مقاله تحلیلی: تبدیل و ارتباط بین مدل‌ های رویت

مقاله تحلیلی: تبدیل و ارتباط بین مدل‌ های رویت

 با منتقل کردن مدل سه‌بعدی به Unity، پیمانکاران می‌توانند مدل را به مشتریان نشان دهند.

بعد از وارد شدن تکنولوژی‌های جدید به اتودسک در نوامبر گذشته، Unity Technologies که یک شرکت توسعه‌دهنده نرم‌افزارهای بازی‌های ویدیویی است، ‌اولین محصول خود را برای صنعت ساختمان معرفی کرد.

Unity Reflect به معماران، مهندسان و متخصصان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ساخت‌وساز مجازی امکان انتقال ‌‌مدل‌ بیم ‌‌ساخته ‌شده‌ در ‌نرم‌افزار ‌رویت ‌را با حفظ تمام داده‌های مدل‌سازی پارامتری و هندسی، تنها با فشردن یک دکمه انتقال به موتور Unity فراهم می‌سازد. با فشردن این دکمه مدل بین تمام اعضای گروه پروژه هم به اشتراک گذاشته می‌شود. این مدل سه‌بعدی به‌صورت زنده به مدل‌ نظیر ‌خود ‌در‌ Unity متصل می‌شود و هر به‌روزرسانی یا تغییر انجام‌شده در رویت در مدل Unity هم به‌روزرسانی می‌شود. تمام ذینفعان پروژه می‌توانند مدل Unity به اشتراک گذاشته‌شده را روی ابزارهای مختلفی مانند iPad، هدست HoloLens یا لپ‌تاپ ببینند.

قبلاً هم امکان استفاده از فضای ابری و راه‌حل‌های دیگری وجود داشت که امکان انتقال مدل پارامتری به Engine را فراهم می‌کرد؛ اما هیچ‌وقت این کار به‌سادگی یک کلیک یا با به‌روزرسانی‌های پیوسته نبوده است.

تیم مک دوناف، مدیرکل بخش صنعتی Unity می‌گوید: «سؤال ما این بود که چگونه روند کار انتقال مدل رویت به Unity را تسهیل کنیم. کاربرها به‌صورت هم‌زمان روی مدل کار می‌کنند و بنابراین نیاز به بازخورد فوری دارند».

به گفته مک دوناف Unity برای کاربرانی که حداقل به مدت پنج سال از Unity Pro Software برای طراحی و ساخت استفاده کرده‌اند یک غافلگیری بوده است. او گفت که Unity می‌خواهد با دیگر ارائه‌دهندگان ابزارهای BIM هم برای ساخت جریان‌های کاری مشابه صحبت کند؛ اما رویت به این دلیل اولین مورد برای محصولی مانند Unity Reflect بوده است که کاربران زیادی مدل‌سازی خود را با آن انجام می‌دهند.

مک دوناف عنوان می‌کند: همیشه تعدادی افراد جوان که تازه از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند وجود دارند که Unity Pro را در دانشگاه یاد گرفته‌اند و از آن برای شبیه‌سازی‌ داده‌های پیچیده، طراحی محصول، بصری سازی و بررسی پروژه‌های ساختمانی به‌واسطه واقعیت مجازی استفاده می‌کنند.

به گفته مدیران اتودسک، نوشتن کد Unity Reflect و تمام کدنویسی¬ها توسط سازندگان Unity انجام‌شده است. اتودسک هم دسترسی به فرمت فایل‌های برنامه و واسط برنامه رویت را فراهم کرده است.

هارلان بروم، مدیر محصول رویت در اتودسک می‌گوید: بیشتر کارها را Unity انجام داد. ما در واقع یک API تعریف کردیم. آن‌ها این افزونه را نوشتند. آن‌ها با Revit API این کار بزرگ را انجام دارند. ما نمی‌خواستیم جریان کاری مانند شرایط فعلی خسته‌کننده و مستلزم نرم‌افزارهای مختلف و زیاد برای منتقل کردن داده‌ها به برنامه باشد.

بروم می‌گوید Autodesk 3Ds Max و Autodesk Maya دیگر محصولات نرم‌افزاری هستند که می‌توانند از ارتباط با Unity با یک کلیک بهره ببرند.

بروم می‌گوید: «زحمت اصلی این است که چگونه بین این برنامه‌ها بدون گام‌های اضافی داده‌ها را منتقل کنیم. مشتریان می‌خواستند این برنامه‌ها یکپارچه باشد. مزیت این برنامه ساده بودن استفاده از آن برای اغلب افراد است. برای انجام این کار نیاز به علم برنامه‌نویسی ندارید».

به گفته مدیرعامل اتودسک، اندرو آناگنوست، یکپارچه‌سازی محصولات صنعت ساختمان با فناوری سه‌بعدی اولویت بیشتری نسبت به ساخت موتورهای بازی و ابزارهای بصری سازی دارد.

منبع

 نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

 اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های alikhalili60

علی اکبر خلیلی

كارشناس ارشد مهندسی و مدیریت ساخت
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
درخواست معرفی کلاس های رویت استراکچر و تکلا استراکچر

با سلام و وقت بخیر خدمت دوستان

استاد بسیار حرفه ای و با تجربه که دلسوزانه رویت استراکچر و تکلا استراکچر از بیس و پایه تا سطح خیلی حرفه ایی برای بازار کار در تهران آموزش بده میشناسید معرفی کنید؟

با تشکر 

عکس کاربر
3پاسخ
چرا وقتی میخوام تو Revit به ابجکتام متریال بدم رویت بسته میشه؟
سلام روز بخیر میخواستم ببینم چرا وقتی میخوام تو رویت به ابجکتام متریال بدم رویت بسته میشه؟مشکل از سیستم یا برنامه؟عکس ارور رو فرستادم
عکس کاربر
0پاسخ
ساختن حساب در سایت Green building studio
سلام با عرض خسته نباشید من در ساخت اکانت در سایت Green building studio به مشکل برخوردم به این صورت که بعد از آپلود دو عدد پروژه، حساب بنده منقضی شد و دیگه چیزی نمیتونم داخلش آپلود کنم و عملا بی فایده شده برام! لطفا اگر کسی راه حلی برای فعالسازی دوباره حساب داره، ممنون میشم راهنماییم کنه
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .