بار برف، Snow Load

بار برف، Snow Load

بار برف، Snow Load

بارهای حاصل از برف که به ساختمان اعمال می‌شود، بستگی به موقعیت جغرافیایی و محل ساختمان از نظر مقدار ریزش برف، شکل ساختمان، وضع آفتاب‌گیر بودن آن، وزش باد و ... دارد.
تعیین مقدار بار برف در مناطق مختلف بر اساس مطالعه‌ی آماری داده‌های ایستگاه‌های هواشناسی می‌باشد. برفی به ضخامت 10 میلی‌متر، بسته به تراکم آن، حدود 0/1 تا 3/1 دکا نیوتن بر متر مربع وزن دارد.
بار برف را لازم است، فقط برای بام‌ها و سطوح دیگر ساختمان که ممکن است برف در آن جا جمع شود، در نظر گرفت؛ مانند: حیاط‌های بالا آورده شده، بالکن‌ها، نورگیرهای روباز.
بار برف در آیین‌نامه‌ها معمولا بر اساس درصدی از حداکثر بار برف روی زمین تعیین می‌گردد؛ زیرا مقداری از برف‌های سست ممکن است در اثر وزش باد از روی بام پایین ریزد؛ و یا به دلیل حرارت داخلی ساختمان آب شود.
تعیین مقدار بار برف وارد بر ساختمان‌ها در آیین‌نامه‌ها بر اساس کاهش خرابی ناشی از بار برف در یک حد قابل قبول می‌باشد؛ زیرا بار برف بیشتر از بار برف طراحی به دلیل ماهیت احتمالی آن، در هر حال ممکن است به ساختمان وارد شود. نسبت بار برف به بار مرده عامل مهمی در مقدار افزایش اثرات بار برف اضافی می‌باشد.
منبع: بارگذاری سازه‌ها، داود مستوفی‌نژاد

محصول

رفع ابهامات ، همراه با مثال های کاربردی بارگذاری لرزه ای بارهای وارد برساختمان بارهای برف
قیمت: 14,000 تومان
14,000 تومان
نا موجود
کاتالوگ: 
کتاب
کتاب های قابل ارسال سریع
عمران
فرهمند

مشاوران این تخصص

#: 1
عکس‌های faryad ahmadkarami
فریاد احمدکرمی
نقش‌ها: Vip, مشاور, نمایندگی, همکاران
عضو به مدت: 9 سال 7 ماه

کاربران

اشتراک در RSS - بار برف، Snow Load