رادیو808-شماره 29-ادامه تحصیل مهندسی عمران در داخل یا خارج از کشور؟-جمعه 17 شهریور

15 شهريور 1391 - 17:19

رادیو808-شماره 29 با موضوع:

"ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دوره دکتری عمران در داخل کشور یا خارج از کشور؟ مقایسه معایب و مزایای ادامه تحصیل در دانشگاه های داخل و خارج از کشور"

مصاحبه با :

در هفته های گذشته تعدادی از شنوندگان رادیو 808 برایمان ایمیلی ارسال داشتند که به بحث های مرتبط با دانشگاه هم اشاره شود و به همین خاطر تصمیم گرفتیم این شماره از رادیو 808 را به این موضوع اختصاص بدیم. یکی از بحث های مهم که مربوط به درون دانشگاه میشه بحث ادامه تحصیل در داخل یا خارج از کشور است طوریکه افراد مختلف نظرات و سلایق مختلفی برای انتخاب های خود در این زمینه دارند.

تو این شماره از رادیو 808 تصمیم گرفتیم نقاط مثبت و منفی این موضوع رو از زبان دو تن از دانشجویان موفق عمرانی برایتان بازگو کنیم، این دو دانشجو هر دو فارغ التحصیل مقاطع کارشناسی و ارشد از معتبر ترین دانشگاه های سراسری کشور از جمله دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی شریف هستند اما برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری در گرایش زلزله یکی دانشگاه ایرواین کالیفرنیا را انتخاب کرد و دیگری ترجیح داد در دانشگاه صنعتی شریف ادامه تحصیل بدهد.

تو این مصاحبه با هر یک از این دو دانشجو به صورت جداگانه یکی اینترنتی و دیگری حضوری در دفتر استدیو مصاحبه ای ضبط شد و از هر یک دلایل انتخاب تصمیم خودشان را پرسیدیم تا آنکه در نهایت به جواب این سوال برسیم که شاید در حال حاضر ذهن اکثر فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر در مقطع کارشناسی ارشد رو مشغول کرده که عبارتند از :

  • دوستانمون رفتند، ما هم بریم یا بمونیم؟! اصلا چه دلایلی برای رفتن وجود دارد؟
  • چه دلایلی منجر به تصمیم گیری نهایی دانشجویان دوره کارشناسی ارشد ما به خصوص در گرایش های مرتبط با مهندسی عمران برای موندن یا رفتن می شود؟
  • آیا اصلا بهترین گزینه ادامه تحصیل در دوره دکتراست یا نه حتی با مدرک کارشناسی  و ارشد  و ورود به عرصه فعالیت های اجرایی هم می توان به نحو احسن خدمت کرد؟
  • اصولا چند درصد از اونایی که برای ادامه تحصیل دانشگاه های خارج از کشور رو انتخاب کردند آدمای موفقی بودند؟
  • اینکه گفته می شود رنکینگ دانشگاه های ما نسبت به دانشگاه های خارج از کشور کمتر است تا چه اندازه درست است؟ اصلا رنکینگ میزان خوبی برای سنجش برتری دانشگاه های مختلف از لحاظ علمی محسوب میشود؟

 و از این دست سوالات

مهمان این شماره از رادیو 808 جناب دکتر سید مجتبی حسینی و دکتر امید اسماعیلی دانشجویان سال آخر دوره دکتری با گرایش زلزله میباشند تا تجربیات آنها از نقاط مثبت و منفی ادامه تحصیل در خارج از کشور را به شما انتقال دهیم.

دانلود فایل صوتی رادیو شماره 29 با کیفیت ضبط 64Kbps

لینک دانلود

مطالب پیشنهادی برای ادامه

مطلب پیشنهادی موجود نمی باشد.
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .