نرم افزار پریماورا، Primavera

نرم افزار پریماورا، Primavera

نرم افزار پریماورا، Primavera

در بسیاری از زبان‌های رومی تبار به معنای بهار است. 

Primavera، راه حلی نرم افزاری برای مدیریت پروژه است توسط شرکت Primavera Systems توسعه داده شد.

این شرکت در اکتبر 2008 تحت مالکیت Oracle درآمد. محصول پر سابقه Primavera3 در فرم‌های گوناگون خود توسط 25% صنایع ساخت سنگین دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. نزدیک به 40% از پیمانکاران عمومی با درآمد سالانه 5 الی 10 میلیون دلار از Primavera p3 استفاده می‌کنند.

تغییرات نسخه P6 نسبت به نسخه P3 مربوط به حرکت از کلیدهای میانبر تحت DOS به آیکون‌هایی برای کلیک با موس است. این تغییر گرچه باعث بالا رفتن سرعت یادگیری نرم افزار شده اما پس از یادگیری و تسلط بر نرم افزار مشاهده خواهد شد که سرعت کار با این نسخه به مراتب از نسخه پیشین کند‌تر است. سر انجام در سال 2010 پس از 27 سال، شرکت Oracle فروش P3 را متوقف کرد.

از این نرم‌افزار برای زمان‌بندی و همین طور کنترل پروژه‌های مختلف استفاده می‌شود. در پروژه‌های ساختمانی، صنعتی، نرم‌افزاری و در هر نوع پروژه دیگر که فعالیت‌های مختلف در آن به طور منظم انجام می‌شوند می‌توان از این نرم افزار برای زمان‌بندی و کنترل پروژه و براورد هزینه آن پروژه‌ها استفاده کرد.

اساس کار بدین صورت است که ابتدا با وارد کردن فعالیت‌های پروژه در نرم‌افزار و مشخص‌کردن ارتباط بین این فعالیت‌ها، منابع مورد استفاده در پروژه‌ها را نیز روی فعالیت‌ها اعمال می‌کنیم. سپس نرم‌افزار با توجه به رابطه بین فعالیت‌ها و منابع، فعالیت‌ها را طوری زمانبندی می‌کند که پروژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن به اتمام برسد.

همچنین، اگر هزینه استفاده از منابع را نیز به نرم‌افزار بدهیم براورد کلی هزینه پروژه را نیز خواهیم داشت. قابل ذکر است که این نرم‌افزار مشخص می‌کند که تک تک فعالیت‌ها در چه زمانی باید شروع شوند و در چه زمانی خاتمه یابند.
یکی دیگر از سری نرم‌افزارهای مدیریت و کنترل پروژه مخصوص مهندسین صنایع و گرایش‌های مدیریت . Pertmaster Project Risk 8.5 یکی از قویترین و پرکابردترین نرم‌افزارهای مدیریت ریسک پروژه نرم افزار می‌باشد. این نرم افزار با توجه به ویژگی‌های فراوان و کاربر پسندی بسیار زیادی که داشت در سال گذشته توسط شرکت Primavera خریداری شده و هم اکنون نیز تحت نام Primavera Pertmaster در اختیار علاقه مندان قرار می‌گیرد.
در این نرم افزار همانند اغلب نرم افزارهای موجود برای مدیریت ریسک پروژه از تکنیک مونت کارلو برای تجزیه و تحلیل ریسک استفاده می‌شود. در این نرم افزار امکان شبیه‌سازی انواع عدم قطعیت‌های موجود در پروژه نظیر عدم قطعیت هزینه- زمان- روزهای کاری- انشعابات احتمالی و غیره وجود دارد.

اخبار

محصول

آموزش PRIMAVERA P6 (از سری کتابهای آموزش بر اساس پروژه)
فروشگاه
تخفیف 20 درصد
قیمت: 104,000 تومان
104,000 تومان
نا موجود
کاتالوگ: 
کتاب
عمران
مهندسی و مدیریت ساخت
مدیریت پروژه و ساخت
نوآور
آموزش نرم افزار

پرسش و پاسخ

عکس کاربر
2 پاسخ
نرم افزار مناسب برای مدیریت پروژه چیست؟
از پریماورا در چه پروژه هایی استفاده می شود؟ این پروژه ها چه تفاوت هایی دارند که در آنها msp قابل استفاده نیست؟

مشاوران این تخصص

#: 2
عکس‌های Mehrdad Poorvali
مهرداد پورولی
نقش‌ها: Vip, مشاور, نمایندگی, همکاران
عضو به مدت: 6 سال 7 ماه
#: 1
عکس‌های kh@n
محمد خاندردی
نقش‌ها: Vip, مشاور, همکاران
عضو به مدت: 6 سال 5 ماه

کاربران

اشتراک در RSS - نرم افزار پریماورا، Primavera