مقاله تحلیلی:‌ 4 ترکیب شیمیایی اصلی در سیمان و نقش آن‌ها

مقاله تحلیلی:‌ 4 ترکیب شیمیایی اصلی در سیمان و نقش آن‌ها

تقریباً 90 تا 95 درصد سیمان پرتلند از چهار ماده معدنی  تشکیل شده است که ترکیبات دیگر تشکیل دهنده در آن نیز شامل کلسیم سولفات، سولفات‌های قلیایی، CaO واکنش نداده (آزاد)، MgO و دیگر مواد تشکیل دهنده حاصل از مراحل کلینکر کردن و آسیاب کردن می‌باشند. چهار ماده معدنی سیمانی نقش­های مختلفی را در فرآیند هیدراسیون ایفا می‌کنند که این فرآیند موجب تبدیل سیمان خشک به یک چسب سیمانی سخت شده می‌گردد.
ساختارهای کریستالی مواد معدنی سیمانی نسبتاً پیچیده است، زیرا این ساختارها نقش مؤثری را در خصوصیات ملات سیمان و بتن ایفا نمی‌کنند و ما نیز صرفاً به بررسی مهم‌ترین خصوصیات و ترکیبات در تولید سیمان می‌پردازیم.
منبع
ترجمه شده توسط تیم خبری 808
اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل کامل مقاله:‌ 4_primary_cement_compounds_their_roles.pdf

برچسب ها: 
درباره نویسنده
عکس‌های amirb

امیر رضا بخشی

دانشجوی کارشناسی ارشد گرایش سازه دانشگاه فردوسی مشهد، سه سال سابقه ترجمه متون و مقالات تخصصی رشته عمران
سوالات مرتبط
عکس کاربر
1پاسخ
ساخت ملات سیمانی برای نما
سلام . وقت به خیر . ببخشید برای کاری که در دست دارم به مشکل خوردم و نتونستم مرجعی برای دریافت جواب پیدا کنم. مجبور به این مزاحمت شدم. آیا فرمولی برای تعیین مقدار وزن مصالح لازم در تهیه انواع ملات ها داریم ؟ من باید قسمت بالای دیوار داخلی یک حمام را سیمان سفید کنم. طول این قسمت ۵ متر و عرض آن ۱ متر هست و البته زیر کار گچ کهنه و بسیار ناصاف هست. برای تهیه ملات سیمان سفید و پودر سنگ. از هر کدام چه مقدار لازم هست ؟ میزان غلظت ملات و نحوه کار چطور ؟
عکس کاربر
0پاسخ
نرمی سیمان
سلام...رابطه ی نرمی سیمان با دوام(ASR)و نرخ کرباسون در زمان نگهداری چگونه است ؟!
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .