توربین های بادی در پل های ویژه-اختصاصی 808

21 مرداد 1394 - 15:12
توربین های بادی در پل های ویژه-اختصاصی 808

سیستم های فتوولتائیک، در جایی که می توان آنها را در مکان های مختلف، از جمله پارک ها، پشت بام های مسکونی، مخازن آب و موانع صدا در بزرگراه نصب کرد، از مزیت انعطاف پذیری برخوردارند. در مقابل، توربین های بادی به دستگاه یا زمین بزرگ و یا نصب در دریا نیاز دارند. برخی از پروژه های مختلف مربوط به اینده که شامل ادغام توربین های بادی در زیر ساخت های شهری است، غیر عملی به نظر می آید.

یک پیش نیاز برای بهره برداری بهینه از نیروی باد، توربین ها و پروانه های بزرگ هستند. به همین دلیل، توربین های بادی برای ساکنان مناطقی که در منطقه خود مزارع بادی ندارند، "ناخوشایند" است.
یک مطالعه جدید امکان یکپارچه سازی توربین های بادی در زیرساخت ها را بررسی می کند. به عنوان مثال، توربین های بادی می توانند در عرض پایه های بلند پل ها نصب شوند. محققان در دانشگاه کینگستون لندن از ساخت یک پل راه اهن در جزایر قناری، اسپانیا استفاده کردند. بر اساس مدل های ریاضی و شبیه سازی ، آنها نشان دادند که عبور باد بین ستون های پل می تواند پروانه را به حرکت درآورد و به باد خالص تبدیل شود.
ساخت چنین سیستم هایی می تواند انرژی باد را در زیرساخت های "سنگین" ادغام کند. اسکار سوتو، یکی از محققان پروژه گفت: "این نوع به کارگیری، از انتشار 140 تن co2 در سال ، جلوگیری می کند". با ترکیب دو توربین برق 0.25 MW ، هر یک از آنها می تواند نیازهای انرژی 450 تا 500 خانوار محلی را تامین و از انتشار 140 تن دی اکسید کربن در جو زمین در سال جلوگیری کند. مطالعات مشابهی قبلاً در ایتالیا انجام شده است، اما این اولین بار است که تا این حد مفهوم انرژی باد در فضای کوچک گسترش می یابد.

ترجمه شده توسط تیم خبری 808

منبع:+

  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...

    هر آنچه در رابطه با یک موضوع تخصصی می خواهید ( فیلم، عکس، مقاله، اخبار و ... )، فقط در یک صفحه

    صفحه اصلی دانشنامه