

نرم افزار QGIS

نرم افزار QGIS

QGIS که قبلا با نام GIS کوانتومی شناخته می‌شد، یک نرم‌افزار سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) کاربرپسند، رایگان و متن باز دسکتاپ است که مشاهده، ویرایش و آنالیز داده‌های جغرافیایی را پشتیبانی می‌کند.

گری شرمن در سال ۲۰۰۲ توسعه سیستم اطلاعات جغرافیایی کوانتومی را آغاز کرد و به یک پروژه رسمی بنیاد جغرافیایی متن باز (OSGeo) در سال ۲۰۰۷ تبدیل شد. ورژن ۱.۰ این نرم‌افزار در ژانویه سال ۲۰۰۹ منتشر شد. این برنامه روی لینوکس، یونیکس، مک OSX، ویندوز و اندروید اجرا می‌شود.

توابع QGIS به عنوان نرم‌افزار سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) به کاربران اجازه تحلیل و ویرایش اطلاعات مکانی به علاوه محاسبه و صدور نقشه‌های گرافیکی را می‌دهد.

QGIS تعداد زیادی از قابلیت‌های ارائه شده توسط توابع و پلاگین‌های اصلی را فراهم می‌کند. این نرم‌افزار از هر دو لایه‌ی برداری و صفحه‌ای پشتیبانی می‌کند؛ داده‌های برداری به عنوان ویژگی‌های خطی، نقطه‌ای یا چندضلعی ذخیره می‌شوند. فرمت‌های چندگانه‌ی تصاویر صفحه‌ای پشتیبانی شده‌اند و نرم‌افزار می‌تواند تصاویر ژئورفرنس را تولید کند.

QGIS، شیپ فایل‌ها، پوشش‌ها، پایگاه داده‌های شخصی، dxf ،MapInfo ،PostGIS و سایر فرمت‌ها را پشتیبانی می‌کند. خدمات وب شامل سرویس نقشه وب و سرویس خصوصیات وب نیز پشتیبانی شده‌اند تا اجازه استفاده از منابع خارجی را  به کاربر بدهد.

QGIS با دیگر پکیج‌های GIS شامل PostGIS ،GRASS GIS و MapServer نیز ادغام می‌شود.

منبع: وبسایت QGIS

مترجم: محبوبه پوریوسفی

محصول

قیمت: 128,000 تومان
128,000 تومان
کاتالوگ: 
کتاب
عمران
نقشه برداری
نوآور
غیر قابل دانلود (برای فیلم های آموزشی و سایر)

مشاوران این تخصص

#: 2
عکس‌های bakhshian
الهام بخشیان
نقش‌ها: editor, Vip, مشاور, همکاران
عضو به مدت: 10 سال 5 روز
#: 1
منصور ادیبی
نقش‌ها: Vip, مشاور, همکاران
عضو به مدت: 3 سال 11 ماه

کاربران

#: 1
رضا شهبازی
نقش‌ها: Vip, همکاران
عضو به مدت: 8 سال 7 ماه
اشتراک در RSS - نرم افزار QGIS