رپورتاژ آگهی: نکاتی که باید قبل از خرید دوربین مداربسته بدانید

29 شهريور 1399 - 12:45
رپورتاژ آگهی: نکاتی که باید قبل از خرید دوربین مداربسته بدانید

 همان‌طور که می‌دانید با بالا رفتن قیمت‌ها و نرخ ارز شاهد بالا رفتن جرم و جنایت و انواع سرقت‌ها بیشتر از گذشته هستیم و این امر خود باعث شده تا وجود سیستم‌های حفاظتی مانند دوربین مداربسته بیشتر از گذشته دارای اهمیت باشد. درگذشته معمولاً در اماکن دارای رفت آمد زیاد این سیستم‌های حفاظتی نصب و راه‌اندازی می‌شدند  اما امروزه به دلایلی که در بالا اشاره شد وجود آن‌ها در منازل و ساختمان‌ها بسیار دارای اهمیت است.

ما در این مقاله شما را به انتخاب بهتر دوربین مداربسته برای منزل و آپارتمان خود راهنمایی خواهیم کرد.

دوربین مداربسته برای منزل

برای انتخاب دوربین مداربسته جهت استفاده در ساختمان‌ها و منازل دو فاکتور اصلی را می‌توان در نظر گرفت که بنا به نوع استفاده باید به آن‌ها توجه کرد:

۱- دوربین مداربسته بیرون از ساختمان

در انتخاب این نوع کاربری باید در نظر داشت که برای مثال اگر قرار است دوربین‌ها داخل پارکینگ ساختمان، راه روها و محیط‌ها خارج از منزل نصب شوند
حتماً باید از فضای ذخیره‌سازی بالایی برخوردار باشند و همچنین محل ذخیره‌سازی داده‌ها باید در جایی امن قرار گرفته باشد تا در مواقع خطر و سرقت‌ها فایل فیلم‌های ذخیره‌شده به سرقت نرود و مدارک اثبات جرم از بین نروند.
همچنین نوع اتصالات به‌کاررفته در نصب دوربین مداربسته باید به‌گونه‌ای باشد که از سرقت خود دوربین‌ها جلوگیری شود و یا سرقت آن‌ها را به‌مراتب دشوار کند برای مثال می‌توان آن‌ها را در کیس محافظتی مخصوص قرار داد و همچنین محل پیچ شدن دوربین به دیوار را با گچ محکم کرد و اگر جابه‌جایی خاصی در طولانی‌مدت مدنظر نیست جای پیچ‌های روی دیوار را با چسب‌دوقلو پوشانده و کور کنید تا به‌سادگی با پیچ‌گوشتی از طرف سارق باز نشود.

۲ - دوربین مداربسته داخل منزل

معمولاً در انتخاب دوربین مداربسته داخل منزل باید دو فاکتور کوچکی و انتقال تصویر در نظر گرفته شود. فاکتور کوچکی به‌منظور کم جا بودن و همچنین خارج از دید بودن برای مواقعی که شما خارج از منزل هستید بسیار اهمیت دارد و به دلیل آنکه معمولاً دوربین‌های ساخته‌شده برای درون منزل محل ذخیره‌سازی به شکل مموری کارت روی خود را دارند از این جهت امکان سرقت دوربین در زمانی  که مشخص و نمایان باشد بالا می‌رود. البته باید به این نکته اشاره کرد که اگر دوربین‌ها را برای استفاده به‌منظور مراقبت از کودک و سالمند تهیه می‌کنید، فاکتوردر دید بودن برای شما اهمیت کمتری خواهد داشت.

انتقال تصویر دوربین: فاکتور انتقال تصویر برای دوربین‌های مداربسته داخل منزل بسیار اهمیت دارد زیرا شما می‌توانید در هر کجا که هستید  تصویر محل  خود را بر روی گوشی موبایل خود داشته باشید همچنین در اکثر دوربین مداربسته بی سیم مورداستفاده در داخل منزل، امکان مکالمه 2 طرفه وجود دارد که این امر خیلی می‌تواند جهت استفاده شما برای مراقبت از کودکان و سالمندان کمک‌کننده و کاربردی باشد.

تعداد دوربین مداربسته  موردنیاز برای ساختمان

  تعداد دوربین موردنیاز برای هر ساختمان می‌تواند متفاوت باشد این تفاوت بر اساس زوایای ورودی و خروجی هر ساختمان و نوع ساخت و زاویه دید آن است.

برای مثال برای ساختمان‌هایی با متراژ زیاد، تعداد دوربین‌های مداربسته باید به‌گونه‌ای انتخاب شود که تمام بخش‌های مهم قابل‌رؤیت باشد و همچنین دوربین‌ها یکدیگر را پوشش دهند زیرا معمولاً انتخاب محل و تعداد  آن‌ها عامل اصلی به وجود آمدن و یا برطرف کردن نقطه کور است.
همچنین باید توجه کرد که اگر در ساختمان شما محلی وجود دارد که نیاز به مشاهده جزییات است باید دوربین‌ها از 4 یا حداقل 2 طرف به آن نقطه دید مؤثر داشته باشند یعنی به‌گونه‌ای کار گذاشته شوند که جزییات حداقل از 2 طرف کاملاً قابل‌رؤیت باشد.
اما به‌طورکلی مکان‌هایی را که برای شما می‌تواند مفید باشد را در ادامه اشاره خواهیم نمود:

مکان‌های ورودی ساختمان

 همان‌طور که میدانید مهم‌ترین مکان‌ها، ورودی‌ها هستند و این در حالی است که اگر ساختمان شما به‌گونه‌ای ساخته‌شده است که دیوارهایی با مجاورت به کوچه و خیابان دارد، دیوارها را هم به‌عنوان یک ورودی برای ورودهای غیرمجاز در نظر بگیرید و از پوشش دادن تصویر آن‌ها غافل نشوید.

