آسانسوری به طول 20 کیلومتر

21 شهريور 1394 - 10:19
آسانسوری به طول 20 کیلومتر

یک شرکت در کانادا به نام شرکت توث تکنولوژی، مجوز ثبت اختراع آسانسور فضایی را از یک شرکت آمریکایی دریافت کرد.این آسانسور دارای یک ورودی روی سطح زمین و یک خروجی در ارتفاع 20 کیلومتری از سطح زمین را داراست! بر روی سقف این آسانسور یک سکو قرار گرفته شده است که سفینه های فضایی برای سفر به فضا، قادر به شروع سفر خود از این نقطه می باشند.
از لحاظ تئوری نیز خروج این فضا پیماها از زمین در این ارتفاع، پرتاب را آسانتر، امن تر و هزینه کمتری را در بر خواهد داشت.
برج توث به عنوان سازه ای شناخته می شود که شامل یک مجموعه بیرونی از بخش های متورم ساخته شده از مصالح خاص مسلح و در داخل این سازه یک آسانسور با مکانیسم پنوماتیک یا خلاء وجود دارد. استحکام و ثبات این سازه بزرگ توسط چرخ های لنگر بزرگ تامین می شوند.این چرخ لنگر ها چرخ های بسیار سنگینی هستند که معمولا برای حرکت صاف یک ماشین قابل تنظیم می باشند.چرخ لنگر ها در خودرو ها نیز به کار می روند.
این چرخ لنگر ها به عنوان یک کمپرسور و یا متراکم کننده، برای تولید فشار هوای مورد نیاز در مکانیسم آسانسور عمل می کند. علاوه بر این مزیت ها، این برج به عنوان یک سکو برای سفینه های فضایی بوده و خدمات مخابراتی و تولید نیروی باد را نیز فراهم می نماید.

 ترجمه شده توسط تیم خبری 808

منبع:+

سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
اجرایی چاله آسانسور
سلام خدمت شما.یک سوال داشتم که اگر بشه میخواستم سریع جوابش رو بدونم.قالب بندی سقف خر پشته انجام گرفته و جای چاله آسانسور به اشتباه پرشده.حالا اگر بخواهیم قالب بندی چاله آسانسور را برداریم،بهترین راه چیست؟
عکس کاربر
1پاسخ
دوره بازرسی آسانسور
باسلام دوره جدید بازرسی آسانسور چه زمانی برگزار می شود
عکس کاربر
1پاسخ
نرم افزار مناسب برای طراحی، انالیز پله ها، تیرهای اسانسورها، انکر بولت ها ؟
برای آنالیز و تهیه محاسبات سازه های فلزی مانند پله ها، تیرهای اسانسورها، انکر بولت ها، framing و ...چه نرم افزاری را پیشنهاد میکنید؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .