هوشمند سازی چه تاثیری بر قیمت خانه دارد؟

9 ارديبهشت 1399 - 14:17
هوشمند سازی چه تاثیری بر قیمت خانه دارد؟

مشاورین املاک می‌دانند که خریداران به فاکتورهایی غیر از قیمت نیز اهمیت می‌دهند، تاثیر هوشمند سازی بر قیمت خانه دیگر مشخص شده است. بیشتر خریداران، امنیت خانه را مهم‌تر از هر چیز دیگری می‌دانند. اگرچه یک لایه رنگ جدید یا پارکت کردن کف خانه باعث بهتر شدن ظاهر خانه می‌شود، اما تاثیر چندانی در افزایش قیمت ساختمان ندارند. در عوض، هوشمند سازی هم ظاهری مدرن به خانه می‌دهد و هم به دلیل مزایای بسیارش باعث افزایش ارزش پولی خانه می‌شود.

برای هوشمند سازی خانه بر روی کدام تجهیزات سرمایه‌گذاری کنیم؟

برای آنکه هوشمندسازی موفقی داشته باشید، ابتدا باید بدانید که تکنولوژی یک سرمایه‌گذاری بلند مدت است. شاید یک گجت هوشمند ارزان قیمت برای مدت کوتاهی به شما و خانواده سرویس دهد، اما تجهیزات باکیفیت‌تر (که معمولا قیمت بیشتری دارند) یک عمر برای شما کار می‌کنند. بنابراین، پیمانکاران و صاحبخانه‌ها باید تعادلی را میان قیمت و کیفیت محصولات هوشمندسازی رعایت نمایند. تعیین کنید که از خانه هوشمند خود چه می‌خواهید. بعضی افراد از خانه هوشمند توقع دارند که سبک زندگی آن ها را راحت‌تر کند، بعضی دیگر می‌خواهند که تعداد کمی از کارها مثل خاموش / روشن شدن لامپ‌ها به صورت خودکار انجام شود. تعیین هدف در ابتدا به شما کمک می‌کند که بدانید هوشمند سازی خانه را از کجا شروع کنید.

در آخر، تصمیم بگیرید که آیا هوشمند سازی را به طور کامل انجام دهید یا فعلا با گجت‌های ساده‌ای استارت آن را بزنید. اگر نمی‌دانید که هوشمندسازی تا چه اندازه برای خانه و هدف شما مناسب است، می‌توانید از یک شرکت هوشمندسازی باتجربه کمک بگیرید. ما چهار گجت زیر را برای شروع به شما پیشنهاد می‌کنیم:

  • ترموستات هوشمند
  • سیستم روشنایی هوشمند
  • سیستم امنیتی هوشمند
  • پرده هوشمند

با هوشمندسازی خانه و گجت‌های هوشمند می‌توانید تمامی تجهیزات متصل به اینترنت اشیا را حتی از راه دور کنترل و نظارت کنید. در این خانه، شما می‌توانید آب و هوا، روشنایی، قفل بودن درب‌ها، ایمنی و سایر کارها را تنها از طریق یک وسیله ساده مثل تبلت یا گوشی هوشمند خود تنظیم و کنترل نمایید.

چرا خانه‌های هوشمند از خانه‌های معمولی گران قیمت‌تر هستند؟

خانه‌های هوشمند مزایای شگفت‌انگیزی دارند و هر یک از گجت‌های آن آپشنی را به خانه اضافه کرده و آن را به گونه‌ای لوکس می‌کنند. به همین دلیل، این خانه‌ها، از خانه‌های معمولی گران‌قیمت‌تر هستند و تاثیر هوشمندسازی بر قیمت خانه بصورت مستقیم شده است. برخی از این آپشن‌ها و مزایا را در زیر می‌خوانید.

خانه‌های هوشمند امن‌ترند

خانه باید جایی باشد که ساکنین در آن احساس امنیت داشته باشند و سیستم امنیتی هوشمند این احساس را فراهم می‌کند. در واقع، ۶۳ درصد از کسانی که قصد خرید خانه دارند، امنیت خانه را قبل از هر چیز دیگری لحاظ می‌کنند.