محل پارک خودروها

پارکینگ‌ها به دلیل وجود  خودروها همیشه یکی از مکان‌های موردعلاقه سارقان خودرو و وسایل خودروها هستند. در نصب دوربین مداربسته برای پارکینگ‌ها باید همیشه مکان‌هایی که خودروها ورود و خروج دارند  و همچنین دیوارها به شکل  کامل پوشش تصویری داشته باشند. همچنین وجود دوربین مداربسته در پارکینگ از تنش‌های بعدی و احتمالی ساکنین ناشی از برخورد 2 اتومبیل به یکدیگر تا حد زیادی جلوگیری می‌کند.

حیاط و محوطه بازی کودکان در ساختمان

ازآنجایی‌که مکان بازی کودکان و محوطه ساختمان یکی از مکان‌های دارای رفت‌وآمد است می‌تواند مکان مناسبی جهت نصب دوربین باشد. تصویر این مکان‌ها می‌تواند بسیار در زمان وقوع اتفاقات دارای اهمیت باشد 

پشت‌بام ساختمان

وجود دوربین مداربسته چه در ساختمان‌هایی که تعداد طبقات زیادی دارند و چه در ساختمان‌هایی که طبقات کمتری دارند دارای اهمیت است. برای ساختمان‌هایی که تعداد واحدها و همچنین طبقات زیاد است از این جهت دارای اهمیت بوده که به دلیل شناخت کمتر ساکنین از یکدیگر از تنش‌ها در برابر سرقت و یا آسیب احتمالی وسایلی که نصب بیرونی دارند مانند کولرها و مودم‌ها جلوگیری می‌کند.

فضای جلویی مجتمع

اگر تعدادی از خودروها در فضا بیرونی ساختمان قرار دارند می‌توانید بخشی از این فضا را با دوربین مداربسته پوشش دهید، البته پوشش کامل تصاویر کوچه و یا خیابان می‌تواند برای شما بار قانونی و قضایی به همراه داشته باشد و حتماً برای پوشش کامل تصاویر کوچه و خیابان از این امر مطلع شوید.

قیمت دوربین مداربسته مناسب برای منازل و ساختمان‌ها

قیمت دوربین‌های مداربسته با توجه به تعداد و تکنولوژی استفاده شده در آن‌ها می‌تواند بسیار متفاوت باشد همچنین برند سازنده دوربین‌ها هم می‌تواند یک عامل بسیار مهم در قیمت تمام شده باشد از این جهت برای راهنمایی کلی پیشنهاد می‌شود برای پایین آمدن فاکتور نهایی از پکیج دوربین مداربسته استفاده کنید. این پکیج‌ها دارای تمامی اقلام موردنیاز برای نصب و راه‌اندازی دوربین‌ها هستند و معمولاً به دلیل تعداد بالا دوربین داخل پک‌ها از قیمت مقرون‌به‌صرفه تری برخوردار هستند؛ اما حتماً قبل از خرید با کارشناسان این زمینه در ارتباط باشید.  

سوالات مرتبط
عکس کاربر
79پاسخ
مهندسی بیکارم، چه کنم؟
سلام وقت بخیر خدمت مهندسین و اساتید گرامی بنده 30 سالم هستش ، فارغ التحصیل عمران اجرایی از دانشکده ثامن الحجج مشهد . متاسفانه بنا به شرایط و کم کاری که داشتم تابحال نتونستم بصورت حرفه ای وارد بازار کار بشم، یک مدت هم از کار فاصله گرفتم و کار دیگه ای انجام میدادم. متاسفانه سابقه ی کاری زیادی هم ندارم ، مجموعا یکسال سابقه ی کار دارم که حدود 4 ماهش مربوط به یک شرکت بتن بوده که نمونه میگرفتم فقط و 8 ماهم سرپرست کارگاه و اجرا بودم که اونم مربوط به شرکت بتن و کارهای ترمیمی بوده . بعد از اون دیگه فعالیتی نداشتم . نرم افزاری به شدت ضعیفم ، و بدلیل فاصله ای که مدتی گرفتم خیلی از مباحث و فرمولا و من الحیث المجموع کلا باعث شده صفر صفر باشم و اعتماد به نفس ورود به بازار کار ازم گرفته بشه . حتی چندین جا هم برای مصاحبه رفتم ولی متاسفانه اکثرا بدلیل سابقه کم و .. قبول نمیکنن یا میگن باید رایگان بیای وایسی که برام مقدور نیست . خواستم خواهش کنم اگر امکانش هست بنده رو راهنمایی کنید چه کاری انجام بدم و با این شرایط از کجا شروع کنم تا خودمو برسونم و کم کاری و خلاء که هست رو جبران کنم.
عکس کاربر
1پاسخ
تفاوت دفتر مهندسی و شرکت مهندسی
با سلام تفاوت دفتر مهندسی و شرکت مهندسی در امور اجرایی و حقوقی ،بخصوص در بحث اجرا در چیست؟ و آیا ممکن است دفتر را زیرمجموعه‌ی شرکت به حساب اورد یا خیر
عکس کاربر
1پاسخ
صلاحیت مهندس محاسب
سلام و احترام من کاردانی پیوسته رشته ساختمان دارم در حال گذراندن کارشناسی عمران اجرایی اگر کارشناسی ارشد سازه یا زلزله بخوانم صلاحیت محاسبه تعلق خواهد گرفت؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...