نخستين دوره مسابقات ملي دیوار خاک مسلح (دانشگاه شهید رجایی تهران - 20 اردیبهشت 94)

29 فروردين 1394 - 18:06
نخستين دوره مسابقات ملي دیوار خاک مسلح (دانشگاه شهید رجایی تهران - 20 اردیبهشت 94)

معرفی  مسابقات ملی دیوار خاک مسلح

به منظور آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان مقطع کارشناسی رشته مهندسی عمران با مفاهیم  پایه علم مکانیک خاک در مهندسی ژئوتکنیک، برگزاری مسابقات علمی مختلف مرتبط و هدفمند می تواند بسیار موثر و مفید باشد. در این راستا و با هدف استفاده از مفاهیم علمی و عملی، اولین دوره مسابقات ملی دیوار خاک مسلح به همت جمعی از دانشجویان انجمن علمی عمران دانشکده مهندسی عمران دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برنامه ریزی شده است که  تا کنون حمایت گسترده  دانشگاه ها، انجمن های حرفه ای، انجمن های علمی و شرکت های تخصصی مختلف را در پی داشته است. نوآوری این مسابقات که در نوع خود کم نظیر است، بهره گیری از علم مهندسی ژئوتکنیک در برگزاری مسابقات دانشجویی است. 

جهت آشنایی بیشتر با جزئیات مسابقات، آیین نامه، عکس و فیلم‌‌های مرتبط، می‌توانید به بخش "مسابقات-گالری" مراجعه فرمایید.

جهت طرح سوالات نیز به بخش "مسابقات-پرسش و پاسخ" مراجعه شود.

خلاصه نحوه‌ی برگزاری مسابقه

 در این مسابقات هر تیم با ساخت یک جعبه چوبی با ابعاد مشخص، آنرا از ماسه خاکریزی نموده و با نوارهای کاغذی مسلح می نماید. ارزیابی طراحی و ساخت دیوار خاک مسلح هر تیم، بر اساس معیار تغییر شکل، میزان نشست و ظرفیت تحمل بار قائم و ظرفیت تحمل بار افقی می باشد. طرّاحی دیواره باید به گونه‌ای باشد که پس از بارگذاری، در برابر بارهای ذکر شده در آئین‌نامه مقاومت کرده و فرو نریزد.

قابل ذکر است به جهت هماهنگی تیم‌ها و یکسان بودن شرایط برای تمامی گروه‌های شرکت کننده، مواد و مصالح مورد استفاده برای ساخت خاکریز و همچنین المان‌های تقویتی، توسط برگزارکنندگان فراهم شده و در اختیار شرکت‌کنندگان قرار خواهدگرفت. از علاقمندان دعوت میشود با دریافت و مطالعه دقیق آئین نامه مسابقات در این مسابقات ثبت نام نمایند.

تاریخ و محل برگزاری مسابقه

این مسابقات، تحت عنوان مسابقه دیوار خاک مسلح برای اولین بار در ایران و در سطح ملی‌ به تاریخ بیستم اردیبهشت ماه سال 1394 توسط دانشجویان مهندسی عمران دانشگاه شهید رجایی برگزار خواهد شد.

مشخصات تیم‌های شرکت کننده

هر یک از گروه‌های علاقمند متشکل از3  الی 4 نفر، با ثبت نام در سایت مسابقه، تمایل خود را اعلام نموده و با توجّه به قواعد ذکر شده در آئین‌نامه، طرح خود را آماده خواهند کرد.

وب سایت : www.geowall.ir

سوالات مرتبط
عکس کاربر
1پاسخ
اعمال بار انفجار
چطور میشه بار انفجار سطحی را دیوار خاک مسلح اعمال کرد؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...