ضرورت پرداخت وام مقاوم سازی مسکن روستایی

1 دى 1398 - 14:40
ضرورت پرداخت وام مقاوم سازی مسکن روستایی

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران با اشاره به لزوم مقاوم سازی منازل مسکونی روستاییان اظهار داشت: در این جلسه طرح‌های هادی روستایی شهرقدس، ملارد و شهریار بررسی شد و همچنین در برخی موارد که طرح‌ها با مشکل مواجه شوند علل بررسی می‌شود تا جهت مقاوم سازی منازل روستایی کار‌های لازم انجام شود.

وی همچنین افزود: زلزله خبر نمی‌کند و کشور ما هم همه بحران‌های طبیعی را تجربه کرده است و در قانون نیز مشخص شده که باید برای مقاوم‌سازی اقدام شود و بانک‌ها باید نسبت به پرداخت مبالغ مقاوم‌سازی اقدام کنند.

استاندار تهران عنوان کرد: به هر میزان که بتوان در جهت مقاوم سازی و نوسازی واحد‌های مسکونی روستایی استان اقدام کرد به همان میزان در کاهش خسارت‌های جانی و مالی روستاییان در زمان وقوع حوادث موثر است.

 ضرورت بازنگری میزان برگشت‌پذیری مالیات به استان تهران 

استاندار تهران با انتقاد از پایین بودن سرانه بودجه استان در سال ۹۹ بر لزوم افزایش میزان برگشت‌پذیری مالیات به استان تأکید کرد و گفت: بودجه استان تهران در ابعاد مختلف بیمارستانی، آموزشی و فرهنگی کم است و حتی در بودجه سال ۹۹، استان‌های تهران و قم در سطح کشور پایین‌ترین سرانه بودجه را دارند.

وی ادامه داد: باید دستگاه‌های ملی در سرانه بودجه این استان محاسبه می‌شدند که این اتفاق رخ نداده است و همچنین این مشکل، خود را در شهر‌های پیرامونی نشان می‌دهد چرا که بسیاری از سرانه‌ها در شهرستان‌های استان تهران پایین‌تر از متوسط کشوری است و این مسئله ضرورت بازنگری به مسائل تهران و شهر‌های پیرامونی را دوچندان می‌کند.

استاندار تهران سپس تأکید کرد: در مورد وضعیت بودجه سال ۹۹ گزارش‌های مکتوب را به سازمان برنامه و بودجه ارائه می‌کنیم که در این زمینه باید برگشت پذیری مالیات و علاج پذیری آب‌های سد لار مدنظر قرار گیرد، ضمن اینکه دستگاه‌های اجرایی نیز پیشنهاد‌های خود را ارائه دهند تا جمع بندی و به مجمع نمایندگان استان تهران ارسال شود.

 ۱۳۴ هزار واحد مسکونی روستا‌های استان تهران در بافت فرسوده 

محمد تقی زاده در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران، افزود: در این جلسه سند آمایش غرب استان تهران با رویکرد توسعه روستایی با محوریت شهرستان‌های ملارد، شهریار و قدس مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: تعدادی از روستا‌ها با مشکلاتی در زمینه طرح هادی و نوسازی مسکن روستایی به ویژه تضامینی که بانک‌های عامل از روستاییان درخواست می‌کنند مواجه هستند. 

معاون استاندار تهران، گفت: از آنجا که امکان تامین تضامین برای روستاییان وجود ندارد، مقرر شد جلسه خاصی تحت عنوان شورای هماهنگی بانک‌ها برگزار و موانع موجود رفع شود.

تقی زاده افزود: از ۲۲۷ هزار واحد مسکونی روستا‌های استان تهران بیش از ۱۳۴ هزار واحد در قالب بافت فرسوده نیاز به نوسازی دارند که با توجه به منابع اعتباری که در قانون برنامه ششم تعریف شده بنیاد مسکن باید آن‌ها را جذب کنند.

 وی گفت: این اعتبارات با نرخ سود چهار درصد می‌باشد. ۴۵ میلیون تومان به هر خانوار از این محل کمک می‌شود و ۱۵ میلیون تومان نیز از محل منابع بنیاد و ۸ میلیون تومان نیز به صورت بلاعوض به روستاییان پرداخت می‌شود که فرصت خوبی برای نوسازی مسکن روستایی است.

تقی زاده ادامه داد: تصویب نهایی تعدادی از طرح‌های هادی روستایی به سبب ساخت و ساز‌های موجود و الحاق به بافت روستا دچار مشکل شده بودند چرا که می‌بایست فرآیند تبصره یک ماده یک قانون اراضی کشاورزی و باغات را طی کنند.

وی گفت: مقرر شد در جلسه‌ای جداگانه به این موضوع پرداخته شود ضمن اینکه برخی روستا‌ها نیز در حریم کیفی رودخانه‌ها به ویژه در شهرستان شمیرانات قرار داشتند که مانعی برای تصویب نهایی آن‌ها بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران، افزود: تعدادی از روستا‌های دیگر از آنجا که بیشتر از نرخ رشد طبیعی رشد داشتند دچار مشکل شدند که مقرر شد برای رفع این مشکلات بنیاد مسکن پیشنهاد‌های اجرایی ارائه دهد.

منبع

سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
نحوه اختصاص مفصل فایبر به دیوارهای برشی چگونه است؟
در تعریف مفصل فایبر به دیوارهای برشی بایستی دو مفصل تعریف شود، یکی برای مقطع بتنی و یکی برای میلگردها. مشخصات مفصل میلگردها بایستی به چه صورت باشد؟ در صورت انتخاب گزینه specified rebar layout تنظیمات باید چطور تعریف شود؟
عکس کاربر
0پاسخ
فصای خورشیدی: محاسبه سطح و ضخامت دیوار پشت گلخانه یک ساختمان

سلام وقت بخیر 

من یک تمرین دارم برای مشخص کردن و محاسبه سطح و ضخامت دیوار پشت گلخانه یک ساختمان برای درس عناصر جزئیات حالا اگر خواستید پلان هم رو میفرستم براتون، و مشخص کردن مصالح ساخت اون گلخانه کنار ساختمان که دست خودمونه چه مصالحی بذاریم (مصالح بدون عایق) ،ممنون میشن کمک کنید 

به پیوست ارسال شده است

عکس کاربر
1پاسخ
در یک سازه، بیست طبقه منفی وجود دارد و خاک از کیفیت مناسبی برخوردار نیست، شما چه روشی را برای اجرای سازه پیشنهاد می کنید؟
در یک سازه، بیست طبقه منفی وجود دارد و خاک از کیفیت مناسبی برخوردار نیست، شما چه روشی را برای اجرای سازه پیشنهاد می کنید؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...