ششمین دوره‌ مسابقات ملی دیوار خاک مسلح

12 آذر 1398 - 17:36
ششمین دوره‌ مسابقات ملی دیوار خاک مسلح

برگزار کننده:‌ انجمن ژئوتکنیک ایران

تاریخ برگزاری:‌ اردیبهشت ۹۹

آخرین مهلت ثبت نام:‌ ۵ دی ۹۸

محل برگزاری: دانشگاه شهیدبهشتی

این مسابقات هرساله به همت تعدادی از دانشجویان و با حمایت انجمن ژئوتکنیک ایران برگزار می ­گردد. مشارکت و حضور بی­ سابقهی دانشجویان مشتاقِ دانشگاه­ های سراسر کشور حاکی از استقبالِ فراگیر و علاقمندی آنان نسبت به اولین و تنها مسابقه­ دانشجویی ژئوتکنیکی کشور می ­باشد. شرکت در این رویداد برای تمامی دانشجویان مهندسی عمران سراسر کشور، در هر مقطعی، مجاز می­ باشد. این رویداد فرصتی است تا تیم­های شرکت­ کننده در قالب تیم­ های دانشجویی ۳ یا ۴ نفره، بتوانند در یک مسابقه علمی و عملیاتی نسبت به طراحی و اجرای نمونه­ ای از دیوارهای خاک مسلح در مقیاس کوچک اقدام نمایند و با مفاهیم و اصول شاخه ژئوتکنیک علم عمران، آشنا شوند.

در این مسابقات هر تیم با ساخت یک جعبه چوبی با ابعاد مشخص، آن ­را با ماسه خاکریزی و متراکم نموده و با نوارهای کاغذی مسلح می­ نماید. هدف آن است که تیم­ ها دیوار خاک مسلّح بهینه و پایداری را برای تحمل خاک محصور شده در جعبه ماسه و نیز بارهایِ سربارِ قائم در نظر گرفته‌شده، طراحی و اجرا نمایند. یکی از معیارهای داوری، استفاده از حداقل مقدار نوارهای کاغذی مسلّح­ کننده می­باشد. هم­چنین تیم­ ها بایستی کلیه­ فرآیندهای تحلیل و طراحی خود را از جمله آزمایشات مورد نیاز و نتایج آن­ها، تحلیل و طراحی­ ها به­صورت دستی و نرم ­افزاری و به شیوه‌ای مؤثر ارائه دهند.

سایت رویداد

سوالات مرتبط
عکس کاربر
19پاسخ
بررسی لرزه ای یک تونل حفر شده با بارگذاری دوجهته
سلام برای یک تونل قصد دارم بارگذاری دوجهته (افقی) با زلزله واقعی انجام بدم برای اصلاح و اعمال شتابنگاشت ها در دو جهت چه مبنا و مرجعی استفاده کنم بهتره؟ باتشکر
عکس کاربر
1پاسخ
تعیین مدول الاسیتسیته خاک برای نرم افزار پلکسیس
سلام شب بخیر من مدول الاستیسیته خاک (E) رو دارم چجوری (E50ref) رو بدست بیارم آیا فرمولی هست؟ فقط E و ضریب پواسون رو دارم تو منوال پلکسیس نیست.
عکس کاربر
1پاسخ
اعمال بار انفجار
چطور میشه بار انفجار سطحی را دیوار خاک مسلح اعمال کرد؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...