دوربین امنیتی بی‌سیم و سنسورهای حرکتی برجسته‌ترین تجهیزات امنیتی در خانه هوشمند هستند. این تجهیزات می‌توانند ورود افراد غریبه به خانه را تشخیص داده و با پخش زنگ خطر و همچنین ارسال پیامک به گوشی صاحبخانه، وی را از موقعیت خطر پیش آمده مطلع کنند. علاوه بر خطر دزدی و سرقت، گجت‌هایی مثل دیتکتور گاز و سنسور دما و رطوبت خطرات دیگری مثل نشت گاز و آب و آتش سوزی را تشخیص می‌دهند و مانع از بروز خسارات جبران ناپذیر می‌شوند. دستگیره هوشمند درب را می‌توان از راه دور قفل کرد. این قفل‌های هوشمند تنها از طریق احراز هویت‌هایی همچون اثر انگشت صاحبخانه و پسورد باز می‌شوند و احتمال رد شدن افراد غریبه از آن ها تقریبا صفر است.

خانه هوشمند پول شما را پس‌انداز می‌کند

اگر به خریدار بگویید که هزینه قبوض انرژی (مثل برق و گاز) در این خانه بسیار کمتر از خانه‌های دیگر است، بی چون و چرا خانه را از شما می‌خرد و این یکی از مزایا و تاثیر هوشمند‌سازی بر قیمت خانه است. ترموستات هوشمند می‌تواند میزان گرمای خانه را در دمایی نگه دارد که مطلوب ساکنین است. به این ترموستات‌ها از آن رو هوشمند گفته می‌شود که می‌تواند مزاج گرمایی یا سرمایی بودن ساکنین و حضور / عدم حضور آن ها در خانه را تشخیص دهد. پس از آن، خانه به حدی که شما مایلید سرد یا گرم خواهد بود و اگر در خانه نباشید، ترموستات سیستم گرمایشی / سرمایشی را خاموش می‌کند تا انرژی به هدر نرود. پولی که در مصرف انرژی صرفه جویی می‌شود، در جیب شما مانده و نوعی پس انداز غیرمستقیم خواهد بود.

خانه هوشمند باعث صرفه جویی در زمان و کاهش استرس می شود

خانه هوشمند برای زوج‌های شاغل بسیار ایده‌آل است. خانم خانه می‌تواند از محل کار خود غذای در حال پخت را با گوشی همراه کنترل و بچه‌ها را نظارت کند و دیگر نگران آن‌ها نباشد. قهوه‌ساز قبل از بیدار شدن شما قهوه صبحانه را آماده می‌کند و حتی لازم نیست که ثانیه‌ای را برای روشن کردن لامپ‌ها صرف کنید. بله، تمامی این موارد در خانه هوشمند امکان‌پذیر است و همگی باعث صرفه‌جویی در زمان و کاهش استرس و دغدغه‌های ساکنین می‌شوند.

نصب گجت‌های هوشمند خیلی آسان‌تر از آن است که شما فکر می‌کنید

از آنجایی که عبارات تجهیزات هوشمند، خانه هوشمند و هوشمند‌سازی هنوز آنطور که باید در فرهنگ ما جای خود را باز نکرده‌اند، مخاطب به محض شنیدن آن ها دستگاه‌های عجیب و غریبی را متصور می‌شود. اما این تجهیزات علی رغم کارهای خارق العاده‌ای که انجام می‌دهند، ظاهر ساده و نصب بسیار راحتی دارند. به طوری که خود شما، با هر پیش زمینه علمی و تکنیکی می‌توانید آن ها را نصب و راه اندازی نمایید.

فروش خانه‌های هوشمند راحت‌تر است

کدام مشتری است که با شنیدن مزایای بالا مشتاق خرید خانه هوشمند شما نشود؟ اگر مزایا و قابلیت‌های گجت‌های هوشمند تعبیه شده در خانه را برای مشتری توضیح دهید، حتی اگر خانه کوچک باشد، نورگیر نبوده و ویوی مناسبی نداشته باشد، مشتری یقینا خانه را از شما خریداری خواهد کرد.

قیمت تجهیزات هوشمند کمی بالاست و شما برای هوشمند سازی ساختمان خود باید مبلغ نسبتا زیادی را صرف نمایید. اما فراموش نکنید که با این کار گویی به متراژ خانه اضافه یا خانه را به محله ی بهتری منتقل کرده‌اید. به عبارت دیگر، چند برابر پولی که شما برای هوشمندسازی خانه خود هزینه می‌کنید، در هنگام فروش خانه به شما بازمی‌گردد و این یعنی یک سرمایه گذاری مطمئن و آسان.

منبع

مطالب پیشنهادی برای ادامه

مطلب پیشنهادی موجود نمی باشد.
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...