سنگ دیجیتالی - مصالح ساختمانی هوشمند -اختصاصی 808

10 مرداد 1394 - 14:59
سنگ دیجیتالی - مصالح ساختمانی هوشمند -اختصاصی 808

زمانی که یک فرد، اصطلاح معماری با مصالح بنایی را می شنود ، احتمالاً اولین ایده ای که به ذهنش می رسد، ساخت دیجیتال و فرآیندهای ساخت خودکار نیست. بنا به ماهیت خود، معماری ساخته شده با مصالح سنگی اغلب سنگین، حجیم و نور طبیعی کمتری از روش های دیگر خواهد داشت . با این حال، با طرح تحقیقاتی در مورد "مصالح هوشمند"، معماران ZA، تغییر ساختمان مصالح بنایی را پیشنهاد می دهند که ما آنها را می شناسیم و فرصت هایی را برای تکنیک های ساخت دیجیتال سنگ و دیگر مصالحی که قبلاً منسوخ شده اند، ایجاد می کند. مطالعه پس از نگاه اجمالی به آنچه که این ساختمان مصالح بنایی جدید می تواند به نظر آید و کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراحلی که پشت ساخت آن قرار دارد، انجام می شود.


Courtesy of ZAarchitects

طراحان Dmytro Zhuikov و Arina Agieieva، پایه ها و روش ساخت و ساز سیستم سازه ای جدید خود را از روش های مورد استفاده در ساختمان مصالح بنایی سنتی اقتباس کرده اند. به عنوان یک روش ساخت و ساز که ریشه در تاریخ باستان دارد،با استفاده از گستره وسیعی از نمونه های ساختمان مصالح بنایی، توسط معماران معاصر، اطلاعات زیادی برای طراحی آن، پیشنهاد شده است. یکی از چالش های مهم در طراحی سازه های بنایی در طول تاریخ، الزامات بارگذاری سازه ای و به حداقل رساندن جرم است به طوری که تا حد ممکن جریان نور و هوا را تقویت کند. از آنجا که فن آوری های مدرن به ما اجازه بهینه سازی و به حداقل رساندن بار مرده را می دهند، اسکلت سازه ای مصالح ساختمانی هوشمند، فوق العاده سبک است. علاوه بر این، هندسه های پیچیده را می توان از طریق استفاده از تکنیک های ساخت و ساز ماشینی به دست آورد، با این اطمینان که هر عنصر را می توان با همان دقت در هر بار جایگزین کرد.

Courtesy of ZAarchitects


این روش پیشنهادی به برنامه و مرکز محل سازندگان ساختمان، در برلین مرتبط شد. ماشین آلاتی
در ساخت ساختمان هایی که بعداً در هسته خود حفظ می شوند، به عنوان یادآورنده مبدأ ساختمان ها خدمت می کنند و عملکردهای فعلی آن را کنترل می کنند، استفاده خواهند شد.

 

Courtesy of ZAarchitects

ایده سازی اولیه به صورت یک شبکه بدون درز، عناصر با مرز مشترک و تخت، جایگزین دیوار، ستون ها، تیرها می باشد. صرفه جویی در مصالح و هزینه های کل ساختمان به صورت یک "سطح حداقل" که الگوی تنش را، بهینه سازی می کند و به عنوان یک الگوی تحمل بار، طراحی می شود.

 

Courtesy of ZAarchitects

ادغام کردن مزایای استفاده از چاپ سه بعدی و عناصر بزرگ پیش ساخته، مفهوم به حداکثر رساندن بهره وری ساخت و ساز، کاهش بیشتر هزینه ها و افزایش دقت را دنبال می کند. کارگاه ساخت، بازوی روباتیک را به تولید هندسه های پیچیده در هر طبقه، قادر می سازد. در مقایسه با روش های سنتی، روش بازوی روباتیک فشرده تر است و باعث کاهش هزینه های نیروی کار در تمام مراحل ساخت و ساز می شود. علاوه بر این که بسیار سریع تر از چاپ سه بعدی است و می تواند فرم های پیچیده دیجیتالی را در کسری از زمان تولید کند .

 

Courtesy of ZAarchitects



فرم کلی ساختار، با مبدأ هندسه پایه و تغییر آن با توجه به بهره وری سازه ای با یک تکنیک شناخته شده به نام "ریخته گری مثبت" که برای صرفه جویی در منابع و تولید عناصر و هندسه منحصر به فرد استفاده شده، اقتباس شده است.

 

ترجمه شده توسط تیم خبری 808

منبع:+

 

  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...